S-a deschis Biroul Unic din cadrul Primăriei Bârlad

0
2441

De câteva zile, contribuabilii care vin la Primăria Bârlad pentru a-și plăti taxele și impozitele sau pentru a obține vreo autorizație își pot rezolva problemele fără a mai umbla prin toate cotloanele instituției. Aripa de Est a clădirii, unde porticul aflat în stare avansată de degradare a fost dărâmat, a fost transformat în Birou Unic, astfel încât cetățenii au la dispoziție șase încăperi pentru a-și soluționa toate problemele cu un singur drum.

În sfârșit, mult așteptata debirocratizare din Primăria Bârlad, prevăzută în cadrul proiectului „Dezvoltarea Capacității Administrative a municipiului Bârlad”, finanțat cu 3,1 milioane lei prin Programul Operațional Capacitate Administrativă 2014-2020, a început. Este vorba despre un proiect implementat în intervalul decembrie 2018 – mai 2021, ce are trei componente, respectiv achiziționarea de echipamente informatice, achiziționarea de programe informatice și instruirea personalului din cadrul instituției.

Anunțat de primarul Dumitru Boroș de vreo doi ani, nou înființatul Birou Unic este deja funcțional. Acesta a fost amenajat în aripa de Est a instituției, după ce porticul crăpat de la numeroasele cutremure produse în ultimii zeci de ani a fost dărâmat pentru a nu-i pune în pericol pe contribuabilii ce vin la primărie cu treabă. Intrarea se face prin spatele clădirii, așa cum se întâmplă de când a izbucnit pandemia de SARS-CoV-2, iar ieșirea prin partea de Est, adică înspre farmacie.

Ce înseamnă, de fapt, Biroul Unic?

Acest model funcționează cu succes în primăriile multor localități din țară, fiind conceput ca un spațiu destinat exclusiv lucrului cu publicul. În acest fel, s-au simplificat procedurile administrative și s-a redus birocrația, cetățenii nemai trebuind să parcurgă o cale dificilă pentru obținerea informațiilor sau a documentațiilor necesare, să urce sau să coboare etajele primăriei ori să ia contact cu numeroși funcționari.

La Bârlad, vorbim de un nou serviciu unde au fost mutați funcționari de la toate serviciile ce intră în contact cu publicul și care au la dispoziție șase camere pentru a încasa impozitele locale, taxe de toate felurile, inclusiv taxa de timbru și taxa de salubritate, amenzi, etc., ori pentru a oferi informații, a primi documente și a emite diverse autorizații. Potrivit reprezentanților primăriei, scopul principal al Biroului Unic, așa cum a fost gândit de edilul șef, este venirea în sprijinul contribuabililor ce au treabă în primărie, astfel încât să-și poată rezolva toate problemele într-un singur birou.

Care sunt așteptările?

Obiectivul general al proiectului „Dezvoltarea Capacității Administrative a municipiului Bârlad” este simplificarea procedurilor administrative și reducerea birocrației, precum și introducerea de sisteme de calitate și standarde comune, adaptarea structurilor interne și pregătirea resurselor umane de la nivelul administrației publice locale, în vederea consolidării capacității administrative, în concordanță cu Strategia pentru Consolidarea Administrației Publice 2014-2020.

Iar obiectivele specifice ale proiectului sunt: eficientizarea activităților interne ale instituției; introducerea instrumentelor de management al calității și performanței în vederea contribuirii la o mai bună organizare în instituție și o gestionare eficientă a principalelor fluxuri de activități; reducerea birocrației prin punerea la dispoziția utilizatorilor a unor servicii administrative realizate prin mijloace electronice inovative; eliminarea timpului pierdut de funcționarii publici pentru rezolvarea și îmbunătățirea gestiunii petițiilor/reclamațiilor; dezvoltarea abilităților și cunoștințelor personalului prin participarea la cursuri de specializare.

Trebuie spus că, pentru a-i împiedica pe curioși să mai umble „creanga” prin instituție, Primăria Bârlad a cumpărat în prima parte a lui decembrie un „sistem de securizare, control acces și pontaj la sediul primăriei”. Contractul a fost câștigat de firma SC Total Soft SRL Bârlad pentru suma de 13.394,47 lei fără TVA și prevede furnizarea, instalarea și punerea în funcțiune a unui sistem de securizare, control acces și pontaj. Acesta presupune securizarea a cinci uși dotate cu electromagneți de forță de minimum 280 kilograme forță; cititoare de proximitate, butoane de panică/urgență, amortizoare hidraulice cu ulei, centrale de control pentru două uși biderecționale, cabinet pentru montare unitate centrală până la cinci kilograme; programare software echipamente/sistem; programare cartele utilizatori etc.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.