Noua prioritate a municipalitatii vasluiene, fluidizarea traficului!

0
1091

Cu multe obiective privind reabilitarea infrastructurii de drumuri, a retelei de alimentare cu apa sau a celei de canalizare aflate in implementare, municipalitatea vasluiana si-a fixat viitoarea prioritate: fluidizarea traficului. Pentru o rezolvare a acestei probleme presante, date fiind cele peste 21 de mii de vehicule ale vasluienilor, la care se adauga si cele aflate in tranzit, respectiv construirea pasajului subteran din Crucea Garii, municipalitatea ar putea apela la credite garantate de catre stat. In prezent, municipiul Vaslui are un grad de indatorare de circa 2,7%, printre cele mai mici din tara, iar legea permite un grad de indatorare publica de pana la 30%!

La sfarsitul anului 2018, consilierii municipali vasluieni aprobau propunerea primariei si documentatia necesara privind construirea, in Crucea Garii, a unui pasaj pietonal subteran, obiectiv care ar putea conduce la descongestionarea traficului intr-una dintre cele mai aglomerate intersectii din Vaslui. Amplasarea intersectiei intre patru mari artere de circulatie, din care trei artere fac legatura cu iesirile din oras spre Barlad, Negresti si Iasi, si amplasarea trecerilor de pietoni in apropierea sensului giratoriu conduc la cozi mari de autovehicule. Acest lucru duce si la o poluare excesiva si la timpi foarte mari de parcurgere a zonei, inclusiv pentru mijloacele de transport in comun. Pentru a remedia aceasta situatie, Primaria municipiului Vaslui doreste construirea unui pasaj pietonal subteran in zona, lucru care va duce la desfiintarea trecerilor de pietoni si fluidizarea traficului din zona, explica primarul Vasile Paval necesitatea implementarii acestui proiect privind construirea unui pasaj pietonal in intersectia Crucea Garii, dintre strada Traian, bulevardul Republicii si strada Stefan cel Mare. La inceputul anului trecut, proiectul a fost depus spre finantare, ca fiind adiacent altor doua proiecte pentru care, la fel, se doreste obtinerea de fonduri nerambursabile, prin POR 2014 – 2020, Axa 4 – Transport, respectiv constructia depoului internodal si extinderea si modernizarea retelei de transport in comun in Vaslui. Din pacate, alocarile de fonduri prin POR nu au permis construirea pasajului pietonal din Crucea Garii, preferandu-se implementarea celorlate obiective propuse. Dealtfel, acestea erau considerate ca un prim pas in planul municipalitatii de a incerca fluidizarea circulatiei rutiere in oras, circulatie care se desfasoara cu mare dificultate. Asta si pentru ca sunt foarte multe vehicule in trafic, la jumatatea anului trecut existand in evidentele Serviciului Finante Publice Locale 17.486 de vehicule apartinand persoanelor fizice si 4.793 vehicule ale persoanelor juridice, la care se adauga cele care tranziteaza orasul. O alta problema o reprezinta lipsa locurilor de parcare, lucru care se va acutiza odata cu introducerea liniilor de troleibuz pe strada Traian, ceea ce presupune desfiintarea actualelor locuri de parcare de pe marginea strazii.

Chiar daca incercarea de a obtine finantarea nerambursabila necesara construiriii pasajului din Crucea Garii a fost sortita esecului, proiectul nu a fost abandonat, ci doar amanat pana la gasirea unei noi surse de finantare. Recent, primarul Vasile Paval a anuntat ca, pana la urma, respectivul pasaj va fi construit din fonduri locale apeland la un imprumut bancar, imprumut care ar putea fi garantat de stat. Pana acum, nu am folosit aceasta posibilitate, decat o data, acum multi ani, atunci cand s-a pus problema inchiderii gropii de gunoi de la Paiu. Chiar si asa, in acest moment, municipiul Vaslui are un grad de indatorare mic, de circa 2,7%, printre cele mai mici din tara, astfel incat nu vad de ce sa nu apelam si noi la aceasta oportunitate prin care alte orase mari au reusit implementarea unor proiecte importante pentru comunitatile respective. Asta cu atat mai mult cu cat legea permite un grad de indatorare de pana la 30%, dar noi nu vom ajunge pana acolo! Suma necesara pentru construirea pasajului din Crucea Garii ar fi de circa 5 milioane de euro, aproximativ 25 milioane de lei, suma deloc mare, daca ne gandim ca reabilitarea strazilor din Cartier, de exemplu, costa in jur de 20 de milioane de lei. Nu trebuie, cand alte fonduri nu ne sunt disponibile, sa ne ferim sa facem imprumuturi, daca dorim cu adevarat dezvoltarea acestui oras, cu atat mai mult cu cat consider ca municipiul Vaslui este solvabil, mai ales prin prisma faptului ca reusim an de an incasarea taxelor si impozitelor locale la un procent foarte bun, 95 – 98%, procent superior multor orase si municipii din tara! Daca vom apela la aceata forma de finantare, cetatenii municipiului Vaslui pot fi siguri de un lucru: ca si pana acum, nici un leu din bugetul local nu va fi cheltuit fara rost!, a anuntat ing. Vasile Paval, primarul municipiului Vaslui.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.