Evaluarea elevilor din clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, in luna mai

0
1594

• La finele lui august, Ministerul Educatiei a adoptat Ordinul 4.946/2019 privind aprobarea Calendarului de administrare a evaluarilor nationale la finalul claselor a II-a, a IV-a si a VI-a in anul scolar 2019-2020, normativul fiind publicat in Monitorul Oficial nr. 725 din 3 septembrie 2019. Potrivit respectivului calendar, testarea elevilor va avea loc in intervalul 11-28 mai 2020.

Primii care vor trece prin emotia evaluarilor sunt prichindeii din clasa a II-a, care vor sustine, pe 11 mai, proba scrisa la Limba Romana, pe 12 mai – testul de citire la aceeasi disciplina, iar pe 13 mai – proba scrisa la Matematica. Ulterior, vine randul elevilor cu doi ani mai mari sa le fie evaluate competentele fundamentale dobandite in ciclul primar la finalul clasei a IV-a. In cazul acestora, proba scrisa la Limba Romana a fost programata pe 19 mai, iar cea la Matematica o zi mai tarziu. Nu in ultimul rand, cateva zile mai tarziu, va avea loc evaluarea competentelor fundamentale la finele clasei a VI-a, respectiv pe 27 mai la Limba si comunicare si pe 28 mai la Matematica si Stiinte ale naturii.

La ce sunt folosite evaluarile?

Potrivit metodologiei de desfasurare a evaluarilor nationale pentru clasele a II-a, a IV-a si a VI-a, tezele vor fi corectate de cate doi evaluatori din alte scoli, care vor trece rezultatele in Fise de evaluare, si abia dupa finalizarea procesului de evaluare vor fi transmise, impreuna cu acele fise de evaluare, unitatilor din care provin elevii. Ulterior, directorii transmit fisele cadrelor didactice de la clasele a II-a, a IV-a, respectiv a VI-a, iar pana la finele anului scolar, dirigintii le vor da spre pastrare la secretariatul unitatii, in vederea includerii acestora in portofoliul elevului. Rezultatele obtinute nu se inregistreaza in catalogul clasei, ci vor fi valorificate la nivelul unitatii de invatamant prin elaborarea planurilor individualizate de invatare, consemnarea in portofoliul educational al elevului, respectiv informarea parintilor/tutorilor elevului asupra stadiului formarii si dezvoltarii competentelor evaluate. In functie de eventualele probleme de sanatate (deficiente motorii, neuro-motorii, deficiente de vedere sau auz), testele fie vor fi scrise cu litere mai mari, citite de un cadru didactic, scrise in limbaj Braille sau interpretate, fie vor fi rezolvate acasa de catre elevii scolarizati la domiciliu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.