Gata fondurile pentru bordurarea trotuarelor din Bârlad!

0
1939

Deși până la iarnă mai e timp suficient pentru lucrările din „Programul de reparații și întreținere străzi – anul 2020”, aprobat în februarie de Consiliul Local Bârlad, SC LDP Reiser SA, firma care realizează respectivele lucrări din oraș, a terminat fondurile pentru o parte dintre lucrările programate în acest an. Ca urmare, a solicitat consilierilor suplimentarea cu 540.000 lei, cei mai mulți bani pentru capitolele „reparații curente (demontat / montat) borduri noi la trotuare” și „reparații curente trotuare cu asfalt”, respectiv câte 200.000 lei.

Pe 28 februarie, consilierii bârlădeni au aprobat „Programul de reparații și întreținere străzi – anul 2020”, pentru care municipalitatea a „pompat” către SC LDP Reiser SA, societatea care are concesionate respectivele lucrări din oraș, suma de 4.500.000 lei. Cei mai mulți bani, adică 2.000.000 lei, au fost direcționați către „reparații curente străzi prin plombări cu mixturi asfaltice”. Suprafața totală pe care urma să se lucreze era de 17.024 metri pătrați, plombări urmând să fie realizate pe 119 străzi și alei din mai multe cartiere din oraș. Cum pentru celelalte 15 capitole ale programului de lucrări s-au aprobat sume considerabil mai mici, la câteva dintre ele fondurile alocate s-au terminat deja, astfel că operatorul a solicitat suplimentarea lor. Respectivul proiect de hotărâre urmează să fie dezbătut în cadrul ședinței ordinare de astăzi, 28 mai, ce va avea loc în sala mare a Cinematografului „Victoria”.

„Având în vedere: – starea de degradare a bordurilor carosabile la străzi pe care urmează a fi refăcute covoare asfaltice; – gradul de deteriorare a indicatoarelor rutiere care pot pune în pericol siguranța conducătorilor auto; – necesitatea refacerii trotuarelor pe străzile pe care urmează a fi refăcute covoare asfaltice;

Pentru asigurarea continuității în efectuarea lucrărilor de reparații străzi prin balastare, reparații curente cu asfalt, reparații curente (montat, demontat) borduri noi la trotuare, marcaje rutiere (longitudinale, transversale) și semnalizare rutieră, este necesară alocarea de fonduri suplimentare, după cum urmează: • reparații curente și întreținere străzi balastate – 50.000 lei; • reparații curente trotuare cu asfalt – 200.000 lei; • marcaje rutiere (longitudinale, transversale) – 50.000 lei; • semnalizare rutieră (indicatoare cu flash-uri) – 40.000 lei; • reparații curente (demontat / montat) borduri noi la trotuare – 200.000 lei”, se arată în referatul de aprobare al proiectului.

„Pentru asigurarea continuității în efectuarea lucrărilor de reparații străzi prin plombări cu mixturi asfaltice la rece tip RRD, balastare, montat și demontat borduri noi la trotuare, este necesară relocarea de fonduri după cum urmează: • de la capitolul reparații curente trotuare cu beton la capitolul reparații curente străzi prin plombări cu mixturi asfaltice la rece tip RRD – 12.500 lei; • de la capitolul reparații curente străzi prin plombări cu mixturi asfaltice la capitolul reparații curente și întreținere străzi balastate – 200.000 lei; • de la capitolul reparații curente cu asfalt, trotuare, alei pietonale, parcări în asociații de locatari la capitolul reparații curente (demontat / montat) borduri noi la trotuare – 200.000 lei”, se mai precizează în referatul de aprobare al proiectului de hotărâre.

În condițiile în care consilierii PNL au solicitat desființarea SC LDP Reiser SA și chiar au înaintat o adresă primarului Boroș în acest sens, rămâne de văzut dacă inițiativa va primi suficiente voturi din partea aleșilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.