Cum să promovezi online o afacere offline

0
1370

Magazinele online reprezintă subiectul momentului în lumea afacerilor din țara noastră, însă încă generează o cotă destul de mică din totalul afacerilor de retail. Creșteri vor mai fi cu siguranță, căci este mult de recuperat față de avansul piețelor dezvoltate, însă retailul offline va rămâne principala forță pentru zona de business, chiar dacă se va moderniza / reinventa continuu, folosind inclusiv internetul pentru a se promova eficient.

Deși la prima vedere să ai o afacere online este cel mai eficient și simplu mod de a face business, adevărul este că piața offline oferă și va oferi în continuare o mulțime de oportunități. Oamenii sunt mereu în mișcare, cumpără cel mai des din proximitate, vor adesea cumpărături rapide și evident își cheltuiesc cea mai mare parte a banilor în retailul clasic, fie el în prezent tot mai modern.

Ce s-a schimbat în business-ul offline? Noul stil de viață al oamenilor influențează și acest tip de comerț. Pe scurt, ideea este că o afacere offline poate să aibă mult mai mult succes dacă folosește noile tehnologii și se promovează corect în mediul online. Pentru că pe internet românii nu fac atât de multe achiziții, dar mai ales se informează și își conturează decizii de achiziție pe care cel mai des le finalizează de fapt offline.

Cum să promovezi online o afacere offline, dacă nu vinzi direct pe internet? Poate ai un restaurant, poate o patiserie, poate un service auto, un supermarket, un salon de înfrumusețare, un barber shop, un magazin de brânzeturi, de mobilă, un outlet sau magazin second hand etc. Orice exemplu am lua, se poate realiza pentru afacerea respectivă o strategie de comunicare și promovare online astfel încât rezultatele din vânzări să fie influențate pozitiv pe termen scurt, mediu și lung.

Înainte de orice, o afacere offline trebuie să existe și online, să interacționeze cu potențialii consumatori în mediul în care aceștia își consumă o parte însemnată din timp. Mai exact, o afacere online trebuie să aibă un website de prezentare sau poate chiar vreun website care să interacționeze inedit cu vizitatorii (o interacțiune memorabilă). Cu domeniu web, găzduire web și o platformă flexibilă, totul este simplu. În plus, trebuie să existe și pe rețelele sociale, cu pagini proprii. Și peste tot, nu trebuie doar partea de a exista, ci trebuie să se observe o atitudine vie, comunicare cu oamenii prin mijloacele moderne – răspuns rapid la mesaje, postări, comentarii etc. Online pot fi realizate inclusiv concursuri și pot fi aplicate diverse mecanisme de marketing foarte ieftine, dar cu rezultate foarte bune.

Pentru ca un număr cât mai mare de persoane să devină clienți offline ai afacerii tale, evident că foarte mulți oameni trebuie să afle despre existența afacerii respective. Consumatorul modern vrea însă și ceva în plus: motive pentru a face alegerea în cauză și familiaritate – o interacțiune cât mai densă cu mesaje legate de brand. Totul trebuie să fie natural, fără a exista mesaje stresante. Spre deosebire de promovarea offline de exemplu prin pliante și flyere în cutiile poștale, promovarea online inteligentă este mai ieftină și mult mai eficientă.

Cel mai bine este să comunici cât mai multe noutăți despre firmă și să provoci utilizatorii să interacționeze cu părți de conținut cât mai atractive. De exemplu, fotografiile postate online pot avea un mare impact, pot fi distribuite chiar și natural. Se pot posta și promoții (generale sau cu aplicare exclusiv via online). Ideal este să fie realizat un plan amplu în această privință, promovarea online fiind de maximă importanță pentru orice afacere offline, indiferent dacă aceasta este deja pe profit sau dacă nu merge tocmai bine din punct de vedere al vânzărilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.