Executia soselei de centura a Barladului, „zero miscare”!

1
1273

• La jumatatea lui septembrie, deputatul PSD Adrian Solomon dadea asigurari ca, in doua saptamani, vor incepe efectiv lucrarile la soseaua de centura a Barladului. Iata ca, si dupa prima decada a lunii octombrie, santierul este tot parasit. Cum vremea s-a racit considerabil si a inceput sezonul ploilor, cel mai probabil, lucrarile de construire a acestui obiectiv de investitii, asteptat de zeci de ani de intreaga urbe, vor incepe \n primavara. De aceeasi parere este si Adrian Covasnianu, reprezentant al Asociatiei civice „Moldova Vrea Autostrada”, care, duminica, a trecut prin Barlad si a observat „zero miscare”.

Pe 15 septembrie, cu ocazia Conferintei Municipale de dare de seama si alegeri a Organizatiei Municipale a PSD Barlad, deputatul Adrian Solomon, reales in functia de presedinte pentru a cincea oara, dadea asigurari ca, in decurs de doua saptamani, se va trece efectiv la treaba. Parlamentarul se referea la „Varianta de ocolire a municipiului Barlad”, care se afla deja in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), dupa ce, intre 5 decembrie 2018 – 5 august 2019, s-a aflat in faza de proiectare. Acesta spunea ca, pe 23 septembrie, la sediul Ministerului Transporturilor, urma sa aiba loc ultima sedinta interministeriala pentru avizarea proiectului, dupa care se va putea trece la partea de executie a obiectivului de investitie. Solomon isi exprima speranta ca ministrul Razvan Cuc sa poata fi prezent la Barlad pentru inuagurarea santierului.

Din pacate, pe 5 octombrie s-au implinit doua luni de cand am intrat in faza de executie a constructiei, dar nimic nu se misca pe santier: nici muncitori si nici utilaje. Si acest lucru a fost observat si de Adrian Covasnianu, reprezentant al Asociatiei civice „Moldova Vrea Autostrada”, care a adaugat pe contul sau de socializare o postare referitoare la intarzierea acestei investitii. Acesta a trecut prin Barlad chiar in week-end si a remarcat „zero miscare” pe traseul pe unde ar trebui sa treaca soseaua de centura si este de parere ca abia din primavara vor incepe lucrarile.

„Centura Barladului – un proiect intarziat! De la ultima vizita in teren a Asociatiei «Moldova Vrea Autostrada» pe amplasament (10.02.2019), premisele si promisiunile CNAIR si implicit DRDP Iasi specificau ca, la finele lunii august/inceputul lunii septembrie 2019, vom vedea «actiune» pe teren. Desi descarcarile arheologice au fost efectuate si implicit tot proiectul tehnic trebuia sa dureze opt luni (termen incepere activitate faza de proiectare: 05.12.2018), iata ca, la inceputul lunii octombrie 2019 (peste 60 zile intarziere), Centura Barladului se afla in stadiu ZERO de executie. Termenul de finalizare 05.06.2021 se afla in pericol si, in circa o luna de zile, sezonul propice de construire se incheie, astfel ca, mai devreme de luna martie 2020, nu vom vedea miscare in teren. Imaginile surprinse astazi (06.10.2019) in zona de inceput a proiectului, respectiv intersectia DN 24 cu DN 11A, confirma aceste intarzieri. Precizam ca acest proiect este vital pentru municipiul Barlad, urbe cunoscuta pentru aglomeratia si poluarea datorate traficului greu de lung parcurs pe relatia celor doua capitale de state vecine (Chisinau si Bucuresti)”, scrie Adrian Covasnianu pe contul sau de facebook.

Reamintim ca, pe 9 august 2018, a fost finalizata procedura de licitatie, oficialii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) declarand castigatoare asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL, cu un pret oferit de 132.050.652,68 lei fara TVA (28 milioane de euro). Contractul a fost semnat pe 23 octombrie, la sediul Consiliului Judetean Vaslui, iar obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia „Variantei de Ocolire a municipiului Barlad”, care este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

Contractul de finantare pentru investitie a fost semnat in acest an, pe 22 mai, iar finantarea se va face prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala. Din suma totala alocata, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, in timp ce restul de 15% este contributia proprie.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.