Varianta Bârladului face un… ocol: de la optimism, la scepticism!

1
1533

• Dacă în urmă cu două săptămâni, când CNAIR a avizat proiectul tehnic pentru Varianta de Ocolire a Bârladului, autoritățile erau optimiste în privința termenului de emitere a Autorizației de Construire și a Ordinului de Începere a Lucrărilor, considerate simple formalități, iată că, acum, atitudinea este ceva mai rezervată.

Pe data de 19 iunie, Proiectul Tehnic de Execuție (PTE) al Variantei Ocolitoare a Bârladului a fost, în sfârșit, avizat de Comisia Tehnico-Economică (CTE) din cadrul Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Evident, după o lungă așteptare, atât din partea autorităților locale, cât mai ales a localnicilor cel mai afectați de traficul greu care circulă pe străzile Vasile Pârvan și Epureanu.

La acel moment, bârlădeanul Adrian Covăsnianu (36 ani), consilier onorific în cadrul Ministerului Transporturilor, își anunța prietenii virtuali printr-o postare optimistă că pasul următor era actualizarea de către antreprenorul general a PTE-ului cu observațiile solicitate de CNAIR, iar apoi eliberarea Autorizației de Construire (AC). La fel de optimiști erau și reprezentanții primăriei care, în ziua avizării PTE-ului, au declarat că „de-acum, emiterea Autorizației de Construire și semnarea Ordinului de Începere a Lucrărilor sunt simple formalități, care vor fi îndeplinite în cel mult două săptămâni.

Iată că cele două săptămâni au trecut, iar „simplele formalități” nu au fost îndeplinite încă. Ba mai mult, consilierul onorific pare mult mai rezervat în declarațiile referitoare la șoseaua de centură a Bârladului. În cea mai recentă postare de pe contul său de socializare, de duminică, 5 iulie, aceasta spune că acest proiect este unul „cu cântec” și că este rezervat în privința derulării în bune condiții a acestei investiții.

„Discuții și strategie de lucru pentru zona Bârladului! Astăzi, 05.07.2020, am avut discuții oficiale despre Varianta de Ocolire Bârlad și Drumul Expres (DX) Tișița – Bârlad – Albița cu primarul municipiului Bârlad. Tot astăzi, specialiștii din CNAIR și-au reafirmat angajamentele în legătură cu proiectele din zona de Sud a Moldovei!

1) Varianta de Ocolire Bârlad

În principiu, a rămas data de 15.07.2020 pentru eliberarea Autorizației de Construire la Varianta de Ocolire Bârlad! Acest proiect este unul «cu cântec» și sunt rezervat în privința derulării în bune condiții a acestei investiții. Preconizez minimum două provocări tehnice și locative: pasajul suprateran peste DN24 și CF 600, dar și relocarea străzii Trestiana. Îmi exprim regretul că acest proiect nu are prevăzut un acces/bretea spre Centrul de Afaceri «Tutova» Bârlad, care ar fi oferit un acces facil către zona economică a Bârladului. 

2) Drumul Expres Tișița – Bârlad – Albița

Săptămâna viitoare sunt premise să se semneze contractul pe Fidic Galben pentru Realizarea Studiului de Fezabilitate. Termenul estimat pentru semnare este 07.07.2020, iar sursa de finanțare – Fonduri Europene. În 2020 sunt asigurate fonduri de 6 milioane de lei. Recomandarea mea este ca acest contract să se semneze pe «amplasament», adică în municipiul Bârlad. Prin acest gest simbolic, s-ar confirma interesul și deschiderea față de o zonă extrem de uitată și ignorată de ani de zile de factorii politici: zona de Sud a Moldovei.

Din poziția onorifică pe care o dețin, am informat UAT Bârlad despre evoluția / involuția proiectelor, dar și despre provocările tehnice ale acestora! Să sperăm că, printr-o monitorizare activă, transparență decizională și un parcurs normal, cele două proiecte pot fi predictibile!”, este mesajul postat duminică după-amiază de Adrian Covăsnianu pe pagina sa de socializare.

Reamintim că licitația organizată de CNAIR pentru execuția lucrărilor a fost câștigată de Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botoșani, iar proiectant este Search Corporation SRL București. Investiția este finanțată prin Programul Operațional Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totală a contractului de finanțare este de 186.686.985,54 lei. Din total, 85% reprezintă contribuția Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regională (134.388.803,25 lei), în timp ce 15% reprezintă contribuția proprie (23.715.671,15 lei).

„Centura” Bârladului este formată dintr-un segment distinct și anume Varianta de Est, ce se desfășoară între DN 24, la intrarea în Barlad, și DN 24, la ieșirea din Bârlad spre Vaslui. Va avea o lungime totală de 11,281 kilometri, o lățime platformă de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, două intersecții la nivel și două parcări. Prin execuția acestui contract ce va trebui să fie gata până pe data de 5 iunie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Bârladului, prin redirecționarea traficului greu în afara orașului. Pe site-ul CNAIR, termenul final de execuție a investiției a fost „mutat” până în decembrie 2021.

1 COMENTARIU

  1. Niste neputincioși și mincinoși!blocurile se prăbușesc și oamenii stau cu gura căscată!fără taxe și impozite primăriei în astfel de condiții! Justificări de tot felul

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.