Ultima ședință a CJ din mandatul 2016-2020, cu mască și fără mască!

0
547

• Președintele Dumitru Buzatu a dat satisfacție consilierilor județeni liberali care, la ultima ședință „față în față”, au părăsit lucrările, supărați că șeful județului refuză să poarte mască, și, în debutul ultimei ședințe ordinare a acestui mandat, s-a prezentat regulamentar, cu mijlocul de protecție sanitară acoperindu-i gura și nasul. Ulterior, după ce a fost nevoit să părăsească temporar ședința, a revenit tot fără mască, însă nimeni nu a mai făcut mare caz de acest lucru. Cât privește ședința în sine, în ciuda amendamentelor și a întrebărilor puse de consilierii liberali, care la unele puncte s-au abținut de la vot, toate proiectele de pe ordinea de zi au fost aprobate, dată fiind larga majoritate a consilierilor PSD. În viitorul mandat, care va demara la sfârșitul acestei luni, alta va fi povestea, forțele politice din CJ fiind apropiate ca număr.

Joi a avut loc ultima ședință a CJ Vaslui, desfășurată de această dat cu prezența fizică a consilierilor județeni. Președintele Dumitru Buzatu a surprins pe toată lumea, apărând regulamentar, cu mască de protecție, știut fiind că încă de la apariția poandemiei de SARS Cov 2, în luna martie, a refuzat cu obstinație să folosească respectivul echipament de protecție sanitară. Minunea nu a ținut însă mult, pentru că, nevoit să părăsească temporar lucrările ședinței, a revenit, de această dată fără mască, explicând însă că o afecțiune medicală de care suferă de mai multă vreme îl împiedică să o folosească prea mult timp. „Mai mult, în toată această de pandemie, inclusiv pe perioada campaniei electorale, m-am întâlnit cu peste o mie de persoane, și nici eu nu m-am îmbolnăvit, nici nu am auzit să fi îmbolnăvit eu pe cineva!”, a explicat Dumitru Buzatu. Explicația a fost acceptată de către consilierii liberali, deși în urmă cu două luni, aceștia au părăsit lucrările unei ședințe a CJ, chiar pe motiv că președintele Buzatu a refuzat să poarte masca de protecție, și astfel îi pune în pericol pe cei prezenți.

Până la urmă, ședința a decurs normal, cu interpelările și uneori împotrivirile consilierilor liberali cu privire la majoritatea proiectelor de hotărâre de pe ordinea de zi, indiferent că era vorba de drumuri județene, Raportul referitor la stadiul realizărilor măsurilor din Planul de menținere a calității aerului în județul Vaslui, în perioada 2018 – 2022, ori modificarea statului de funcții a CJ. Mai puțin, proiectul privind rectificarea a VIII-a a bugetului județului pe anul 2020, proiect care nu a suscitat nici un fel de discuții, și a fost aprobat în unanimitate. Nici nu avea cum altfel, dat fiind că rectificarea a fost una negativă, atât la capitolul de venituri, unde s-a luat act că suma 1,55 milioane provenind din TVA ce urma să vină de la bugetul de stat, nu va mai fi alocată, dar și la cheltuieli, care, în acest an, vor fi cu cel puțin 5,25 milioane lei mai mici decât cele prognozate. În principal, este vorba de noi nerealizări în cadrul obiectivului „Casa Artelor”, finalizarea reabilitării fostei Case a Armatei din municipiul Vaslui și transformarea clădirii într-un adevărat centru de cultură având din nou mari întârzieri care nu se știe când și cum vor fi recuperate, unele drumuri județene au și ele întârzieri în ceea ce privește reabilitarea, așa cum se întâmplă și la unele obiective și proiecte ce trebuiau implementate de către DGASPC Vaslui și pentru care se prevăzuse un buget de 3 milioane de lei, în acest an. Au fost diminuate și sumele alocate drept cheltuieli de personal proprii ale aparatului CJ, asta datorită neocupării posturilor vacante existente pe schema instituției, lucru care a creat o economie de 2,557 milioane lei.

La sfârșitul acestei luni, ar trebui să aibă loc o nouă ședință a CJ Vaslui, de această dată în noua alcătuire, rezultată după alegerile locale recent încheiate. În mod sigur, dat fiind noua componență, cu raporturi de forțe sensibil schimbate, fosta putere PSD având nevoie de sprijinul aliaților ALDE pentru a-și păstra o fragilă majoritate în următorii 4 ani, discuțiile vor fi mult mai animate, în special în cazul proiectelor care, pentru a fi aprobate, au nevoie de votul a două treimi din numărul total al consilierilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.