Executia soselei de centura a Barladului va costa mai mult

0
1972

• Nici acum nu se stie cand va incepe efectiv executia soselei de centura a Barladului, insa cert este ca va costa mai mult decat era prevazut. Potrivit unui act aditional incheiat la contractul de finantare semnat in august 2018, valoarea totala a investitiei este majorata la suma de 186.686.985 lei.

Zilele trecute, reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anuntat ca CNAIR, in calitate de Beneficiar, si Ministerul Transporturilor, in calitate de Organism Intermediar pentru Transport, au semnat in data de 11 octombrie Actul Aditional nr. 1 la Contractul de Finantare nr. 15/20.08.2018, pentru proiectul „Varianta de ocolire Barlad”, (cod SMIS 119143). In scurtul comunicat de presa remis de CNAIR, se precizeaza ca singura modificare adusa contractului de finantare se refera la valoarea investitiei, care a fost majorata cu suma de 129.409,10 lei.
„Prin semnarea Actului Aditional nr.1 se modifica la Conditii Generale articolele urmatoare: Articolul nr. 3 – Valoarea totala a Contractului de Finantare si valoarea totala eligibila, alin. (1) si alin. (2) se modifica si va avea urmatorul cuprins: • Valoarea totala a Contractului de Finantare este de 186.686.985,54 lei; • Valoarea eligibila nerambursabila din Fondul European de Dezvoltare Regionala, in procent de 85%, este de 134.388.803,25 lei; • Valoarea cofinantarii, in procent de 15%, este de 23.715.671,15 lei. Toate celelalte prevederi ale Contractului si ale anexelor acestuia raman neschimbate”, se arata in comunicatul CNAIR.
Prevederea initiala a contractului de finantare spune ca valoarea totala a investitiei se ridica la 186.557.576,44 lei (prin actul aditional e majorata cu 129.409,10 lei) si va fi finantata prin POIM 2014-2020 astfel: 85% – contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, adica 134.296.368,18 lei (acum e majorata cu suma de 92.435,07 lei), 15% – contributia proprie, adica 23.699.359,08 lei (acum e majorata cu suma de 16.312,07 lei), iar restul de 28.561.849,18 lei reprezinta cheltuieli neeligibile inclusiv TVA. Finantarea nerambursabila este alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala.
Trebuie spus ca, inca din 5 august, ne aflam in etapa dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor (perioada alocata de 22 luni), insa, pana acum, nu s-a predat amplasamentul si nici nu s-a facut amenajarea de santier. Desi a fost emis certificatul de urbanism, constructorii nu au solicitat nici pana acum eliberarea certificatului de construire. Ramane de vazut daca, pana la sezonul rece, se va emite ordinul de incepere a lucrarilor si se va trece efectiv la treaba, sau daca executia va incepe abia la primavara. Cert este ca, intr-o sedinta extrordinara din octombrie, consilierii barladeni au aprobat trecerea unei suprafete de teren de 216.141 metri patrati din administrarea UAT Barlad in cea a CNAIR. Respectiva suprafata de teren va servi nu doar pentru amenajarea santierului in vederea executiei lucrarilor, ci si pentru o parte din traseul pe care va trece constructia variantei ocolitoare.
„Varianta de ocolire a municipiului Barlad” este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract ce va trebui sa fie gata pana pe data de 5 iunie 2021 se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.