Calculatorul ucide 70% din candidatii pentru permisul auto

Jale mare printre vasluienii care vor permis de conducere auto. De la introducerea probei teoretice pe calculator, nvtceii pic pe capete. Cifrele seci indic o scdere a numrului de admisi cu aproximativ 20%, fat de anul trecut. Unii nvat, altora le vin idei: la nceputul acestei luni, n sala de examen a fost depistat o persoan care se substituise candidatului al crui dosar l prezentase. De picat se pic si la proba practic, dar bilantul final arat c doar un procent de 17,2% dintre candidati sunt declarati admisi. Candidatii cred c probele sunt prea dure, examinatorii sustin c multi dintre candidati vin nepregtiti. Ambele categorii sunt ns de acord c obtinerea unui permis auto este conditionat de modul n care candidatul si stpneste emotiile. Pe de alt parte, pentru nclcarea regulilor de circulatie, sute de soferi si pierd lunar dreptul de a conduce, pentru o perioad mai lung sau mai scurt, n functie de gravitatea abaterii. Doar n primele dou luni ale acestui an, politistii au retinut 444 permise de conducere n vederea suspendrii exercitrii dreptului de a conduce pentru 30, 60 sau 90 zile. Potrivit informatiilor furnizate de Dumitru Tbcaru, seful Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere si nmatricularea Vehiculelor Vaslui, odat cu adoptarea examinrilor online, doar 29,92% dintre candidati au reusit s treac de examenul scris. Din 7 septembrie 2008 (data introducerii examinrilor online, n.r.) si pn la 1 martie 2009, s-au prezentat la examenul teoretic, deci la sal, 16.779 de candidati. Dintre acestiau au fost declarati admisi 5.020, procentul de promovabilitate la sal fiind de 29,92%. As vrea s precizez c numrul de candidati nu este echivalent cu cel al persoanelor, aici ncadrndu- se si persoanele care au sustinut examenul de dou, trei ori. La traseu, deci la proba practic de conducere, n aceeasi perioad s-au prezentat 4.164 de candidati, fiind admisi 2.738, cu un procent de promovabilitate de 65,75%. Procentul final al candidatilor admisi n cele dou probe, care au primit dreptul de a obtine permis auto, este de 17,20% din totalul persoanelor examinate, precizeaz Dumitru Tbcaru.

ncercare de fraud la sal

Despre fraude se vorbeste mult n acest domeniu. La sal aproape c ti este greu s te gndesti c se poate face vreo smecherie. Pentru a urmri orice miscare a candidatilor, pe monitorul fiecrui ca calculator este montat cte o camer web, iar fiecrui candidat i se fac cte trei fotografii. Avem un sistem de supraveghere online, care supravegheaz sala de examinare 24 de ore din 24, cu stocarea imaginilor. Un alt sistem de supraveghere video cu camere web nregistreaz fiecare candidat n parte, imagini care, de asemenea, rmn stocate la nivelul Serviciului Public Comunitar Regim Permise Conducere si nmatriculare a Vehiculelor. Pe lng aceste sisteme performante, avem doi supraveghetori care asigur buna desfsurare a examenului online. ntrebrile sunt generate automat de calculator, dintr-un set de aproximativ 3.000 de ntrbri, astfel nct nu se poate afirma c cineva poate interveni n favoarea sau n defavoarea vreunui candidat, a precizat Dumitru Tbcaru. Cu toate regulile impuse, seful serviciului afirm c mai sunt si persoane care ncearc s fenteze sistemul. Am avut un singur caz, pe 7 martie, cnd cu dosarul si cu actele de identitate ale candidatului s-a prezentat o alt persoan pentru a sustine examenul. Supraveghetorul de sal si-a dat seama de ncercarea de substituire iar candidatul a fost scos din sal. Deoarece fapta este considerat infractiune, au fost anuntate organele de politie, care, n prezent, cerceteaz conditiile n care a avut loc fapta. Pentru numrul tot mai mic de candidati admisi la sal, o parte din vin par s o aib chiar candidatii. Nu nvat suficient. Cine vine la sal si obtine doar 5 puncte din cele 26 este clar c nu a nvtat, afirm seful Serviciului de Permise Auto.

Exigent, dar cu limite

Pentru lucrtorii Serviciului de Permise Auto nu este o noutate faptul c lumea nu are ncredere n corectitudinea cu care se desfsoar examenele, mai ales atunci cnd este vorba de traseu. Cei care iau permisul sunt multumiti, multi dintre cei care nu-l iau se consider nedrepttiti. Nu am avut reclamat ii referitoare la spag sau alte chestii de genul sta. Am ncercat pe ct posibil ca si aceste examene s se desfsoare ct mai corect, pentru a elimina suspiciunile n ceea ce priveste aranjamentele ntre instructori si examinatori. Candidat ii sunt distribuiti spre examinare aleatoriu, tot de calculator. I-am rugat insistent si pe colegii mei s si apere prestigiul si s aib grij s nu recurg la fapte ce le-ar putea distruge cariera. Ct despre exigent…. Nu poti s-i ceri unui candidat s aib deprinderile unui sofer cu experient n ceea ce priveste manevrele, dar punem accent pe cunoasterea si aplicarea regulilor de circulatie si pe comportamentul preventiv al candidatilor. De regul, trec cei care reusesc s-si stpneasc suficient emotiile pentru a nu face greseli foarte mari. Exigenta examinatorilor nu este n afara limitelor, pentru c se bazeaz pe regulament, dar s nu uit m ca avem de-a face cu vietile oamenilor. Nu poti permite unei persoane s devin un pericol public pe strzi. Nu putem vorbi de scoli auto bune sau de scoli proaste. Avem scoli cu promovabilitate de 100% si scoli cu promovabilitate 0 la un examen. Dar asta depinde de numrul de candidati ai scolii: dac are doi si acestia au trecut, atunci e la limita superioar, dac au picat amndoi, atunci promovabilitatea e 0; dac a luat doar unul, e 50%. Deci, este irelevant din acest punct de vedere. Dar am constatat c sunt persoane care, pur si simplu, nu sunt fcute s conduc, nu au aptitudini n acest sens. Dac se ntmpl o nenorocire, prima dat apare ntrebarea cum de a trecut soferul de examen, mai spune Dumitru Tbcaru. Dintre vasluienii care ncearc s-si ia permis auto, majoritatea sunt tineri. Desi examinatorii recunosc c acestia nvat repede s conduc si au sanse mult mai mari s obtin repede permisul, tot ei se dovedesc si cei mai imprudenti soferi. Acestia intr ns n vizorul politistilor rutieri care, nu n putine cazuri, retin permisele obtinute. n primele 2 luni ale acestui an, politistii au retinut 444 permise de conducere n vederea suspendrii exercitrii dreptului de a conduce autovehicule pe drumurile publice pentru 30, 60 sau 90 zile. Din numrul total de permise retinute, 95 au fost retinute pentru conducere sub influenta buturilor alcoolice.

5 COMENTARII

  1. Mi sa anulat permisul pt ca nu am stiut sa scanez codul de bare si nu numai mie.Am intrebat pe cineva si pe fisa de examinare mi sa trecut respins.Este corect ? nU AR TREBUI SA FIE CINEVA CARE SA EXPLICE?

  2. unele intrebari din teste sunt asa de incalcit exprimate incat ma intreb ce trebuie sa faci in unele cazuri reale: sa incepi sa analizezi profund dreptul la prioritate al celorlalti „soferi” (conducatori auto sunt putini) sau mai bine sa te dai dracu’ jos si sa iti continui drumul „pejo”?

  3. Adevarul e ca trebuie sa inveti, nu ai ce cauta acolo daca nu ai invatat,majoritatea intrebarile sint din carte, numai ca intrebarile le mai inverseaza, altele sint din chestionarele nationale-2009(se gasesc la librarie), eu am dat pe 20 martie si am luat din prima, dar am invatat, ramine sa vad la traseu ce va fi.Doamne ajuta!

  4. Pe viitor informaticianul pentru a fi admis trebuie sa dea examen de permis auto si invers. Aceasta simbioza calculator-soferie este viitorul luminos al patriei, imbinat in aceasta sintagma novatoare si stralucitoare de progres. Numai asa vom avea fericire si bunastare. Traiasca Romanica.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.