Consilierii bârlădeni au votat: Poliția Locală se reorganizează!

13
5303

La 16 ani de la înființare, Poliția Locală Bârlad va fi reorganizată pentru eficientizarea activității, în sensul că cele patru birouri și trei compartimente care funcționează în prezent vor fi desființate și, în locul lor, vor fi create trei servicii cu 11 compartimente. Așa cum au votat consilierii locali, numărul angajaților va rămâne neschimbat, respectiv 64, însă, cât de curând, vor fi scoase la concurs noile funcții de conducere.

După îndelungi dezbateri, consilierii bârlădeni întruniți ieri, 31 august, în ședință ordinară au aprobat, printre altele, și un proiect de hotărâre ce viza reorganizarea Poliției Locale Bârlad, serviciu aflat în subordinea Consiliului Local Bârlad. Instituția a luat naștere în 2005 sub numele de Poliția Comunitară și funcționează cu 64 de angajați, deși statul de funcții prevede un total de 81 de salariați. Reorganizarea a fost cerută de Vasile Chelaru, actualul director executiv al instituției, și a avut la bază nevoia de eficientizare a activității din toate birourile și compartimentele existente, astfel încât să îndeplinească atribuțiile stabilite prin lege la un nivel ridicat de eficiență și eficacitate.

Astfel, așa cum se arată în referatul întocmit de acesta și înaintat la începutul lunii Primăriei și Consiliului Local Bârlad, în prezent, instituția este structurată astfel: • Direcție – Conducere (directorul executiv); • Birou Activitate Comercială (1 șef – Gigi Popa și 7 posturi de execuție); • Birou Circulație pe Drumurile Publice (1 șef – Constantin Olariu și 10 posturi de execuție); • Birou Dispecerat, Protecția Mediului, Monitorizare Obiective și circulație, Relații cu Publicul, Evidență Procese Verbale, Protecția Muncii, Medicina Muncii (1 șef – Iulian Obreja și 6 posturi de execuție); • Birou Ordine și Liniște Publică și Pază a Bunurilor (1 șef – Marian Plopeanu și 46 posturi de execuție); • Compartiment Disciplina în Construcții și Afișaj Stradal (2 posturi de execuție); • Compartiment Evidența Persoanei, Personal (2 posturi de execuție); • Compartiment Financiar, Achiziții, Administrativ (3 posturi de execuție).

Potrivit aceluiași document, odată cu reorganizarea, cele patru birouri enumerate mai sus se vor desființa prin reducerea celor patru posturi de conducere ocupate acum de Gigi Popa, Constantin Olariu, Iulian Obreja și Marian Plopeanu.

În continuare, referatul întocmit de directorul Vasile Chelaru prezintă și noua structură propusă după reorganizare, urmând a fi înființate următoarele servicii:

• Direcție – Conducere (directorul executiv);

• Serviciul Siguranță Publică și Rutieră (1 șef serviciu și 26 posturi de execuție) format din trei compartimente subordonate: – Compartiment Pază și Patrulare (12 posturi execuție), Compartiment Siguranță Rutieră (10 posturi de execuție), Compartiment Evidența Persoanelor (4 posturi de execuție);

• Serviciul Protecția Mediului, Control Comercial și Urbanistic (1 șef serviciu și 22 posturi de execuție) format din trei compartimente subordonate: – Compartiment Protecția Mediului (14 posturi de execuție), – Compartiment Activitate Comercială (4 posturi de execuție), – Compartiment Disciplina în Construcții (4 posturi de execuție);

• Serviciul Dispecerat și Intervenții (1 șef serviciu și 23 posturi de execuție) format din trei compartimente subordonate: – Compartiment Dispecerat, Monitorizare Video (9 posturi de execuție), – Compartiment Intervenții (12 posturi de execuție), – Compartiment Relații cu Publicul, Secretariat (2 posturi de execuție);

• Compartiment Financiar, Juridic, Achiziții Publice (3 posturi de execuție);

• Compartiment Resurse Umane și Statistică (3 posturi de execuție).

Potrivit aceluiași document trimis autorităților locale, după reducerea celor patru posturi de conducere menționate mai sus și înființarea noilor servicii, cei patru șefi de birou nu vor trece automat pe noile funcții de conducere, ci vor trebui să se înscrie la concursul ce va fi organizat cât de curând. Însă, numărul angajaților va rămâne același ca și acum, adică 64 de salariați (60 funcționari publici și 3 personal contractual). Asta deși statul de funcții prevede un număr de 81 de salariați, din care 78 de funcționari publici și 3 personal contractual.

13 COMENTARII

  1. dl. Chelaru dumneavoastra nu va este rusine sa va deplasati zi de zi în interes personal cu masina politiei locale VS-02-LOP, sau casa de la Trestiana a devenit punct de interes strategic?
    – oricum la obrazul de nesimtit pe care îl aveți nu te mai miră, cum le explici copiilor tai faptul că te-a arestat, si primesti bunuri materiale de pe urma unor pupincuristi, care iau de la gura copiilor lor pentru a le fi lor bine?

  2. Chelaru este DISTRUGĂTORUL poliției locale, dacă ar avea putere ar desființa instituția, el are pensie de 11000lei nu-l intereseaza că ,,proștii,, vor rămîne pe drumuri.
    Mie mi se rupe, cînd stiu ce vă așteaptă.

  3. Domnilor consilieri, de ce vă lăsați prostiti de parsivul de Chelaru, care nu are discernămînt în tot ceea ce zice si face, ați întrebat polițiștii locali care stau în stradă dacă sunt mulțumiți de actualul ,,comandant,, ?
    Nu credeti ca e o metoda de a se afirma ?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.