Februarie, luna decisiva pentru inceperea lucrarilor la centura Barladului

0
1614

Dupa ani si ani de asteptare, edilii Barladului vin cu o veste buna in fata localnicilor care trag nadejde ca soseaua ocolitoare a Barladului se va realiza intr-o buna zi. Primarul Boros: Vestea buna este ca, pana pe data de 28 februarie, se va emite si autorizatia de construire pentru organizarea de santier, intrucat pana pe data de 15 februarie va fi emis si avizul de mediu, ultimul document necesar pentru inceperea lucrarilor.

Epopeea mult asteptatei investitii Varianta de ocolire a municipiului Barlad, aflata din 6 august 2019 in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), este departe de a se incheia prea repede. Dupa ce, in august-septembrie 2019, se dadeau asigurari ca executia lucrarii va incepe in scurt timp, iata ca au fost amanate (pentru a cata oara?!!) din nou, de aceasta data motivul fiind procedura de obtinere a avizului de mediu ce se intindea pe circa patru luni (octombrie 2019 – ianuarie 2020). Respectivul aviz era cerut pentru ca soseaua de centura va traversa o portiune de sit Natura 2000 (Rezervatia Naturala Badeana), adica padurea protejata aflata de o parte si de alta a raului Barlad, si trebuia vazut daca animalele care au habitatul acolo vor fi afectate de construirea soselei. Avizul nu a fost emis inca, desi in urma cu cateva zile, pe pagina de internet a Agentiei Nationale pentru Protectia Mediului, a fost publicat un draft de acord de mediu emis de Agentia pentru Protectia Mediului Vaslui, documentul nefiind datat si neavand numar de inregistrare.

In asteptarea acordului de mediu, a mai fost facut un pas in directia inceperii lucrarilor de executie a investitiei. Concret, pe 4 februarie, sediul Sectiei de Drumuri Nationale Barlad a gazduit o noua intalnire pe tema proiectului Proiectare si executie Varianta de ocolire a municipiului Barlad. La sedinta au participat reprezentanti ai antreprenorului (Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL Botosani), ai finantatorului (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere), ai proiectantului (Search Corporation SRL Bucuresti) si ai beneficiarului (municipiul Barlad).

Intalnirea de lucru a avut ca principal obiectiv o informare a antreprenorului catre beneficiar si finantator. Totodata, s-au purtat discutii referitoare si la organizarea de santier. Vestea buna este ca, pana pe data de 28 februarie, se va emite si autorizatia de construire pentru organizarea de santier, intrucat pana pe data de 15 februarie va fi emis si avizul de mediu, ultimul document necesar pentru inceperea lucrarilor. Este o veste buna care, de fapt, reprezinta inca un pas concret facut la Barlad pentru demararea proiectului. Avem convingerea ca, odata parcurs si acest pas, proiectul va intra in linie dreapta, astfel incat lucrarile sa inceapa in primavara acestui an, asa cum s-a estimat, a declarat primarul Dumitru Boros, care a luat parte la aceasta intalnire.

Trebuie spus ca investitia este finantata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020, iar valoarea totala a contractului de finantare este de 186.686.985,54 lei. Din total, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala (134.388.803,25 lei), in timp ce 15% reprezinta contributia proprie (23.715.671,15 lei).

Centura Barladului este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract ce va trebui sa fie gata pana pe data de 5 iunie 2021, se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.