Peste 5 milioane de lei repartizate de Consiliul Județean către 11 comune și orașul Negrești

0
560

Pentru continuarea programelor de infrastructură și cheltuieli de funcționare, Consiliul Județean va lua în discuție, în ședința de astăzi, alocarea sumei de 5,190 de milioane lei către 11 comune și orașul Negrești. În ultimul caz este vorba despre reabilitarea sistemului de apă și canalizare.

2,5 milioane de lei este suma care urmează să fie repartizată Primăriei Negrești dacă proiectul de hotărâre propus de conducerea Consiliului Județean (CJ) Vaslui va primi votul consilierilor în ședința convocată pentru astăzi. „Cea mai mare parte din suma care se mai află în acest moment la dispoziția consiliului județean din impozitul pe venit, 2.500 mii lei, propunem a fi repartizată către Orașul Negrești în vederea asigurării cheltuielilor neeligibile aferente proiectului „Fazarea proiectului Reabilitarea sistemului de alimentare cu apa, a sistemului de canalizare și a stațiilor de epurare în aglomerările Vaslui, Bârlad, Huși și Negrești din județul Vaslui” și a unor lucrări conexe care duc la funcționarea sistemului în totalitate”, se explică în proiectul de hotărâre.

Restul de 2.690 mii lei ar urma să fie repartizată către 11 unități administrativ-teritoriale în vederea cofinanțarii proiectelor de investiții implementate la nivelul localităților. Astfel, comuna Arsura va primi suma de 200 mii de lei, comuna Bogdana – 100 de mii de lei, comuna Boțești – 200 de mii de lei, comuna Ciocani – 200 de mii de lei, comuna Hoceni – 300 de mii de lei, comuna Pădureni – 300 de mii de lei, comuna Perieni – 200 de mii de lei, comuna Poienești – 300 de mii de lei, comuna Ștefan cel Mare – 240 de mii de lei, comuna Todirești – 300 de mii de lei și comuna Zăpodeni – 350 de mii de lei.

„Precizăm că această sumă, care reprezintă 6% din impozitul pe venit estimat a se încasa la bugetul de stat în anul 2022, se repartizează unităților administrativ-teritoriale pentru: – susținerea programelor de dezvoltare locală; – susținerea programelor de infrastructură care necesită cofinanțare locală; – cheltuieli de funcționare pe care UAT-urile nu le pot finanța din venituri proprii și din sume defalcate din TVA pentru echilibrarea bugetelor locale”, se arată în același proiect de hotărâre.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.