Se fac si ultimii pasi pentru implementarea proiectului de construire a Variantei ocolitoare a municipiului Barlad, dupa ce finalizarea procedurii publice de atribuire a contractului de proiectare si executie, astfel incat lucrarile sa demareze cat mai curand. Astfel, au fost alocate sumele necesare exproprierii si lista imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii, considerata de utilitate publica de interes national.

Dupa ce, in urma cu un an, Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere declarat drept cistigatoare a licitatiei pentru proiectarea si construirea Variantei ocolitoare a municipiului Barlad, asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL din Botosani, iar in luna mai, era incheiat si Contractul de finantare nr. 33 in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020, zilele trecute a fost inlaturat si un ultim obstacol in vederea implementarii acestui obiectiv, de cea mai mare importanta pentru barladeni. Astfel, Guvernul a aprobat printr-o hotarare declansarea procedurilor de expropriere a imobilelor proprietate privata care constituie coridorul de expropriere al lucrarii de utilitate publica de interes national Varianta ocolitoare a municipiului Barlad, alocand si suma necesara in acest sens, de 22,793 milioane lei. Banii urmeaza a fi alocati de la Bugetul de stat prin Bugetul Ministerului Transporturilor pe anul 2019. Totodata, a fost aprobata si lista cuprinzand imobilele proprietate privata supuse exproprierii, lista proprietarilor si a altor titulari de drepturi reale ai caror imobile sunt afectate de coridorul de expropriere, precum si sumele individuale aferente despagubirilor estimate de catre expropriator pe baza raportuluide evaluare intocmit, avand in vedere expertizele intocmite si actualizate de camerele notarilor publici. Sumele individuale respective, prevazute in anexa la Hotararea de Guvern, urmeaza a fi virate de catre Ministerul Transporturilor, in termen de cel mult 30 de zile de la data solicitarii, intr-un cont bancar deschis pe numele CNAIR-S.A. la dispozitia proprietarilor de imobile proprietate privata care constituie coridorul de expropriere situat pe amplasamentul lucrarii de utilitate. Planul de amplasament al lucrarii de utilitate publica de interes national se va aduce la cunostinta publica si prin afisarea la sediile consiliilor locale din Barlad, Zorleni si Grivita, (UAT-uri ce vor fi traversate de Varianta Ocolitoare, n.r.) precum si prin publicarea pe pagina proprie de internet a expropriatorului, se mai arata in Hotararea de Guvern. Aprobarea acestui act normativ reprezinta practic pasul decisiv in implementarea acestui proiect si demararea nu peste mult timp, a lucrarilor de executie a Variantei ocolitoare asteptata de mai bine de 15 ani de catre barladeni.
Conform contractului de finantare, valoarea totala a proiectului este de 186.557.576,44 lei si va fi finantat prin Programul Operational Infrastructura Mare 2014-2020 astfel: 85% contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala-134.296.368,18 lei, 15% contributia proprie a CNAIR – 23.699.359,08 lei, restul de 28.561.849,18 lei reprezentand cheltuieli neeligibile inclusiv TVA, inclusiv sumele necesare exproprierii. Durata de implementare a proiectului este de 75 luni, timp care include si proiectarea, in acesta perioada urmand a fi realizata constructia variantei ocolitoare a municipiului Barlad cu o lungime de 11,281 km (Varianta de Est) si o latime a caii de rulare de 10 metri, incluzand 4 poduri, 3 pasaje, 2 intersectii si 2 parcari. Dupa finalizarea obiectivului, traficul greu care crea atat de mult disconfort barladenilor, va fi deviat din oras pe aceasta centura ocolitoare, in plus, in mod direct, implementarea va conduce la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietii interne cu scopul de a creea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene, asa cum se arata in comunicatul CNAIR emis la semnarea contractului de finantare.
centura asta sa si-o lege de gat bisnitarii de terenuri, rapanosii de la propaganda huo
Sa vedem odata facut centura Barladului ! Dar cand vor moderniza drumul DN 24 D (Barlad – Galati) ???