Centura Barladului „musca” din pamantul a 108 persoane fizice si juridice din Barlad, Zorleni si Grivita

0
4031

• Nu mai putin de cinci operatori economici si 103 persoane fizice care detin terenuri in intravilanul Barladului si a comunelor Zorleni si Grivita exact pe traseul pe unde va fi construita soseaua de centura a Barladului vor fi despagubiti de stat pentru suprafetele respective de de teren. Hotararea de Guvern privind declansarea procedurilor de expropriere a fost publicata in Monitorul Oficial la inceputul acestei saptamani, in total, proprietarii ori mostenitorii acelor terenuri urmand sa primeasca 2.279.212 lei pentru o suprafata de nu mai putin de 115.460 metri patrati.

„Varianta de ocolire a municipiului Barlad” a intrat intr-o noua etapa dupa ce, intre 5 decembrie 2018 – 5 august 2019, s-a aflat in faza de proiectare, iar urmatoarele 22 de luni sunt dedicate executiei propriu-zise. Concret, pe 27 august, Guvernul a adoptat Hotararea nr. 637/2019 privind declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, normativul fiind publicat in Monitorul Oficial nr. 721 din 2 septembrie 2019. Asa cum rezulta din anexa care prezinta lista cu imobilele proprietate privata supuse exproprierii aflate pe raza localitatilor Barlad, Zorleni si Grivita, precum si proprietarii sau alti titulari de drepturi reale, dar si sumele individuale aferente despagubirilor, vorbim despre o suprafata totala de expropriat de 115.460 metri patrati, pentru care urmeaza sa se plateasca 2.279.212 lei, bani alocati de la bugetul de stat, prin Ministerul Transporturilor.

Concret, pe raza Barladului, mai exact in intravilanul orasului, suprafata de pamant (curti constructii ori teren arabil) care se suprapune cu traseul pe care va fi construita soseaua de centura se ridica la 8.718 metri patrati si este detinuta de trei operatori economici din oras. Pentru a ceda respectivele suprafete de teren, in total, acestia vor fi despagubiti cu suma de 2.051.920 lei. In intravilanul comunei Zorleni, doi agenti economici din Barlad si 28 de persoane fizice vor ceda in total 52.418 metri patrati, pentru care vor fi despagubiti cu suma de 156.248 lei. Cea mai mica suprafata de teren supusa exproprierii are 26 metri patrati, iar proprietarul va primi 33 de lei, in timp ce suprafata cea mai mare supusa exproprierii are 8.673 metri patrati, iar proprietarul va primi 60.711 lei. Nu in ultimul rand, pe raza comunei Grivita, vorbim de 74 de proprietari persoane fizice si de Parohia Trestiana care urmeaza sa fie despagubite cu suma totala de 71.044 lei, pentru a ceda o suprafata totala de 54.324 metri patrati. Cea mai mica suprafata de teren supusa exproprierii are 99 metri patrati, iar proprietarul va primi 124 de lei, in timp ce suprafata cea mai mare supusa exproprierii are 4.021 metri patrati, iar proprietarul va primi 5.026 lei.

Potrivit Hotararii de Guvern nr. 673 din 27 august 2019, sumele individuale ce vor fi platite ca despagubiri se vireaza de catre Ministerul Transporturilor, in termen de cel mult 30 de zile de la data solicitarii acestora, intr-un cont bancar deschis pe numele Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere S.A. la dispozitia proprietarilor de imobile proprietate privata ce constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate publica de interes national „Varianta de ocolire Barlad”, in vederea efectuarii platii despagubirilor in cadrul procedurilor de expropriere, in conditiile legii.

Trebuie spus ca, la finele lui august, reprezentantii Premariei Barlad anuntau ca proiectul se afla in etapa organizarii de santier si ca, in urma solicitarii constructorului, s-au inceput demersurile pentru identificarea a cel putin doua depozite de pamant pentru realizarea umpluturilor necesare traseului viitoarei sosele ocolitoare. In plus, din respectivele zone s-au prelevat si probele necesare, astfel incat sa se poata stabili daca depozitele pot intra in exploatare sau nu.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.