Primaria Brlad naste SC Profitul SA

n cel mai scurt timp, municipalitatea brldean va transforma n societate comercial cel mai profitabil serviciu al Primriei. Astfel, Directia de Administrare a Pietelor, Parcrilor si Cimitirelor (DAPPC) Brlad va cpta control absolut asupra unora dintre cele mai profitabile afaceri pe care le desfsoar municipalitatea. Afacerea are si un revers, ce-i drept, profitabil pentru oras: banii rezultati sunt reinvestiti imediat, pentru evitarea datoriilor.

Zeci de miliarde vor intra si vor iesi din visteria municipalittii doar cu semntura unui singur om, respectiv Vasile Ciochin, actualul director al DAPPC Brlad. n acest fel, crcotasii pot spune c temerile li s-au adeverit: acesta merit ntr-adevr statutul de „mn dreapt” a primarului. Constantin Constantinescu a anuntat deja si modalitatea n care se va face „afacerea”. „Veti vedea, n sedintele de Consiliu viitoare, c vor exista anumite proiecte de hotrre care se vor referi la transformarea DAPPC n societate comercial. Acest serviciu merge foarte bine si, pentru a evita cresterea gradului de ndatorare al orasului, putem s l folosim pentru demararea unor investitii n folosul comunittii”, a precizat primarul Constantinescu. n grija DAPPC Brlad, care n curnd va cpta denumirea de SC DAPP SA, vor intra obiective foarte profitabile, respectiv pietele, parcrile si cimitirele orasului, dar si unele care necesit investitii serioase pentru a putea aduce bani municipalittii, respectiv Centrul de Afaceri, Cantina „Constructorul”, hala de pe strada Ardeal (ce urmeaz a fi transformat n sal de festivitti), Cinematograful „Victoria”, stadioanele „Fepa” si „Rulmentul”, baza sportiv de tenis si minifotbal din Grdina Public, precum si noua achizitie a municipalittii, Casa de Oaspeti. Planurile sunt mari, ns rmne de vzut cum si n cel fel se vor materializa. Asta dac tinem cont de faptul c ultimele 10 obiective au nevoie urgent de investitii majore.

„Dac-i ordin, cu plcere!”

Spre exemplu, numai cinematograful, hala si baza sportiv ar putea „toca” tot profitul DAPPC. Trebuie spus c, acum aproape cinci ani, cnd Primria a prelua aceast directie, ncasrile anuale erau de circa 6 miliarde lei vechi, iar acestea au crescut la finele anului 2008 la aproape 24 de miliarde lei vechi. Cheltuielile Directiei sunt de aproximativ 12 miliarde lei vechi anual, ceea ce nseamn c mai rmn nc pe att de multi pentru pentru a fi investiti n celelalte obiective pentru a le face profitabile. „Dac-i ordin, cu plcere! Le vom prelua pe toate si vom ncerca s le sustinem si s le facem profitabile. Cred c e o decizie foarte bun pe termen mediu si lung, ntruct astfel se pot evita unele cheltuieli din buget si reinvesti niste sume n obiective care merit. Asteptm decizia Consiliului Local, pentru a ne putea apuca de treab”, ne-a declarat Vasile Ciochin, „mna dreapt” a primarului. Desi la prima vederea s-ar putea concluziona c primarul Constantinescu ar putea avea control absolut asupra banilor ncasati de ctre DAPPC, nu este nici pe departe asa, ntruct, la societatea n care va fi transformat serviciul, actionar unic va fi Consiliul Local. Acest lucru nseamn c toate lucrrile de investitii, precum si sumele aferente nu vor putea iesi din visteria orasului dect cu acordul consilierilor.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.