Scoala „Vasile Parvan” Barlad, de la egal la egal cu 12 scoli din Europa

0
1128

• Timp de doi ani, Scoala Gimnaziala „Vasile Parvan” Barlad a implementat un proiect educational in care partenere i-au fost unitati scolare similare din Grecia, Turcia, Spania, Polonia, Cipru, Italia si Bulgaria. In continuare, in acest an scolar institutia de invatamant va derula un alt proiect educational, de aceasta data in parteneriat cu scoli din Portugalia, Spania, Lituania, Cipru si Croatia.

La finele lui septembrie, Scoala Gimnaziala „Vasile Parvan” Barlad a gazduit o activitate de diseminare a doua proiecte Erasmus + (unul aflat la final, iar altul la inceput), la manifestare fiind prezenti numerosi parinti si elevi, dar si cadre didactice. Primul proiect de parteneriat strategic in domeniul educatiei scolare, respectiv „Our School, our Playground” (Scoala noastra, terenul nostru de joaca), s-a desfasurat in perioada 1 octombrie 2017 – 30 septembrie 2019. Partenere au fost scoli din Grecia, Turcia, Spania, Polonia, Cipru, Italia si Bulgaria. Grupul tinta al proiectului a fost format din cel putin 300 de elevi cu varste cuprinse intre 10-14 ani si 30 de profesori din cele opt scoli partenere.

„In scoala noastra au lucrat in proiect elevii claselor a IV-a A si a VI-a B, elevii claselor V-VIII si sapte profesori. Arii curriculare implicate: pentru Grecia si Cipru – literatura si TIC; pentru Romania – matematica si stiinte pentru clasa a IV-a, fizica, biologie si chimie, educatie tehnologica, istorie pentru clasele V-VIII; pentru Bulgaria si Spania – stiinte si limbi straine; pentru Polonia – limbi straine; pentru Italia – arte; iar pentru Turcia – educatie fizica si sport. Proiectul s-a finalizat cu cartea de jocuri didactice «Our school, our playground!”, ce contine jocuri pe diferite discipline scolare. Cartea va fi un instrument de lucru util in fiecare scoala partenera, dar va fi prezentata si distribuita, la solicitare, si altor scoli din localitate. Cartea cu scenarii didactice propuse de profesorii parteneri, ca rezultat al schimbului de experienta in cadrul proiectului, isi propune sa ajute profesorii in aplicarea jocurilor didactice la clasa. Alte rezultate finale ale proiectului sunt site-ul si blogul proiectului, prezentari in powerpoint, pliante, dar si un proiect E-twining”, a precizat profesoara Aurelia Juverdeanu.

Coordonatorul proiectului a fost profesoara Mariana Munteanu-Dulgheru, in timp ce profesoarele Mariana Muntenasu si Victorita Ivan au fost responsabile cu mediatizarea si diseminarea. In cadrul manifestarii de pe 26 septembrie, cele trei cadre didactice au prezentat exemple din activitatile desfasurate pe tot parcursul celor doi ani si din intalnirile transnationale, precum si rezultatele finale tangibile, adica doua lucrari realizate la final de proiect.

„Si, pentru ca atat cadrele didactice cat si elevii scolii sunt persoane dornice sa invete mereu lucruri noi prin schimb de experienta la nivel european, cadrele didactice din scoala noastra au elaborat si obtinut aprobarea pentru inca doua proiecte Erasmus+, ce vor debuta in acest an scolar. Unul dintre ele, coordonat tot de profesoara Mariana Munteanu-Dulgheru, a fost prezentat in cadrul aceleiasi activitati. Este vorba despre proiectul Erasmus KA229 intitulat «The Power of Understanding» (Puterea de a intelege). Pe langa unitatea noastra, care este coordonatoarea proiectului, partenere sunt inca cinci scoli din Spania, Portugalia, Lituania, Cipru si Croatia. Obiectivul general al proiectului este imbunatatirea competentelor cheie ale elevilor si a nivelului de intelegere al textelor literare/nonliterare, in scopul cresterii succesului scolar si a evitarii parasirii timpurii a scolii”, a mai precizat profesoara Aurelia Juverdeanu.

Grupul tinta este format din elevi cu varste cuprinse intre 11-15 ani, in total fiind implicati peste 300 de elevi din cele sase scoli partenere. In cazul proiectului „The Power of Understanding”, rezultatele finale asteptate, ce se vor realiza in perioada 1 septembrie 2019 – 30 august 2021, sunt: – cinci ateliere extrascolare (• The magic of the Word / Magia cuvantului – atelier de limba romana / limba engleza; • Travelling in time and space / Calatorie in timp si spatiu – atelier de istorie / geografie; • Ecology club / Clubul de ecologie – atelier de ecologie; • We are European citizens / Suntem cetateni europeni – atelier de cultura si civilizatie europeana; • The little journalist / Micul jurnalist – atelier de jurnalistica; – blogul elevilor din scolile partenere; – un proiect E-twinning cu acelasi titlu; – sase reviste „Words” / Cuvinte; – un ghid „The Power of Understanding” care va include planuri de activitati, metode didactice, teste, analize, exemple de buna practica; – rezultate ale activitatilor din cadrul atelierelor (prezentari in powerpoint, pliante, afise, pagini de ziar etc.).

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.