Bârlădeanul Adrian Covăsnianu, demis de la Ministerul Transporturilor

0
1352

Bârlădeanul Adrian Covăsnianu, care, din mai 2020, a reprezentat interesele vasluienilor în Guvernul României și care, de câteva luni, a intrat în USR-PLUS, a fost demis din funcția de secretar de stat în Ministerul Transporturilor. „Nu regret absolut nimic din această experiență unică la Ministerul Transporturilor! Personal, am sacrificat multe zile și nopți, am maturizat proiectele de infrastructură rutieră și feroviară din Moldova și alte regiuni ale țării pe o direcție ireversibilă! După aceste opt luni, pot spune că am fost o «rotiță» la un angrenaj ce a promovat interesele României!”, a declarat Covăsnianu imediat după revocarea din funcție.

În ultima jumătate a anului 2020, bârlădeanul Adrian Covăsnianu (37 ani) a ocupat funcția de consilier onorific în cadrul Ministerului Transporturilor, iar între 8 ianuarie – 8 septembrie 2021, a fost secretar de stat din partea USR-PLUS în cadrul aceluiași minister. Însă, ca urmare a scandalului guvernamental ce se desfășoară de câteva zile între PNL și USR-PLUS, acesta, ca de altfel, și alți 25 de secretari de stat din cadrul aceleiași alianțe au fost revocați din funcție de premierul Florin Cîțu. Decizia nr. 425 din 8 septembrie 2021 privind eliberarea lui Adrian Covăsnianu din funcția de secretar de stat la Ministerul Transporturilor și Infrastructurii a fost publicată în Monitorul Oficial nr. 860 din 8 septembrie 2021.

La puțin timp după demiterea sa, bârlădeanul a postat un mesaj pe contul său de socializare pentru a face un scurt bilanț al activității sale ca secretar de stat, enumerând proiectele la care s-a implicat în ultimele luni și pe care ar dori să le vadă finalizate.

„Final de aventură la Ministerul Transporturilor! Astăzi 08.09.2021, conform deciziei prim-ministrului, publicată în Monitorul Oficial, am fost eliberat din funcția de secretar de stat al Ministerului Transporturilor și Infrastructurii! Nu regret absolut nimic din această experiență UNICĂ la Ministerul Transporturilor! Am făcut parte dintr-o ECHIPĂ condusă de CĂTĂLIN DRULĂ care a muncit zi și noapte pentru proiecte, idei și strategii de dezvoltare a infrastructurii României! Personal, am sacrificat multe zile și nopți, am maturizat proiectele de infrastructură rutieră și feroviară din Moldova și alte regiuni ale țării pe o direcție IREVERSIBILĂ! Am privit înainte, chiar dacă multe persoane îmi spuneau că «nu merită» sau că «nu se poate / e imposibil / nu există susținere pt X proiect / nu există finanțare». După aceste opt luni, pot spune că am fost o «rotiță» la un angrenaj ce a promovat interesele României!”, scrie Covăsnianu pe contul său.

„Viața merge mai departe și cel mai important este ca:

1) Să se aprobe PNRR și capetele de autostradă din sectorul montan al autostrăzii A8 pe care le-am propus anul trecut să se maturizeze și să se lanseze licitația de EXECUȚIE din 2022;

2) Să CONTINUE procedura de obținere a Acordului de Mediu pentru Studiul de Fezabilitate la podul de la Ungheni (estimat pentru iunie 2022) și ulterior să se lanseze licitația de Proiectare și EXECUȚIE;

3) PROIECTAREA pe sectorul Ungheni-Iași-Târgu Neamț să continue într-o manieră accelerată și, din 2023, să se poată lansa licitația de EXECUȚIE;

4) la Varianta de Ocolire Iași-Est (proiect pe care l-am conceput anul trecut) să fie lansată licitația de PROIECTARE pe SICAP. Conform informațiilor din CNAIR, în perioada 10.09-13.09, vom avea lansată licitația de studiu de prefezabilitate+Studiu de Fezabilitate. Am lucrat împreună cu specialiștii din CNAIR la caietul de sarcini;

5) În februarie 2022, să se finalizeze Studiul de Fezabilitate pentru modernizarea căii ferate Roman-Iași-Frontieră. Precizez că, în cadrul acestei investiții, am corelat proiectul de modernizare a căii ferate cu trenul metropolitan Iași, am propus dublarea liniei de CF de la Socola Triaj la Ungheni și inclusiv electrificarea M600 până la granița României cu Moldova;  

6) Varianta de Ocolire Bârlad (proiect pe care l-am monitorizat îndeaproape din august 2020 până în prezent) ce are o mobilizare crescută de aproximativ 30% să CONTINUE accelerat;

7) Proiectul pe care l-am inițiat cu privire la eliminarea restricțiilor de viteză pe regionalele Iași, Galați și București să CONTINUE! Pe Ploiești-București am eliminat toate restricțiile de viteză deja. Până în decembrie 2021, se vor elimina și alte restricții ce vor conduce la economii de timp de minute bune;

8) Proiectul cu privire la navigabilitatea râului Prut să demareze. Am conceput și operaționalizat Grupul de Lucru pentru acest proiect naval;

9) Odată cu rectificarea bugetară aprobată, prin creditul de angajament pe care l-am propus să se creeze premisele procedurale pentru lansarea licitației de PROIECTARE pentru modernizarea căii ferate și electrificarea magistralei M600 Iași-Bârlad-Tecuci. E nevoie de 8 milioane de lei pt Studiu de Fezabilitate;

10) Sistemul de drum alternativ 2+1 de pe DN 2 să fie extins și pe DN 28. Am militat pentru 2+1 benzi până la construirea autostrăzii A7 în vederea creșterii siguranței de deplasare între București și Iași;

11) După 16 septembrie, să avem oferte depuse pentru EXECUȚIA celor 63,25 km dintre Ploiești și Buzău, sector component al Autostrăzii A7;

12) În luna octombrie 2021, să se lanseze licitația de EXECUȚIE pentru Buzău-Focșani și, ulterior, până în decembrie 2021, și sectorul Focșani-Bacău și, cu ceva șanse, și Bacău-Pașcani;

13) Anul feroviar al căilor ferate – eveniment pe care l-am gestionat cu reprezentanții Comisiei Europene – în perioada 17-19 septembrie va consemna traversarea României cu trenul Connecting Europe Express pe traseul Giurgiu-București-Brașov-Sibiu-ClujNapoca-Oradea-Arad. Urez mult succes autorităților locale și naționale pentru buna desfășurare a evenimentelor;

14) Propunerile legislative, administrative, grupurile de lucru pe care le-am creat (Gara de Nord, Magistrala M4 Gara de Nord-Progresu) să CONTINUE!

Consider că LUPTA nu s-a terminat, ci doar s-a consumat o etapă! Eu sunt o persoană de anduranță! Mulțumesc colegilor și prietenilor din Ministerul Transporturilor, CNAIR, CFR Infrastructură, CFR Călători ce m-au susținut și au înțeles necesitatea modernizării României! Am lucrat cu oameni profesioniști, cu multă experiență și expertiză în domeniul infrastructurii și transporturilor! Mulțumesc USR Iași – Cosette Chichirău pentru susținere și încredere, ieșenilor ce m-au susținut, dar și celor care m-au criticat constructiv! Va urma…”, și-a încheiat bârlădeanul postarea.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.