Poștașii, în continuare la datorie!

0
440

• Epidemia de coronavirus nu a reușit să stopeze activitatea Poștei Române, ai cărei lucrători au trebuit totuși să se supună rigorilor generate de această situație, prin adoptarea unui cod de conduită menit să-I protejeze atât pe ei, cât și pe clienții cu care intră în contact. Doar la nivelul județului Vaslui, circa 60.000 de persoane depind financiar de sosirea poștașului, după ce au optat să primească pensia, indemnizația de handicap sau ajutorul de șomaj prin intermediul acestui serviciu.

Chiar și în aceste condiții de epidemie, poștașii au rămas aproape de populație, atât prin exercitarea în continuare și la timp a îndatoririlor de predare a diverselor trimiteri celor cărora le sunt adresate, dar și prin felul de a se comporta, încurajându-i și sfătuindu-i pe clienți să se protejeze și, cel mai important, să evite deplasările. În dorința de a se proteja pe ei însuși, dar și pe clienții lor, lucrătorii Poștei Române au luat la rându-le măsuri de precauție pentru a limita răspândirea temutului virus Covid-19. Dotați cu măști, mănuși și ochelari de protecție, factorii nu mai intră în casa sau apartamentul celor cărora le aduc corespondența sau pensia, rămânând la ușă sau la poartă și încercând să păstreze o distanță de cel puțin un metru, evitând orice contact fizic.

La fel, în cazul oficiilor poștale au fost impuse anumite restricții. Astfel, pentru a evita aglomerarea subunităților poștale, în incinta acestora este permis accesul concomitent doar al unui număr limitat de personae, fiind recomandat ca în interiorul subunității poștale să nu se afle mai mult de două persoane la ghișeu, în timp ce restul clienților sunt rugați să aștepte în afara oficiului poștal. De asemenea, potrivit măsurilor de prevenire și limitare a eventualei răspândiri a virusului COVID-19 transmise de către Ministerul Sănătății, distanța dintre persoane trebuie limitată la 2 metri. “Tot în sensul prevenirii răspândirii COVID-19, clienții vor fi rugați să folosească instrumente de scris proprii pentru semnarea documentelor. Dacă există cazuri în care clienții nu dispun de așa ceva, li se vor pune la dispoziție de către angajații Poștei Române, după care acestea vor fi dezinfectate. Toate subunitățile poștale sunt sau vor fi dotate cu săpun, dezinfectanți de mâini și suprafețe, măști și mănuși, stocurile necesare urmând să fie reîmprospătate periodic, dezinfectantul de mâini fiind pus și la dispoziția clienților companiei”, se arată într-un comunicat al conducerii CN Poșta Română. În toate oficiile poștale, iar suprafețele de lucru sunt igienizate cu dezinfectant de suprafețe, o dată la 2 ore sau la nevoie, mașinile cu care se face distribuirea trimiterilor fiind dotate și ele cu un dezinfectant de mâini pe bază de alcool. Activitatea Poștei Române a fost restricționată în această perioadă, însă doar în ce privește traficul poștal spre și dinspre mai multe destinații internaționale.

Chiar și așa, poștașii au mult de lucru, doar la nivelul județului Vaslui, trimiterile poștale livrate de aceștia fiind de ordinul sutelor de mii. Între aceste trimiteri, poate cele mai așteptate sunt cele financiare, respectiv pensile așteptate de peste jumătate din cei circa 82 de mii de pensionari vasluieni, alte circa 18 mii de persoane beneficiind de indemnizații de handicap, cele mai multe transmise tot prin intermediul Poștei, la fel cum este cazul și cu cele mai multe dintre cele peste 11 mii de indemnizații ale șomerilor aflați în plată. Pentru marea majoritate a beneficiarilor acestor drepturi, primirea la timp a banilor este practic o chestiune de supraviețuire de la o lună la alta!

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.