Sume semnificative vor iesi din buzunarele bârlãdenilor si vor intra în cele ale transportatorilor locali care au actionat în instantã Consiliul Local pe motiv cã nu au fost primiti pe trasee. Dar afacerea „Autobuzul” este mult mai profitabilã, asa cã astfel de „mãruntisuri” chiar nu conteazã. Ce conteazã este cã „plãcinta” numitã transport public local pare sã fie coaptã pentru un singur mesean. Totul este „beton” – în sensul cã demersurile fãcute pânã în prezent sunt perfect legale – ceea ce face ca meseanul sã o poatã mânca fãrã teama unei eventuale indigestii. Lãsând la o parte metaforele culinare, acesta transportator aparent privilegiat este chiar cel din cauza cãruia municipalitatea plãteste cu vârf si îndesat. Si va mai plãti! Colac peste pupãzã, noul caiet de sarcini pentru licitatia transportului public din Bârlad este extrem de „interesant”, sustin potentialii participanti: a fost întocmit astfel încât criteriile sã poatã fi îndeplinite doar de… „meseanul” pomenit! Asa sã fie? L-am întrebat chiar pe primarul Constantin Constantinescu, iar edilul nu a ezitat sã ne rãspundã. În transportul public de cãlãtori sunt în joc sume foarte mari. Transportatorii, altii decât fostul concesionar, sustin cã, zilnic, un singur autobuz aduce cel putin 10 milioane lei vechi, iar în Bârlad circula zilnic 10-12 autobuze. Miercuri, în cadrul sedintei ordinare a Consiliului Local, a fost luat în duscutie si un proiect de hotãrâre tematic, vizând aprobarea caietului de sarcini pentru concesionarea acestui serviciu al Primãriei, dar si prezentarea modelului de contract de concesiune. Interesant. Dupã ce s-au uitat în caietul de sarcini, transportatorii au spus un singur lucru: cei care l-au întocmit au fost foarte… atenti. În document nu este nici o încãlcare a legii, totul fiind foarte corect. Cu toate acestea, operatorii din domeniu vin cu o explicatie suplimentarã, care miroase a „dedicatie”… „Nu mã înscriu la licitatie. Cum sã mã înscriu? Ce sanse am eu, un transportator ca oricare, în conditiile în care caietul de sarcini a fost întocmit strict pe calapodul firmei Unistil?! Se vorbeste acolo despre un parc auto cu anumite dotãri, despre o platformã, despre niste investitii, despre experientã etc. Ce mai, exact ce detine în prezent Unistil! Le sugerez celor care au naivitatea sã creadã cã au sanse la aceastã licitatie sã stea cuminti. Nici Mercedes n-ar putea îndeplini conditiile pe care deja fostul concesionar le îndeplineste! În schimb, trebuie remarcat cã documentul este perfect legal si nu îl poate „bate” nimeni în instantã”, spune Dan Taga, un transportator cu vechime în domeniul tentativelor (esuate) de a intra pe traseele din Bârlad. Asadar, Unistil. Este aceeasi firmã care a avut pânã acum în grijã transportul din Bârlad si care, cu sigurantã, se va înscrie o datã la licitatie. Si, de ce sã nu se înscrie, dacã si cerintele o avantajeazã?! „Vã spun cã nu am posibilitãti sã mã înscriu la acea licitatie, oricât as vrea! În schimb, ascultati ce vã spun eu: tot Unistil va câstiga, sigur! Caietul de sarcini este, de fapt, o prezentare a activitãtii acestei societãti. De unde posibilitãti la mine sã mã bat cu ei? Mã gândeam la un leasing, la o investitie serioasã în acest domeniu… Degeaba! Nu mã pot bãga pentru cã nu am vechime, nu am parc sau mai stiu eu ce…”, declarã Sorin Rãdescu, un alt transportator care nu a intrat pe traseele orasului, în ciuda încercãrilor din ultimii ani. Nu întâmplãtor i-am contactat pe cei doi transportatori. Acum douã zile, din conturile Primãriei Bârlad a fost deblocatã suma de 340 milioane lei vechi. Ne-am întrebat unde s-au dus acesti bani, în conditiile în care conducerea institutiei „urlã” de luni bune cã bugetul este grav avariat, si am aflat cã banii au avut destinatia „cheltuieli de judecatã”. Proces? De când? Cu cine? Evident, cu Taga si Rãdescu. Cei doi au obtinut sentinte definitive si executorii într-o parte din procesele intentate municipalitãt ii, pentru cã nu au fost acceptat i sã presteze servicii de transport. Ei si încã un patron de firmã de transport jubileazã: au deja în conturi în total 450 milioane lei vechi, întrucât le-au mai fost fãcute niste plãti. Si mai au de scos din bugetul local alte circa 600 milioane lei vechi. Deocamdatã. „Ani la rândul nu am reusit sã batem acest sistem, pânã acum. Toate instantele ne-a dat câstig de cauzã si acum începem sã ne recuperãm doar banii cheltuiti cu procesele. Sunt multe la mijloc! Nu s-ar fi ajuns aici, în schimb, dacã s-ar fi respectat legea”, a explicat Taga. Surse din anturajul acestora spun cã cele trei societãti s-au constituit în parte civilã si cer daune materiale deloc mici. Un punct de plecare ar fi minim de 200 milioane lei vechi pentru fiecare societate în parte. Informatia a fost confirmatã de administratorii a douã din cele trei firme în cauzã. Calculul este simplu: bugetul Bârladului pierde dintr-un foc peste un miliard si jumãtate de lei. De ce? Rãspunde primarul Constantin Constantinescu. „Caietul de sarcini a fost întocmit de cãtre comisia de specialitate din cadrul Primãriei Bârlad iar eventualele nemul- tumiri, fie ele din partea unor societãti comerciale sau a unor reprezentanti ai acestora, se pot adresa, în scris, institut iei. Pe cine sã favorizeze? De unde stiu cã eu Unistil se va înscrie la licitatie? Poate nu se înscrie… Cine stie? Dupã pãrerea comisiei, toate prevederile din caiet sunt perfect legale iar eu nu pot decât sã îmi doresc sã câstiga firma care e mai tare. Despre cele 340 milioane lei vechi, cu titlul de „cheltuieli de judecatã”, chiar nu îmi amintesc. Nu stiu ce plãti s-au fãcut ieri (24 iunie, n.r.)”, a declarat primarul Constantinescu.
8 COMENTARII
LĂSAȚI UN MESAJ Renunțați la răspuns
Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.
lasatii pe toti sa isi bata joc de voi si pe cei din primarie si pe cei de la unistil,ca doar noi mergem cu ratele lor iesti in strada si cereti-va drepturile barladenilor.uitati-va la taranii de la zorleni tomest grivita viisoara ca au aer conditionat iar noi…D_zeu sa ii ajute dupa faptele lor.
a-ti votat in 2008? cu cine?
huuuuaaaaaaaa,mafia din primaria BARLADDD,sunteti niste comunisti,nea TITI nu iti ajunge firma pe care o ai,de constructi?mai iei si acum de la PUSCASUL,dar de fapt………….daca sunt mina-mina,lasa fraieri din BD sa vorbeasca,dar o sa vi se infunde si voua cararile,mie scirba ,cu primaria din BARLAD,de fapt cum e primarul…asa sunt si angajati,TAGA,RADESCULE nu va lasa-ti,iesi-ti cu autobuzele la munca.
mai terminatzi cu astea vrea radescu si cu tzaga sa se imbogateasca pe spatele primariei la muncaaaaaaaaaa!
bai nae caisa primarul, las-o moale cu handicapatii astia de la unistil k ajungi sa ma disperi….sunt botanisti la iasi si neamt k le-au dat trasee, dar eu ma asteptam k tu plica franaru sa duci trocariciurile astea care baraie prin oras direct langa apa barladului sau la pieta.porcan mai esti!!!
cereti la anrmap (sistem electronic de achizitii publice) sa va comunice daca acest caiet de sarcini este corect. dupa parerea mea este dedicat unei firme anume.
Daca ar da banii de la el din buzunar ar sti escrocul ce plati s-au facut dar cum e din banii publici putin ii pasa ca doar pe el spagile si afacerile personale il intereseaza. RUSINE!
NU STIE DE PLATI PE DRACU”!stie f.bine dar platesc barladenii nu el!f.bine le face ?aga,numai ca suferim noi cei simpli si cu multe nevoi!in afara de faptul ca au creat locuri de munca,Unistilul are niste caru?e cu ro?i,luate din Ungaria sau Germania,pe bani f.putini,dar care de ceva timp produc bani f.multi!Nu ai nici o conditie in aceste autobuze,mori de cald in ele,nici o ventilatie,nimic!mai bine mergi pe jos!profita de faptul ca suntem saraci si trebuie sa mearga omul cu autobuzul, ca bani de taxi nici nu incape vorba!RUSINE!