Chiar incepe executia soselei de centura a Barladului?

1
2945

• Dupa ce, la finele lunii august, Guvernul a adoptat hotararea privind exproprierea terenurilor care se suprapun cu traseul pe unde va fi construita soseaua de centura a Barladului, lucrarile de constructie a obiectivului de investitii asteptat de zeci de ani de intreaga urbe vor incepe la inceputul lui octombrie. Cel putin asa sustine deputatul PSD Adrian Solomon, care spera ca, la inaugurarea santierului, sa fie prezent si ministrul Transporturilor.

„Varianta de ocolire a municipiului Barlad” intra intr-o noua etapa, respectiv cea dedicata executiei propriu-zise a lucrarilor, dupa ce, intre 5 decembrie 2018 – 5 august 2019, s-a aflat in faza de proiectare. Inca de la inceput, pentru lucrarile de constructie s-au alocat 22 de luni si, deja, a trecut o luna si jumatate, insa deocamdata nu s-a trecut efectiv la executia soselei de centura. Totusi, s-au facut niste pasi in aceasta directie. Concret, pe 27 august, Guvernul a adoptat Hotararea nr. 637/2019 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, normativul fiind publicat in Monitorul Oficial nr. 721 din 2 septembrie 2019.

Tot la finele lui august, reprezentantii Primariei Barlad anuntau ca proiectul se afla in etapa organizarii de santier si ca, in urma solicitarii constructorului, s-au inceput demersurile pentru identificarea a cel putin doua depozite de pamant pentru realizarea umpluturilor necesare traseului viitoarei sosele ocolitoare. In plus, din respectivele zone s-au prelevat si probele necesare, astfel incat sa se poata stabili daca depozitele pot intra in exploatare sau nu.

Acum, deputatul PSD Adrian Solomon da asigurari ca, in decurs de doua saptamani, se va trece efectiv la treaba. Anuntul referitor la aceasta investitie, asteptata indeosebi de barladenii care locuiesc pe arterele Epureanu si Vasile Parvan, care au preluat tot traficul greu, a fost facut duminica, 15 septembrie, in cadrul Conferintei Municipale de dare de seama si alegeri a Organizatiei Municipale a PSD Barlad, desfasurata in sala mare a Cinematografului „Victoria”.

„Pe data de 23 septembrie, la sediul Ministerului Transporturilor, va avea loc ultima sedinta interministeriala pentru avizarea proiectului «Variantei de ocolire Barlad». Iar ulterior, se va putea trece la partea de executie a obiectivului de investitie. Sper ca domnul ministru Razvan Cuc (ministrul Transporturilor, n.r.) sa aiba timpul necesar in urmatoarele doua saptamani sa vina la Barlad pentru a fi prezent la inaugurarea santierului”, a declarat Solomon.

Reamintim ca, pe 9 august 2018, a fost finalizata procedura de licitatie, oficialii CNAIR declarand castigatoare asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL, cu un pret oferit de 132.050.652,68 lei fara TVA (28 milioane de euro). Contractul a fost semnat pe 23 octombrie, la sediul Consiliului Judetean Vaslui, iar obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia „Variantei de Ocolire a municipiului Barlad”, care este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

Contractul de finantare pentru investitie a fost semnat in acest an, pe 22 mai, iar finantarea se va face prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala. Din suma totala alocata, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, in timp ce restul de 15% este contributia proprie.

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.