Precizări importante referitoare la șomajul tehnic

0
2404

• Agenția Județeană pentru Ocuparea Forței de Muncă Vaslui vine cu precizări referitoare la șomajul tehnic și etapele necesare a fi parcurse pentru încasarea șomajului tehnic.

Angajatorul, și nu angajații!, va face toate demersurile privind șomajul tehnic și se va adresa AJOFM Vaslui pentru a primi fondurile necesare plății indemnizațiilor de șomaj tehnic destinate angajaților.

Etapele pe care angajatorii le vor parcurge în acest sens sunt:

Etapa 1. Suspendarea contractelor individuale de muncă ale salariaților, în conformitate cu dispozițiile art. 52, alin. (1), lit. (c din Legea nr. 53/2003- Codul Muncii și operarea acestora în REVISAL;

Etapa 2. Obținerea Cerificatului de situații de urgență emis de Ministerul Economiie, Energiei și Mediului de Afaceri;

Etapa 3. – Solicitarea indemnizației de șomaj tehnic, prin depunerea la AJOFM Vaslui a documentelor la adresa de email: vaslui@anofm.gov.ro

Corespondență niveluri de calificare în vederea completării listei cu persoanele care intră în șomaj tehnic

• ISCED 0 – Educația timpurie • ISCED 1 – Învățământ primar • ISCED 2 – Învățământ gimnazial • ISCED 3 – Învățământ liceal • ISCED 4 – Învățământ postliceal/Învățământ superior • ISCED 5 – Învățământ superior de scurtă durată • ISCED 6 – Licență sau nivel echivalent • ISCED 7 – Master sau nivel echivalent • ISCED 8 – Doctorat sau nivel echivalent

Documenetele se depun începând cu data de 01 aprilie 2020, pentru perioada 16-31 martie 2020, și 01 mai 2020, pentru perioada 01-16 aprilie 2020.

Indemnizația se solicită lunar, doar pentru perioada suspendării contractului de muncă ulterior datei de 16.03.2020 (angajatori cu certificat de urgență de TIP 1- ALBASTRU), respectiv ulterior datei de 21.03.2020 (angajatori cu certificat de urgență de TIP 2- GALBEN).

Plata aferentă indemnizațiilor, pentru șomajul tehnic al angajaților, se face în contul angajatorului, în cel mult 30 de zile de la data solicitării.

Angajatorul va achita contribuțiile aferente indemnizațiilor și va face plățile în contul angajaților.

De prevederile de mai sus beneficiază salariații angajatorilor care îndeplinesc una din următoarele condiții:

a) întrerup activitatea total sau parțial în baza deciziilor emise de autoritățile publice competente potrivit legii, pe perioada stării de urgență decretate, și depun la AJOFM Vaslui, pe adresa vaslui@anofm.gov.ro, următoarele documente:

– certificat de situație de urgență TIP 1 – Albastru, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei și Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro;

– cerere tipizată – Anexa 1 din OUG nr. 30/2020;

– lista cu persoanele ce intră în șomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020.

b) reduc activitatea ca urmare a efectelor epidemiei COVID-19 și nu au capacitatea financiară de a achita plata tuturor salariilor angajaților lor urmare a scăderii încasărilor cu un procent de minimum 25% față de media încasărilor din perioada ianuarie-februarie 2020. Acești angajatori pot beneficia de șomaj tehnic pentru cel mult 75% din numărul salariaților și vor depune la AJOFM Vaslui, pe adresa vaslui@anofm.gov.ro, următoarele documente:

– certificat de situație de urgență TIP 2 – Galben, eliberat on-line de Ministerul Economiei, Energiei și Mediul de afaceri de pe platforma: http://prevenire.gov.ro;

– cerere tipizată – Anexa 2 din OUG nr. 30/2020;

– lista cu persoanele ce intra în șomaj tehnic – Anexa 3 din OUG nr. 30/2020.

Textul complet al OUG 30/2020, împreună cu anexele, poate fi consultat pe și site-ul AJOFM Vaslui – https://www.anofm.ro/?agentieâVaslui&pageâ0

Pentru informatii suplimentare, sunați la numerele de telefon: 0733/975397, 0752/081397.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.