Business New Europe: Loganul, simbolul ironic al crizei, n Germania

Modelul Logan, produs de Dacia, a devenit simbolul ironic al crizei n Germania, datorit cresterii puternice a vnzrilor ca urmare a introducerii unei prime de casare de ctre guvernul de la Berlin, scrie Business New Europe. Pentru a sprijini vnzrile de masini n Germania, guvernul condus de cancelarul Angela Merkel a introdus un bonus ecologic de 2.500 euro pentru posesorii de masini mai vechi de nou ani care decid s renunt e la acestea si s achizi- tioneze un model nou. Desi Merkel s-a opus unui pachet de sprijin financiar regional direct pentru statele emergente din Europa Central si de Est, propus de Ungaria la summit-ul informal al liderilor UE de la nceputul lunii martie, msura de sustinere a pietei auto a sprijinit, involuntar, Romnia, scrie Business New Europe. Astfel, vnzrile Dacia Logan n Germania au crescut de sase ori n februarie, iar modelul a cptat statutul de simbol ironic al crizei n Germania. Unele consecinte ale msurii nu au fost anticipate de guvern. Astfel, consumatorii germani nu renunt la masinile lor mai vechi de nou ani pentru un Mercedes, BMW sau Audi nou, care rmn scumpe chiar si cu bonusul de 2.500 euro, si se orienteaz ctre Loganul de 7.500 euro, pentru care reducerea este de 33% din pretul de list al masinii, scrie Business New Europe. Astfel, Dacia devine beneficiarul obraznic al programului de stimulare economic introdus de Merkel, subliniind totodat complexitatea msurilor anticriz n contextul globalizrii, conform sursei citate.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.