„Autostrada vasluienilor” intra in linie dreapta: Doua oferte la licitatia pentru studiul de fezabilitate al Drumului Expres Focsani – Albita

2
1297

• Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a primit doua oferte la licitatia pentru elaborarea studiului de fezabilitate al Drumului Expres Tisita (Focsani) – Albita. Acesta va face parte din soseaua de mare viteza Albita – Husi – Tisita – Buzau – Bucuresti – Giurgiu si din coridorul de transport pan-european IX.

Cele doua oferte provin de la TPF Inginerie SRL, respectiv Asocierea Search Corporation – Egis Romania. Valoarea estimata a contractului este de 16,57 milioane de lei iar durata acestui este de 26 de luni, conform datelor din platforma de achizitii publice SICAP.

Deputatul ALDE de Vaslui Daniel Olteanu, promotorul construirii acestei sosele de mare viteza, spune ca tronsonul Albita – Tisita este, de departe, principala ruta de transport auto a marfurilor spre si dinspre frontiera estica a Romaniei.

„Ultimele date de la Directia Generala a Vamilor sunt absolut concludente: in noua ani, traficul rutier de la punctul de trecere a frontierei Albita s-a triplat, ajungand la peste 800.000 vehicule in 2017. In plus, numarul camioanelor care au tranzitat vama Albita este mai mare decat in cazul tuturor celorlalte puncte de trecere a frontierei de pe granita de Est, luate impreuna!”, mentioneaza deputatul ALDE intr-un comunicat de presa.

Acesta considera ca Moldova are nevoie urgenta nu de unul, ci de cinci mari proiecte, pentru a recupera decalejele de dezvoltare. „Iar unul trebuie sa fie Autostrada spre Albita, Autostrada Vasluienilor”, adauga Daniel Olteanu.

Printre argumentele includerii drumului de mare viteza Tisita – Albita in bugetul pe 2019, Olteanu mai mentioneaza valoarea simbolica a investitiei, care uneste cele doua capitale Bucuresti si Chisinau pe traseul cel mai scurt, integrarea unor investitii in viitoarea autostrada si realizarea acestora intr-o faza initiala in puncte-cheie (spre exemplu Varianta ocolitoare Husi si conexiunea cu Republica Moldova la standard de autostrada).

Anul acesta au inceput lucarile la Centura Bacau, care cuprinde primii kilometri de autostrada din Moldova (A7 Ploiesti – Pascani).

Alte proiecte de infrastructura dedicate zonei sunt A8 Targu Neamt – Iasi (lansat prin parteneriat public – privat) si A13 Brasov – Bacau, pentru care CNAIR a primit trei oferte de elaborare a studiului de fezabilitate. (sursa: economica.net)

2 COMENTARII

  1. Daca are fi ceva de capul lui at fi peticit cei 2 km de varianta-centura a Vasluiului construita de comunisti acum mai bine de 30-40 de ani si care sufera!

  2. Ma intreb pana cand vom fi obligati sa suportam acest individ fara scrupule, traseist deputat-trompeta, avid de ciolan, care abureste lumea cu autostrada lui fantoma?

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.