Oficial al Ministerului Transporturilor, încrezător că varianta ocolitoare a Bârladului va fi gata în 2023

Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a venit pentru a doua oară pe șantierul Variantei Ocolitoare (VO) a Bârladului pentru a urmări ritmul de lucru al constructorilor și stadiul lucrărilor realizate până acum. Concluzia trasă de acesta la final a fost că, în acest ritm, investiția va fi inaugurată în 2023, așa cum promite și antreprenorul.

Pentru a doua oară în ultimele cinci luni, Irinel Ionel Scrioșteanu, secretar de stat în Ministerul Transporturilor, a făcut joi, 29 decembrie, o vizită neanunțată pe șantierul Variantei Ocolitoare Bârlad. Acesta a luat la pas o bună parte din traseul obiectivului de investiție aflat în execuție, iar la final a tras și concluzia: „felul în care se prezintă lucrurile în șantier confirmă angajamentul noului antreprenor de a da în trafic acest obiectiv de investiție în anul 2023”. După cum detaliază acesta într-o postare pe contul său de Facebook, lucrările sunt destul de avansate pe toate palierele, așa că termenul limită de finalizare a investiției nu este imposibil de realizat.

„Restartare bună pe centura municipiului Bârlad! Am fost în vizită pe șantierul Variantei Ocolitoare a Muncipiului Bârlad, pe întregul amplasament. Felul în care se prezintă lucrurile în șantier confirmă angajamentul noului antreprenor de a da în trafic acest obiectiv de investiție în anul 2023. Până în prezent, au fost executate: • forarea, armarea și betonarea a 208/218 piloți forați aferenți structurilor și pasajelor; • 22/25 radiere aferente podurilor și pasajelor și se lucrează la radierul aferent pilei 4 a pasajului peste calea ferată km 0+405; • 18/25 elevații aferente podurilor și pasajelor și se lucrează la elevațiile pasajului CF km 0+405 și pasajului CF 6+705; • 8/13 podețe dalate și continuă aceste lucrări, aprovizionarea cu elemente prefabricate necesare finalizării acestora fiind asigurată; • 10/11 podețe casetate; • montarea a 39/99 grinzi prefabricate din beton armat aferente podurilor și pasajelor; • montarea grinzilor aferente podului peste Râul Bârlad (km 1+630), podului peste Râul Trestiana (km 2+870) și podului peste Râul Bârlad (km 7+690); • îmbunătățirea terenului de fundare prin executarea piloților de îndesare pentru 86,46% (4.520/5.228 piloți) din totalul proiectat, precum și prin stabilizare cu lianți hidraulici pentru 98,15% din cantitatea totală (51.526/52.500 mc); • lucrări de terasamente în proporție de 50%; • realizarea stratului de formă din pământ stabilizat pe 4,2 km din totalul de 10,18 km; • realizarea stratului de fundație din balast pentru 4,18 km din totalul de 10,58 km; • realizarea stratului de balast stabilizat cu lianți hidraulici pe o lungime de 3,14 km din totalul de 10,58 km; • turnarea primului strat de asfalt AB 31,5 mm pe o lungime de 1,33 km din totalul de 10,58 km și continuă lucrările la această etapă tehnologică”, scrie secretarul de stat pe contul său de socializare.

La final, acesta precizează că se lucrează și la: • relocarea conductei de apă de 630 mm la km 0+000 – km 0+360, iar traseul relocat a fost finalizat, urmând cuplarea acestuia la conducta existentă; • placa de suprabetonare aferentă podului Trestiana (km 2+870); • execuția dispozitivelor de scurgere și evacuare a apelor, fiind executați 2,75 km din totalul de 21,16 km.

Reamintim că Varianta de Ocolire a Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, patru intersecții la nivel și două parcări.

Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 189.667.269,13 lei, după ce a fost suplimentată la finele lui decembrie 2020 cu mai mult de 3 milioane de lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (136.514.287,24 lei), iar 15% este cofinanțarea beneficiarului (24.090.756,56 lei).

5 COMENTARII

  1. Daca nu va fi gata centura Barladului pana la alegerile din 2024 atunci si noi NU vom mai vota cu PSD si PNL, vom gasi noi un partid cu care vom vota .

    • Si daca va fi gata vei vota tot leprele astea care se trezesc din amorteala doar o data la 4 ani? Bleachh
      Toti sunt niste haimanale. Ceausescu a facut mii de km in 24 de ani, inclusiv transfagarasanu, iar nenorocitii astia nu pot pune 11 km de asfalt in 30 de ani.
      BoulRos si clica lui, pnl si psd gramada, sunt de ani de zile acolo. Sa se mai duca in Podeni sa le mai ceara oamenilor voturile asa cum s-a dus anterior “ca sa vina capitalismul”…
      Bleachhh

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.