Semnal de alarma: Centura Barladului – exproprieri “cu dedicatie”?!

0
1702

• Utilizand exclusiv date cu caracter public, Alin Silitra, vicepresedintele Organizatiei Judetene USR Vaslui, a descoperit nereguli grave in documentatia care sta la baza procesului de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”. Totodata, el cere interventia imediata si decisa a autoritatilor competente, data fiind o “posibila frauda intre 1,5 si 2 milioane de lei – fonduri europene (FEDR) sau, cel putin, grava neglijenta si incompetenta crasa la nivel guvernamental”.

USR-istul Alin Silitra a tulburat linistea “patriarhala” care invaluie, de luni bune, lucrarea de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, pe al carei santier, scria ieri ziarul nostru, este liniste si pace. Doar aparent, insa. Studiind documentele publice emise in legatura cu varianta ocolitoare a Barladului, vicepresedintele Organizatiei judetene USR Vaslui aduce in atentia publica cateva aspecte care merita o cercetare amanuntita din partea autoritatilor competente, cu atat mai mult cu cat la mijloc sunt multi, foarte multi bani europeni.

Redam integral textul postat de Alin Silitra pe Facebook.

“Prin Hotararea nr. 637/2019 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 721, din 02 septembrie 2019, in vigoare de la data publicarii, Guvernul Romaniei aproba declansarea procedurii de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, situat pe amplasamentul prevazut la art. 1, aflate pe raza localitatilor Barlad, Zorleni si Grivita, din judetul Vaslui, expropriator fiind statul roman, reprezentat de Ministerul Transporturilor, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A.
Totodata, se aproba lista cuprinzand imobilele proprietate privata supuse exproprierii, lista proprietarilor si a altor titulari de drepturi reale ale caror imobile sunt afectate de coridorul de expropriere, precum si sumele individuale aferente despagubirilor estimate de catre expropriator pe baza raportului de evaluare intocmit, avand in vedere expertizele intocmite si actualizate de camerele notarilor publici, potrivit anexei nr. 2.

Si aici apar problemele, noteaza Alin Silitra: “Studiind anexa nr. 2, observam ca, dintr-un total de 108 imobile, situate pe raza UAT-urilor Barlad, Grivita si Zorleni, pentru exproprierea carora s-a alocat suma totala de 2.279.223 lei, cea mai mare parte a sumei in cauza (2.051.920 lei) este alocata singurelor trei imobile din municipiul Barlad de pe lista, iar dintre acestea trei, cei mai multi bani (1.571.335 lei) sunt primiti de catre (…), societate care a incheiat anul 2018 cu total active raportate la A.N.A.F. in valoare de doar 256.784,00 lei (de unde intrebarea fireasca: pentru ce bun/drept patrimonial poate primi mai bine de 1,5 milioane de lei o societate care are in patrimoniu bunuri care valoreaza putin peste 0,25 milioane de lei – ADICA DE SASE ORI MAI PUTIN)!!!”

Societatea in cauza, continua Alin Silitra, este administrata de un om de afaceri de al carui nume au fost legate, de-a lungul timpului, mai multe acuzatii grave (printre care camatarie si fraude informatice).

Si, continua liderul USR: “Dar sa zicem ca asta nu-i foarte graitor, cata vreme nu esti economist/contabil de profesie. Problema e ca, verificand coordonatele cadastrale (nr. cad./topo, respectiv nr. C.F.), indicate in anexa 2, pentru primele trei imobile (din Barlad – verificare pe care o poate face oricine, online – daca isi face un cont pe portalul ANCPI, contra unei taxe de 20 lei/CF, ori direct la sediul BCPI Barlad, completand o cerere si platind o taxa de 25 lei/CF), se constata ca imobilele de la punctele 1 si 2 din tabel, carora le apartin respectivele coordonate cadastrale, au cu totul alte suprafete si se afla in proprietatea altor persoane decat cele indicate in anexa nr. 2, extinzand verificarea respectivelor coordonate cadastrale si pentru celelalte doua UAT-uri (Grivita si Zorleni), constatandu-se aceleasi deficiente, iar in cazul imobilului de la punctul 3 din tabel, acesta neputand fi identificat automat de catre ANCPI, pe baza numarului cadastral si de C.F. indicat, in niciuna din cele trei UAT-uri vizate de expropriere!

Conform Art. 3 alin. (1) Sumele individuale estimate de expropriator, aferente despagubirilor pentru imobilele proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, situate pe amplasamentul prevazut la art. 1, aflate pe raza localitatilor Barlad, Zorleni si Grivita, din judetul Vaslui, sunt in cuantum total de 2.279,3 mii lei si sunt alocate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor, in conformitate cu Legea bugetului de stat pe anul 2019 nr. 50/2019, cu modificarile si completarile ulterioare, la capitolul 84.01 „Transporturi”, subcapitolul 03 „Transport rutier”, titlul 58 „Proiecte cu finantare din fonduri externe nerambursabile aferente cadrului financiar 2014-2020”, articolul 58.01 „Programe din Fondul European de Dezvoltare Regionala” – FEDR.

Potrivit Art. 4 din aceeasi H.G., Ministerul Transporturilor, prin Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – S.A., raspunde de realitatea datelor inscrise in lista cuprinzand imobilele proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national, situat pe amplasamentul prevazut la art. 1, de corectitudinea datelor inscrise in documentele care au stat la baza stabilirii acestora, precum si de modul de utilizare, in conformitate cu dispozitiile legale, a sumei alocate potrivit prevederilor prezentei hotarari.

INTREBARE!!! In ce se traduce RASPUNDEREA asumata de catre Ministerul Transporturilor, prin C.N.A.I.R., pentru NEREALITATEA datelor inscrise in lista imobilelor expropriate, respectiv pentru eventuala LIPSA DE CORECTITUDINE a datelor care au stat la baza stabilirii acestora, care, daca nu denota doar grava neglijenta si crasa incompetenta, la nivel inalt, e posibil sa creeze aparenta de legalitate cu care ar putea fi drapata o frauda din bani publici (europeni) de cel putin 1,5 milioane de lei (…)?”

• Romeo Cretu

P.S.: Cum era de asteptat, postarea lui Alin Silitra a starnit imediat ample reactii. Raspunzand unui internaut, USR-istul face urmatorul comentariu: «Desi nu-i o problema de competenta judeteana, cred ca si dl. Prefect, in calitate de reprezentant al Guvernului in teritoriu, ar putea avea unele „curiozitati”».

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.