Barladul a avut musafiri din Cipru, Lituania, Croatia, Portugalia si Spania

0
1393

In anul scolar 2019-2020, cadrele didactice de la Scoala Gimnaziala Vasile Parvan Barlad sunt implicate in proiectul The Power of Understanding, finantat cu fonduri europene, alaturi de unitati scolare din Cipru, Lituania, Croatia, Portugalia si Spania. La finele lui ianuarie, a avut loc si prima reuniune de proiect, Barladul gazduind aproape 100 de elevi si profesori din cele sase tari partenere.

In perioada 2019 – 2020, Scoala Gimnaziala Vasile Parvan Barlad desfasoara proiectul The Power of Understanding, finantat de Comisia Europeana prin Programul Erasmus+, parteneriate strategice K229 – proiecte de schimb interscolar. Unitatea scolara are ca partenere unitati de invatamant din Cipru, Croatia, Lituania, Portugalia si Spania. Scopul proiectului il reprezinta imbunatatirea competentelor cheie ale elevilor si a nivelului de intelegere al textelor literare/non literare, in scopul cresterii succesului scolar si a evitarii parasirii timpurii a scolii.

The Power of Understanding este proiectul prin care 300 de elevi din cele sase scoli partenere realizeaza activitati extrascolare organizate in cinci ateliere de lucru: The magic of the word / Magia cuvantului (atelier de limba romana / limba engleza), Travelling in time and space / Calatorie in timp si spatiu (atelier de istorie / geografie), Ecology club / Clubul de ecologie (atelier de ecologie), We are European citizens / Suntem cetateni europeni (atelier de cultura si civilizatie europeana), The little journalist / Micul jurnalist (atelier de jurnalistica). Pe parcursul celor doi ani scolari, vor avea loc sase intalniri transnationale cu delegatii formate din trei sau patru elevi si doi profesori de la fiecare scoala. In perioada 27-31 ianuarie 2020, scoala noastra a fost gazda primei reuniuni transnationale, la care au participat 19 copii si 10 profesori din cele cinci scoli partenere, la care s-au adaugat cei 60 de elevi si opt profesori romani. In cadrul reuniunii, elevii si profesorii au participat la un program atractiv si diversificat, ne-a declarat coordonatorul proiectului, profesoara Mariana Munteanu-Dugheru.

Astfel, pe 27 ianuarie, la Cinematograful Victoria au avut loc prezentarile tarilor, oraselor si a scolilor partenere, iar in pauze micii jurnalisti romani au luat primele interviuri musafirilor. In continuare, dupa ce au fost primiti cu traditionala paine si sare, musafirii au fost antrenati in jocuri de cunoastere sub titlul Lets play together!. A doua zi, in foaierul Teatrului Victor Ion Popa s-a desfasurat activitatea The importance of the fairy tales in the countries’ culture (Importanta basmelor in cultura fiecarei tari). Pe langa prezentarile cluburilor The Magic of Words, sub forma de sceneta, joc de umbre, powerpoint si benzi desenate, au fost prezentate si dansuri populare romanesti, dans sportiv, precum si piese vocale si la fluier. Ulterior, in incinta scolii, s-au desfasurat doua lectii la care au luat parte si elevii musafiri, in cadrul carora s-a discutat si despre alegerea logo-ului proiectului, activitate pe platforma E-twining, si lansarea blogului proiectului.

Pe 29 ianuarie, elevii si profesorii au facut o vizita de studiu la Iasi, unde au vazut Bojdeuca lui Ion Creanga, Palatul Culturii, sectia Etnografie si Istorie, Mitropolia si Biserica Sfintii Trei Ierarhi. Pe 30 ianuarie, elevii au realizat bratarile prieteniei din materiale textile si constructii inedite din produse alimentare, in timp ce profesorii au asistat la o lectie demonstrativa de biologie. Ulterior, atelierul Travelling in Time & Space a mobilizat musafirii in sala de sport, unde au invatat unii de la altii dansuri traditionale. Nu in ultimul rand, seara, a avut loc o cina festiva, la care au fost inmanate certificatele de participare pentru musafiri, iar copiii au dansat si si-au consolidat prieteniile incepute din prima zi. Pe 31 ianuarie, s-a desfasurat ultima activitate, la Muzeul Vasile Parvan, unde elevii si-au testat din nou creativitatea, realizand caligrame.

In cadrul intalnirilor de lucru, profesorii au purtat discutii asupra modalitatii de evaluare a activitatilor de proiect si asupra organizarii urmatoarelor intalniri. Prin participarea fiecarei delegatii din tarile partenere la reuniunea de proiect din scoala noastra, s-au impartasit exemple de bune practici care au ca scop imbunatatirea procesului de intelegere a copiilor, in predarea diferitelor discipline scolare, a mentionat coordonatorul proiectului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.