S-au reluat lucrările la covoarele asfaltice de pe 20 de străzi din Bârlad!

0
1194

• Începută la finele lui noiembrie și oprită în sezonul rece, mai ales că s-a suprapus cu perioada stării de urgență, investiția ce vizează turnarea covoarelor asfaltice pe mai mult de 20 de străzi, alei, parcări și fundături din cinci cartiere din Bârlad a fost reluată în această săptămână. După ce, în decembrie, s-a reușit asfaltarea străzilor General Naumescu, Mihail Kogălniceanu și Siret și a aleii de legătură dintre ultimele două artere (Zona Centrală), acum se lucrează pe strada I. C. Brătianu (cartier Crâng).

Luni, 25 mai, firma SC Soragmin SRL Sălcioara, care și-a adjudecat la licitație investiția „Refacere covoare asfaltice a unor străzi din Bârlad”, în valoare totală de 6.616.901.87 lei fără TVA (7.874.113,23 lei cu TVA), a reluat lucrările după o pauză de câteva luni impusă de sezonul rece, care a coincis și cu perioada stării de urgență. Proiectul vizează 20 de străzi, la care se adaugă câteva alei, parcări și fundături de zonă, ce urmează să fie asfaltate în totalitate. Lucru care nu s-a mai întâmplat de la Revoluție.

Străzile incluse în proiect sunt: Hotin, Lirei, Vărăriei, Carpați, Prof. Dr. Gheorghe Vrabie, Episcop Iacov Antonovici (cartier Gară), Nicolae Iorga, Vasile Lupu, Ștefan Procopiu, Siret, Popa Șapcă, General Naumescu, Vergeze, Aleea Parc, Mihail Kogălniceanu, Republicii (Zona Centrală), I. C. Brătianu (cartier Crâng), Gheorghe Doja, Suceava (cartier Deal) și Dr. Ion Codrescu (cartier Cotu Negru). Refacerea covoarelor asfaltice vizează o lungime de 10.000 metri liniari, adică o suprafață de circa 75.000 metri pătrați, dar contractul prevede și înlocuirea bordurilor trotuarelor de pe o lungime de 1.956 metri liniari.

După ce, în decembrie 2019, s-au înlocuit bordurile și s-a turnat asfalt pe străzile General Naumescu, Mihail Kogălniceanu și Siret, dar și pe aleea de legătură dintre ultimele două artere, acum s-a început cu strada I. C. Brătianu. Potrivit reprezentanților primăriei, acest proiect este una dintre cele mai ambițioase inițiative ale actualei administrații, iar finanțarea este asigurată exclusiv de la bugetul local. Cum proiectul a stârnit anumite reacții, ce induc opinia publică în eroare, primarul Dumitru Boroș a făcut o serie de precizări menite a preveni propagarea de informații false.

„În primul rând, conform fișelor de buget, care sunt publice, municipiul Bârlad nu a primit niciun leu de la guvernul PSD la ultimele trei rectificări consecutive din 2019. Din contră, am fost mereu «atenționați» că am avea excedent! Anul acesta însă, în oglindă, se poate vedea că actualul guvern ne-a alocat deja 4,1 milioane de lei, pentru a completa bugetele afectate de cheltuielile generate de situația de criză în care am fost. Apoi, pe 11 iulie 2019, am aprobat indicatorii tehnico-economici în Consiliul Local și abia pe 11 noiembrie s-a semnat contractul. Anul trecut, s-au asfaltat trei străzi și o alee de legătură din acest pachet, iar anul acesta, astăzi (luni, 25 mai, n.r.), s-au reluat lucrările cu I. C. Brătianu, după ce, până acum, s-au ridicat capacele pe toate străzile din contract. Tot anul acesta, prin diferite jocuri politice, mergând, cum au mers patru ani, doar pe considerendul «Hai să-l blocăm, să amânăm, să tergiversăm orice proiect!», consilierii locali PSD au blocat activitatea Consiliului Local pe toate proiectele de patrimoniu. Asta tocmai în ideea de a nu se continua aceste asfaltări până după alegeri. Ghinion! Campania s-a amânat, iar asfaltările tot vor fi făcute, cu sau fără voia lor! Mai trebuie să se știe că, despre acest proiect de o asemenea anvergură, cu 20 de străzi asfaltate de-odată, nu a vorbit niciun fost primar, până în primăvara anului 2019. Dar, pentru că eu mi l-am asumat, l-am promovat, l-am adus în dezbatere și am identificat și resurse financiare, acum trebuie să ai tupeu maxim să afirmi că PSD-ul asfaltează Bârladul. Când, de fapt, cei de la PSD știu foarte bine că doar piedici ne-au pus, numai să nu se facă nimic în acest oraș! E bine să se mai știe că imaginea și-o cîștigă doar oamenii care muncesc, nu cei care care apar prin fotografii, doar pentru a manipula și dezinforma”, a declarat primarul Boroș.

Potrivit documentației tehnice a proiectului, străzile vizate de refacerea covoarelor asfaltice sunt: Nicolae Iorga (lungime – 485 m, suprafață – 4.365 mp), Hotin (lungime – 450 m, suprafață – 4.950 mp), Lirei (lungime – 750 m, suprafață – 6.375 mp), Vasile Lupu (lungime – 855 m, suprafață – 5.558 mp), Ștefan Procopiu (lungime – 240 m, suprafață – 2.040 mp), Siret (lungime – 230 m, suprafață – 1.610 mp), I. C. Brătianu (lungime – 1.200 m, suprafață – 8.400 mp), Gheorghe Doja (lungime – 565 m, suprafață – 3.673 mp), Popa Șapcă (lungime – 350 m, suprafață – 3850 mp), Vărăriei (lungime – 780 m, suprafață – 5.850 mp), Carpați (lungime – 731 m, suprafață – 5.483 mp), Prof. Dr. Gheorghe Vrabie (lungime – 258 m, suprafață – 1.677 mp), General Naumescu + alei (lungime – 250 m, suprafață – 1.750 mp), Vergeze (Emil Gîrleanu) + alei (lungime – 600 m, suprafață – 3.600 mp), Aleea Parc + alei (lungime – 450 m, suprafață – 2.700 mp), Republicii (spate Berlin Grădină) – (lungime – 320 m, suprafață – 2.400 mp), Mihail Kogălniceanu (lungime – 260 m, suprafață – 1.950 mp), Dr. Ion Codrescu (lungime – 320 m, suprafață – 1.920 mp), Suceava (lungime – 415 m, suprafață – 3.320 mp), Episcop Iacov Antonovici (lungime – 360 m, suprafață – 2.340 mp), altele (alei, parcări, fundături) – (lungime – 131 m, suprafață – 1.190 mp).

Proiectul are o durată de implementare de 12 luni, din care 10 luni sunt alocate pentru execuția propriu-zisă a lucrărilor, iar finanțarea contractului este asigurată de la bugetul local.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.