Drumul Expres Tișița – Bârlad – Albița, proiectul de suflet al deputatului Daniel Olteanu, devine realitate!

0
1405

• După ani de așteptare, proiectul de suflet al deputatului bârlădean Daniel Olteanu, „Drumul Expres Tișița – Bârlad – Albița”, care va lega Uniunea Europeană de Republica Moldova, intră în etapa certitudinilor. După ce, în urmă cu circa o lună, a fost desemnat câștigătorul licitației pentru atribuirea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate, ieri, a fost semnat, la Bârlad, contractul de finanțare al respectivului document. Reprezentanții CNAIR au ales să organizeze importanta întâlnire aici întrucât Bârladul este cel mai mare oraș de pe traseul „Autostrăzii vasluienilor”, supranumit așa de Daniel Olteanu, cel căruia nimeni, niciodată, nu îi va putea fura meritele pentru acest ambițios proiect. Curios (sau nu chiar!)  cum organizatorii evenimentului au „omis” să îl invite la semnare tocmai pe deputatul Olteanu…

În sfârșit, la mai bine de trei ani de la inițierea proiectului de infrastructură „Drumul Expres Tișița – Bârlad – Albița” de către deputatul bârlădean Daniel Olteanu, timp în care și-a dedicat o mare parte din activitatea sa parlamentară pentru aprobarea de către Guvern a investiției, ieri, 7 iulie, a fost făcut încă un pas înspre materializarea investiției. Concret, la Primăria Bârlad, într-un cadru oficial, a avut loc semnarea contractului pentru finanțarea studiului de fezabilitate al acestui obiectiv de investiții.

La evenimentul mult așteptat, au participat reprezentanți ai Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), ai proiectantul general ce a câștigat licitația pentru atribuirea contractului pentru elaborarea studiului de fezabilitate, în speță Asocierea Search Corporation și Egis Romania, bârlădeanul Adrian Covăsnianu (36 ani), consilier onorific în cadrul Ministerului Transporturilor, reprezentanți ai Primăriei Bârlad, dar și ai Secției Drumuri Naționale Bârlad. Documentul a fost semnat de Mariana Ioniță, directorul general al CNAIR, și de Michael Stanciu, președintele Search Corporation București.

Nu a participat însă și Daniel Olteanu, care nu a fost invitat, „omisiune” care pune într-o nedorită cheie politică și electorală întregul eveniment.

Înainte de semnare, șefa CNAIR a oferit câteva informații referitoare la investiție. Pentru început, s-a explicat motivul pentru care a fost ales Bârladul drept loc pentru semnare, la recomandarea consilierului onorific al Ministerului Transporturilor, și anume faptul că este cel mai important oraș de pe traseul „Autostrăzii vasluienilor”, așa cum a denumit inițiatorul Daniel Olteanu acest proiect. Asta, subliniem din nou, chiar dacă la eveniment a fost omisă tocmai invitarea inițiatorului…

„Mă bucur mult să fiu aici, în Moldova, pentru că și eu sunt moldoveancă, din Focșani. Îmi face mare plăcere să mă aflu aici ca să semnăm acest contract lângă oamenii din Bârlad, pentru că acest proiect va avea un impact major pentru comunitatea de aici. Deși este un proiect cu impact la nivel european, pentru că asigură legătura dintre Uniunea Europeană și Republica Moldova, prin Albița, către Chișinău. Odată ce se va construi, Bârladul va fi cuprins între Varianta de Ocolire a orașului, pe partea dreaptă, și Drumul Expres Tișița – Albița, pe partea stângă. Din acest motiv, i-am spus domnului Stanciu, proiectantul nostru Search Corporation, un proiectant de tradiție cu experiență în drumurile naționale și autostrăzi, să aibă în vedere și dezvoltarea urbană viitoare. Adică să nu devină și acest drum expres un drum urban, ci să lăsăm un pic de teren, ca să aibă unde să se dezvolte orașul în viitor”, a fost introducerea făcută de directorul general al CNAIR.

„Acum, câteva detalii despre investiție. Drumul are 160 de kilometri, din care 106 sunt pe teritoriul județului Vaslui. Valoarea contractului de proiectare este de 11 milioane de lei, iar obiectivul de investiție face parte din rețeaua rutieră TEN-T globală, adică e un proiect de importanță strategică. Proiectantul va avea 18 luni pentru proiectare, timp în care trebuie emis și avizul de mediu, iar alte 6-10 luni pentru partea de pregătire a documentației pentru proiectul tehnic și execuție, licitație și asistență tehnică pe perioada obținerii finanțării europene. Deci are mari șanse să fie finanțat cu fonduri europene, face parte din Masterplan, este cuprins în rețeaua rutieră TEN-T globală și este un proiect de viitor ce va aduce o mare dezvoltare zonei”, a mai precizat șefa CNAIR.

Valoarea contractului este de 11.057.073,07 lei fără TVA, iar durata de realizare a contractului este de 26 de luni. Tronsonul Tișița – Albița face parte din obiectivul de investiții „Autostrada bUcurești – Focșani – Albița”. Proiectul are ca scop realizarea unui Drum Expres între localitățile Tișița (județul Vrancea) și Albița (județul Vaslui), realizând legătura rutieră între cele două capitale, București și Chișinău, tronsonul fiind situat pe rețeaua rutieră TEN-T globală.

Ce prevede Drumul Expres Tișița – Albița?

„În câțiva ani, vom avea un drum de mare viteză cu două benzi pe sens, în afara localităților, cu parcări și spații de servicii, cu pasaje, poduri și bretele de intrare / ieșire, și vom parcurge distanța de la Albița la Tișița în mai puțin de o oră și jumătate! Foarte probabil, la acea dată, legătura la Albița va fi tot pe autostradă, viitoarea A7, aflată într-un stadiu mai avansat (din care acum se execută într-un ritm excepțional, 25% în trei luni, 16 km care se suprapun cu o parte din Varianta Ocolitoare Bacău). Cine a crezut în acest obiectiv de investiții vital pentru vasluieni, pentru întreaga regiune din stânga Siretului, dar și pentru Republica Moldova, un obiectiv care întrunește toate condițiile pentru a fi finanțat cu fonduri europene? O mână de oameni, cărora vreau să le mulțumesc pentru sprijin, asta m-a motivat să nu renunț, deși am întâmpinat suficiente piedici, inclusiv aici, acasă, în județul Vaslui. (…) Din documentele pe care am reușit să le citesc până la această oră, CNAIR dorește un proiect de calitate, cu studii făcute amănunțit, în detaliu, în care calitatea, și nu prețul primează. (…) Știu că răbdarea nu e punctul forte al multora, însă experiența ultimilor ani ne arată că, în județul Vaslui, e nevoie să construim temeinic, iar dacă asta înseamnă un orizont de așteptare de câțiva ani, pentru mine este clar că «mult a fost, puțin a mai rămas», date fiind beneficiile pe care le vom avea cu toții, în final. Construim pentru viitor și pentru copiii noștri, încercând să îmbunătățim și prezentul. Dar avem, cel puțin, garanția că cei care vor veni după noi nu trebuie decât să continue aceste proiecte pe care le-am început, pentru că eu am început de la zero”, spunea în urmă cu ceva timp deputatul Daniel Olteanu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.