În ziua alegerilor, buletine „la minut”!

0
823

• Pierderea, deteriorarea sau furtul actelor de identitate nu pot fi invocate drept motive pentru a nu te prezenta la urne pe 27 septembrie, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor funcționând chiar și în ziua scrutinului, pentru a satisface toate cererile de preschimbare a acestor documente. Nici expirarea actelor de identitate nu este un motiv să nu te prezinți la vot, termenul de valabilitate al respectivelor documente fiind prelungit pe toată perioada stării de urgență și a celei de alertă, plus alte 90 de zile de la încetarea lor.

“În contextul desfășurării alegerilor pentru autoritățile administrației publice locale din data de 27 septembrie, Serviciul Județean Comunitar de Evidență a Persoanelor Vaslui reamintește faptul că documentele eliberate de instituțiile și autoritățile publice, inclusiv cărțile de identitate, își mențin valabilitatea pe toată perioada stării de urgență/alertă, precum și pentru o perioadă de 90 de zile de la încetarea acestei stări, potrivit reglementărilor din Legea nr. 55/2020 privind unele măsuri pentru prevenirea și combaterea efectelor pandemiei de COVID-19. Practic, alegătorul care deține un act de identitate al cărui termen de valabilitate ar fi expirat în perioada 1 martie – 27 septembrie 2020, își poate exercita dreptul la vot în baza acestuia”, anunță Iulian Vieru, directorul executiv al Serviciului Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vaslui.  

Pentru cei care și-au pierdut, deteriorat, li s-au furat ori li s-au anulat actele de identitate, aceștia se pot prezenta la serviciile publice comunitare de evidență a populației în zilele de 26 și 27 septembrie, pentru preschimbarea documentelor și a-și putea exercita astfel dreptul la vot. În acest sens, cererile lor vor fi soluționate cu prioritate cu sau fără o programare prealabilă telefonică sau online, actele urmând a le fi eliberate în aceeași zi. În cele două zile, serviciile publice comunitare locale de evidență a persoanelor din Vaslui, Bârlad, Huși, Negrești și Murgeni vor funcționa după un program cu publicul special, respectiv sâmbătă, 26 septembrie, între orele 8.00 – 16.00, iar duminică, 27 septembrie, între orele 7.00 – 21.00.

„La Serviciul Public Comunitar Județean de Evidență a Persoanelor Vaslui va fi același program menționat mai sus, pentru soluționarea lucrărilor conform competențelor legale în vigoare. Accesul în sediile acestor servicii se va face respectându-se regulile și măsurile de protecție sanitară în vigoare”, mai anunță directorul Iulian Vieriu.

Trebuie spus că la SPCLEP Vaslui, încă de la instaurarea stării de urgență, eliberarea actelor de identitate se face doar în baza unei programări on-line, și doar pentru cetățenii români care au domiciliul în România. Programările trebuie făcute din timp, la acest moment, singurele programări disponibile pot fi făcute începând cel mai devreme cu data de 13 octombrie! Cât despre persoanele care nu au domiciliul în România, cei mai mulți, cu dublă cetățenie română și moldovenească, aceștia trebuie să aștepte încetarea stării de urgență pentru a putea intra în posesia „pașaportului spre Europa”.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.