S-a mai facut un pas catre executia soselei de centura a Barladului!

3
2080

• Ca urmare a unei solicitari primite abia zilele trecute din partea CNAIR, consilierii locali au aprobat, ieri, trecerea unei suprafete de teren de 216.141 metri patrati din administrarea UAT Barlad in cea a CNAIR. Odata facut acest demers, constructorii pot solicita avizele necesare inceperii executiei soselei de centura a Barladului.

Intruniti, ieri, 15 octombrie, in sedinta extraordinara, consilierii locali barladeni au aprobat, printre altele, si un proiect de hotarare ce viza „trecerea unor suprafete de teren din domeniul privat in domeniul public al UAT Barlad si darea in administrare in vederea construirii Variantei de ocolire a municipiului Barlad”.

„Avand in vedere ca exista o slicitare de la Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR, n.r.) cu nr. de inregistrare 92/71230 din 9 octombrie 2019, inregistrata la Primaria Barlad cu nr. 25568 din 9 octombrie 2019, pentru aprobarea transferului dreptului de administrare cu privire la suprafata de teren de 216.141 metri patrati, va rugam sa aprobati prezentul proiect de hotarare. Suprafata de teren este necesara construirii Variantei de ocolire a municipiului Barlad”, se arata in referatul de aprobare al proiectului initiat de primarul Dumitru Boros.

Dupa lamuririle cerute de consilierii prezenti la sedinta si explicatiile oferite de reprezentantii primariei, initiativa a fost votata in unanimitate. Cu atat mai mult cu cat consilierii au inteles ca, in lipsa acestui demers, constructorii care au castigat licitatia organizata pentru proiectarea si executia soselei de centura a Barladului, in speta Asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL, nu ar putea incepe efectiv lucrarile. Mai ales ca, potrivit legii, fiind vorba despre o suprafata de teren ce va fi afectata de lucrari de utilitate publica (asa cum a fost definita soseaua de centura a Barladului), respectivul teren va trece de drept din proprietatea publica a UAT Barlad in proprietatea publica a statului si in administrarea reprezentantilor expropriatorilor, in cazul de fata CNAIR.

Astfel, suprafata totala de 216.141 metri patrati va servi nu doar pentru amenajarea santierului in vederea executiei lucrarilor, ci si pentru o parte din traseul pe care va trece constructia variantei ocolitoare. Odata realizata investitia, respectiva suprafata de teren nu va mai trece inapoi in administrarea UAT Barlad, ci va ramane in administrarea CNAIR. Si asta intrucat centura Barladului, pe care va fi redirectionat traficul greu, va deveni DE 581, care in prezent se suprapune cu Bulevardul Republicii.

Trebuie spus ca, inca din 5 august, ne aflam in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), insa, pana acum, nu s-a predat amplasamentul si nici nu s-a facut amenajarea de santier. Desi a fost emis certificatul de urbanism, constructorii nu au solicitat nici pana acum eliberarea certificatului de construire. Ramane de vazut daca, pana la sezonul rece, se va emite ordinul de incepere a lucrarilor si se va trece efectiv la treaba, sau daca executia va incepe abia la primavara.

Investitia are o valoare de 132.050.652,68 lei fara TVA (28 milioane de euro), iar finantarea se va face prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020. Varianta de ocolire a municipiului Barlad” este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract ce va trebui sa fie gata pana pe data de 5 iunie 2021 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

3 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.