Începe execuția celui mai mare proiect de infrastructură de transport din Bârlad!

Veste bună pentru bârlădeni! La două săptămâni de la emiterea ordinului de începere a lucrărilor, municipalitatea bârlădeană anunță începerea efectivă a execuției proiectului „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”. Investiția are o valoare de 49.316.639,65 lei cu TVA, trebuie implementată în decurs de 15 luni și va fi realizată de Asocierea Nomis 2003 SRL – Autotehnorom SRL.

Ieri, reprezentanții Primăriei Bârlad au anunțat că, începând de acum și până la finele anului 2023, cele mai tranzitate străzi ale orașului vor trece printr-o drastică transformare. Concret, este vorba despre 19 străzi ce vor fi reabilitate în cadrul proiectului „Modernizarea infrastructurii de transport în scopul reducerii emisiilor de carbon în municipiul Bârlad”. Licitația a fost câștigată de Asocierea Nomis 2003 SRL (leader) – Autotehnorom (ofertant), pentru suma de 41.442.554,33 lei fără TVA (adică 49.316.639,65 lei cu TVA), contractul fiind semnat pe 24 mai. Investiția este finanțată în cadrul Programului Operațional Regional 2014-2020. După ce, pe 22 iunie, a fost emis ordinul de începere a lucrărilor, pe 6 iulie, a fost predat amplasamentul constructorilor în vederea începerii efective a lucrărilor prevăzute în proiect. În acest sens, reprezentanții primăriei, ai celor două firme, dar și ai Delgaz Grid și SC Aquavas SA au străbătut de la un capăt la altul traseul care va fi supus procesului de reabilitare.

„Acest proiect va schimba fața celor mai circulate zone din Bârlad. Sunt lucrări pe care bârlădenii le așteaptă de zeci de ani, care vor aduce beneficii din toate punctele de vedere: conducătorilor auto, care nu vor mai fi nevoiți să circule printre gropi plombate și replombate de decenii întregi, bicicliștilor, care vor avea în sfârșit propriile lor piste, pietonilor, care vor avea trotuare mai sigure dar și mai multe spații verzi. În premieră, acest proiect va aduce Bârladului așa numitele parcări de tip park&ride, care le vor permite oamenilor să își parcheze propriile mașini și să continue călătoria spre serviciu sau spre altă destinație cu autobuzul. La întoarcere, autobuzul îi va lăsa în aceeași parcare de unde își vor prelua autoturismele. Împreună cu colegii mei din Primăria Bârlad am muncit mult pentru a obține finanțare pentru acest proiect de care au beneficiat până acum doar câteva mari orașe din țară. Este un tip de proiect ce primește finanțare europeană doar la pachet cu cel privind achiziționarea de autobuze electrice, așa-numitul proiect de Mobilitate Urbană. Noi le-am obținut pe amândouă”, a declarat primarul Dumitru Boroș.

Ce prevede investiția?

Investiția are mai multe componente, însă cea care vizează reabilitarea carosabilului presupune asfaltarea următoarelor străzi: General Vasile Milea, Colonel Simionescu Sava, Paloda, Căpitan Grigore Ignat, Mihai Viteazu, Ioan Popescu, Vasile Pârvan, Dragoș Vodă, Nicolae Bălcescu, Constantin Hamangiu, Mihai Eminescu (segment), 1 Decembrie, Tecuciului, Primăverii, Popa Șapcă, Marcel Guguianu, Fagului, Bulevardul Epureanu și Bulevardul Republicii. Pistele de cicliști se vor înființa pe străzile: Bulevardul Republicii și străzile Tecuciului, General Vasile Milea, Vasile Lupu, Nicolae Iorga și 1 Decembrie.

De asemenea, contractul prevede: • amenajarea a 3 parcări de tip park & ride cu un număr total de 171 locuri (în zona de Sud cu 37 locuri și suprafața de 1.715 mp, în zona de Nord cu 100 locuri de parcare și suprafața de 3.430 mp și în zona Centrală cu 34 locuri de parcare și suprafața de 1.100 mp); • amenajarea pistelor pentru bicicliști cu o lungime totală de circa 8.655 m; – amenajarea spațiilor verzi; • amenajarea parcajelor de tip bike parking (una de 20 mp pe strada Fagului și una de 18 mp în zona Grădinii Publice); • amenajarea trotuarelor cu pavele în suprafață de circa 42.787 mp și a unei zone pietonale cu suprafața de circa 1.120 mp; • asigurarea scurgerii apelor pluviale; – adaptarea căminelor de utilităţi la noile cote ale proiectului; • semnalizarea rutieră a drumurilor (marcaje rutiere longitudinale și transversale – 7.018 mp; indicatoare rutiere – 294 bucăți; stâlpi delimitare bandă de circulație pentru mijloace de transport în comun – 490 bucăți).

Totodată, cele două firme trebuie să execute și: • lucrări de amenajare a stațiilor de călători ce deservesc serviciul public de transport public în comun, constând în amenajarea a 38 de stații, de două tipuri, astfel: 33 bucăți stație tip 1 și 5 bucăți stație tip 2; • lucrări de instalații electrice; • lucrări de realizare a rețelei de canalizare pluvială nouă pe străzile pe care se intervine, cu o lungime de 8.314 m.

3 COMENTARII

  1. Vreti reducerea emisiilor de carbon si masinile de mare tonaj trec prin cetrul orasului. Prima grija ar fi sa vi se faca centură. Dar jonglezi mai bine cu banii cand faci parcare si apatii verzi

  2. Felicitari acestui brav si destoinic primar,Dumitru Boros.Exceptipnal,sub administratia dvs,Barladul va deveni ceea ce ar fi trebuit mereu sa fie.Orasul fanion al judetului.
    Respect dle Boros.!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.