Simpozionul aniversar Viacons Rutier – o lectie de patriotism local

0
582

• Pentru a aniversa cei 18 de activitate in domeniul constructiilor si reabilitarii infrastructurii rutiere din judet, Viacons Rutier a organizat un simpozion, cu participare nationala si internationala, axat pe unul dintre cele mai sensibile si presante subiecte, dezvoltarea infrastructurii rutiere. “Doresc sa felicit conducerea Viacons Rutier si pe angajatii sai pentru curajul de a organiza o astfel de manifestare, dar mai ales pentru felul in care a evoluat in cei 18 ani de activitate, perioada in care, prin perseverenta, profesionalism si multa munca, a ajuns unul dintre cei mai mari drumari din judet si chiar din Moldova. E mare lucru sa respecti cu strictete termenele de executie, chiar si in conditii vitrege, nu doar de vreme, dar si de finantare, iar in privinta calitatii lucrarilor executate de Viacons nu doar ca nu am avut nimic ce reprosa, ci, mai mult, le-am putut lua ca etalon de buna executie. Facand analogie cu fotbalul, pana acum, Viacons a jucat in Liga nationala si in Euroleague; de acum, va invit sa jucati in Champions League si sa va implicati si in mari obiective de infrastructura, autostrazi sau sosele de centura!”, a declarat ing Ovidiu Mugurel Laicu, directorul DRDP Iasi, presedinte al Asociatiei Profesionale de Drumuri si Poduri pe regiunea Moldovei, si vicepresedinte APDP Romania. Cu aceasta ocazie, au fost anuntate mai multe obiective majore de infrastructura rutiera la nivelul judetului Vaslui, care vor demara in viitorul foarte apropiat. Este vorba de lansarea procedurii de licitatie pentru proiectarea si executia soselei de centura a municipiului Husi, deschiderea ofertelor pentru proiectarea si executia podului rutier de la Crasna si, nu in ultimul rand, demararea lucrarilor de reabilitare si asfaltare a doua drumuri nationale: Vaslui – Bacau si Vaslui – Negresti, lucrari ce vor fi executate chiar de Viacons Rutier.

In perioada 11 – 13 iulie, Viacons Rutier a organizat simpozionul “Dezvoltarea infrastructurii rutiere pe plan national si local”, primul de acest fel organizat de o firma din acest domeniu, manifestare care a avut menirea de a aduce la aceeasi masa drumari, specialisti din domeniul contructiilor rutiere, proiectanti, profesori universitari, factori de decizie de la nivel local, judetean si guvernamental, dar si potentialii beneficiari ai acestor investitii, respectiv primari, in total, circa 250 de persoane. “Am dorit astfel sa marcam 18 ani de activitate neintrerupta, timp in care am reabilitat si modernizat peste o mie de kilometri de drumuri comunale si judetene, pe teritoriul judetului Vaslui. Doresc sa spun ca sunt mandru ca sunt vasluian si ca am avut ocazia sa contribui si eu la dezvoltarea acestei zone, si, chiar daca am avut solicitari sa preiau proiecte in alte judete, am preferat sa-mi desfasor activitatea aici, unde sunt atat de multe de facut pentru a oferi concetatenilor mei posibilitatea unui transport civilizat. Cat priveste aceasta manifestare, ideea de a aduce impreuna pe toti factorii implicati in domeniul dezvoltarii infrastructurii rutiere ne-a venit acum doua luni, si am reusit sa o punem in practica intr-un timp relativ scurt. Ma bucur sa vad cat de multe persoane au raspuns invitatiei noastre, semn ca tema abordata este de mare interes atat pentru judetul Vaslui, cat in plan national. Peste doi ani, sper sa organizam o conferinta de mult mai mare amploare, la care sa se ajunga pe drumuri moderne, care ar deschide astfel economia judetului Vaslui si a Moldovei, in general”, a declarat ing. Ioan Ciomaga, managerul general al SC Viacons Rutier SRL Husi.

La randul sau, fiica sa, Adina Ralea, profesor universitar in cadrul Universitatii Sorbona (Franta) si cercetator in cadrul Academiei Romane, a descris inceputurile si evolutia Viacons Rutier, in cei 18 de activitate: „Am pornit la drum, in noiembrie 2001, cu 4 angajati, intre care eu si tata, si am ajuns acum sa avem peste 350 de angajati… In primul an, am avut o cifra de afaceri de 25.000 lei, adica aproximativ 9.600 de euro, pentru a ajunge in prezent la o cifra de afaceri insumand peste 60 de milioane de lei, adica peste 13 milioane de euro, in 2018. In acesti ani, ne putem lauda cu peste 400 de proiecte finalizate, din care 42 de proiecte in curs de finalizare pana la sfarsitul acestui an. Dar cel mai mult ne putem lauda cu faptul ca munca noastra este apreciata, ca suntem solicitati la proiecte cu din ce in ce mai mare anvergura si complexitate, proiecte pe care, datorita investitiilor facute in toti acesti ani, avem capacitatea sa le ducem la bun sfarsit. Nu a fost deloc usor sa ajungem aici, dar, prin perseverenta, prin corectitudine, si, mai ales, cu foarte multa munca si un bun management, am demonstrat ca se poate, si ca o firma de drumuri din Husi, o firma din judetul Vaslui, poate ajunge intre cele mai importante din Moldova si din tara. Datoria noastra a fost si este sa crestem compania si sa o dezvoltam la cele mai frumoase standarde, spre multumirea partenerilor nostri”.

Dealtfel, invitatii la simpozion au avut doar cuvinte de lauda cu privire la activitatea si realizarile firmei husene Viacons Rutier, subprefectul Mircea Gologan, prezent la manifestare, declarand celor prezenti ca “Suntem intr-un loc unde se desfasoara o activitate privata asa cum am dori sa fie mai multe in judetul Vaslui si am dori sa avem mai multe firme ca Viacons Rutier si mai multi intreprinzatori ca inginerul Ioan Ciomaga pentru a da inainte si sa avem o dezvoltare a infrastructurii rutiere din judet mult mai rapida”. Vicepresedintele CJ Ciprian Trifan a declarat ca “18 ani de Viacons, 18 de nisipuri miscatoare, un business in continua dezvoltare, iar prezenta noastra aici spune totul cu privire la seriozitatea acestui constructor pe care, la randu-ne, il asiguram de dorinta noastra de colaborare pentru ca impreuna, sa putem dezvolta acest judet!”

Cu ocazia simpozionului, deputatul Aurel Caciula, membru in Comisia pentru Transporturi a Camerei Depuatilor, prietenul si totodata “concurentul” directorului general al Viacons, ing. Ioan Ciomaga, a dat trei vesti bune vasluienilor. “In primul rand, am statisfactia sa va anunt ca podul rutier de la Crasna, atat de binecunoscut vasluienilor si celor care ne tranziteaza judetul, se afla in ultima faza pentru scoaterea la licitatie a proiectarii si executiei, astfel ca lucrarile vor incepe, sper eu, si daca nu vor fi contestatii, in viitorul apropiat. Deasemenea, varianta ocolitoare a municipiului Husi, proiect care a trecut pe mesele a patru ministri, este in faza foarte avansata, dupa ce s-a primit si ultimul aviz, cel de la Apele Romane, iar in luna august se va lansa procedura de licitatie pentru proiectare – executie. Pentru acest ultim proiect, sper ca pana la sfarsitul mandatului meu de parlamentar sa avem un castigator al licitatiei si sa se apuce de treaba pentru a realiza acest obiectiv vital pentru vasluieni si pentru huseni, usurand astfel traficul rutier intre Albita, Crasna si restul tarii”, a anuntat deputatul Aurel Caciula.

Spusele acestuia au fost confirmate de Alin Serbanescu, purtatorul de cuvant al CNAIR si consilier al ministrului Transporturilor, pe care l-a reprezentat la aceasta manifestare. Acesta a adaugat ca “Prin realizarea celor doua obiective, alaturi de centurile ocolitoare ale municipiilor Vaslui si Barlad si de autostrada Albita – Tisita, proiect care a primit finantare si aflat de asemenea in stare avansata in vederea demararii licitatiilor, se va imbunatati semnificativ infrastructura rutiera din judetul Vaslui si din zona Moldovei. Noi facem tot ce putem pentru a dezvolta aceasta zona, si, in opinia mea, peste circa 20 de ani, datorita legaturilor cu tarile vecine, cu Marea Neagra, respectiv portul Constanta, si cu sudul si vestul tarii, Moldova va deveni un pol economic mai important chiar decat este acum Ardealul. Mai mult, dat fiind ca Vasluiul va fi pe Coridorul 9 paneuropean de transport, la rascruce de drumuri, sunt toate premisele sa deveniti foarte atractiv pentru cei care vor dori sa investeasca. Contez pe constructorii din Moldova care, dovada Viacons Rutier, sunt din ce in ce mai puternici si mai competitivi, sa intre in cursa pentru realizarea numeroaseor obiective de infrastructura rutiera pe cale de implementare si sa contribuie astfel la dezvoltarea acestei zone. Vedeti si dumneavoastra, creste importanta Vasluiului pe harta Moldovei si pe cea a tarii, dovada acest simpozion care a adunat laolalta specialisti, factori de decizie si beneficiari pentru a gasi cele mai solutii pentru dezvoltarea infrastructurii rutiere din zona. Asta cu atat mai mult cu cat Moldova va beneficia de cele mai multe fonduri pentru constructia de drumuri expres si autostrazi, dar si pentru reabilitarea, modernizarea si intretinerea infrastructurii existente”, a declarat Alin Serbanescu.

O alta veste buna cu privire la drumurile ce strabat judetul Vaslui a venit din partea ing. Ovidiu Mugurel Laicu, directorul Directiei Regionale de Drumuri Regionale Iasi. Acesta a anuntat ca, chiar din aceasta saptamana, vor incepe lucrarile de reabilitare a mai multe drumuri nationale, respectiv pe 20 de kilometri a drumurlui national DN 2F, Vaslui – Bacau, a unor portiuni de pe DN 15D Vaslui – Negresti – limita cu judetul Neamt, dar si a drumului national DN 26, pe Valea Prutului. “Lucrarile vor fi realizate chiar de Viacons Rutier, firma cu care avem o buna colaborare si care s-a remarcat prin seriozitate atat in ceea ce priveste calitatea lucrarilor, cat si prin respectarea termenelor. Doresc sa mentionez ca Regionala DRDP Iasi beneficiaza de cele mai multe fonduri pentru reabilitarea infrastucturii rutiere dintre toate cele 7 regionale, si ma bucur ca contractul acesta a fost castigat de Viacons Rutier, pe care o indemn sa participe si la alte lucrari de mai mare anvergura, inclusiv, pentru inceput, la soseaua de centura a municipiului Husi. Pana atunci, salut initiativa directorului general Ioan Ciomaga de a organiza un asemenea eveniment in niste vremuri in care toata lumea ii judeca pe drumari ca nu-si fac treaba, iar pe primari si autoritatile judetene, ca nu se implica destul. Nu este adevarat, iar judetul Vaslui este un adevarat exemplu in acest sens, atat prin multele proiecte de reabilitare si modernizare a drumurilor comunale si judetene si, acum, si acelor nationale, finalizate sau in curs de implementare, cat si din prisma drumarilor, cei de aici remarcandu-se prin seriozitate si eficienta. Va felicit pe toti cei de aici pentru implicare, si felicit Viacons Rutier pentru implicare si pentru eforturile facute pentru dotarea companiei. Sunteti printre constructorii a caror importanta a luat amploare in zona Moldovei si de care avem cu adevarat nevoie, daca dorim sa realizam ceea ce ne-am propus, dezvoltarea infrastructurii rutiere ca un prim pas in economiei din zona, a declarat ing. Ovidiu Mugurel Laicu.

In continuare, in cadrul simpozionului “Dezvoltarea infrastructurii rutiere pe plan national si local” organziat de Viacons Rutier, au fost prezentate mai multe expuneri, intre care: “Drumuri nationale pe raza judetului Vaslui: intretinere, reabilitare si modernizare, centura de ocolire pentru municipiile Barlad, Vaslui si Husi”, detaliile tehnice fiind prezentate de ing. Ovidiu Mugurel Laicu, “Evaluarea cantitativa a emisiilor de CO2 si a consumului energetic aferent diverselor strategii de interventii”, prezentat de dr. ing. Mihaela Condurat, din cadrul DRDP Iasi, “Infrastructura rutiera in mediul rural” si “Echipamente si utilaje in constructii”, prezentate de ing Petronela Bunescu si ing. Daniel Dobre, din cadrul Viacons Rutier, “Riscul managementului intr-o intreprindere”, prezentata de economistul Victor Rezaei, controlor financiar pentru investitii si plati din cadrul SNCF Franta, “Costurile economice ale infrastructurii rutiere”, prezentare facuta de ec. Daniel Ralea, sau expunerea prof. dr. ing Anghel Stanciu, de la Facultatea de Constructii din cadrul Universitatii Tehnice “Gh. Asachi” Iasi, “Stabilizarea versantilor – de la Marele Zid Chinezesc la plasa de sarma”. De o atentie deosebita din partea audientei s-a bucurat si expunerea prof. dr. ing Claudiu Cristian Comisu, de la Facultatea de Constructii din cadrul Universitatii Tehnice “Gh. Asachi” Iasi, care a prezentat solutiile tehnice pentru reabilitarea podului de la Crasna de pe DN 24, pod care a fost scos din exploatare dupa mai bine de 130 de ani de la constructia sa, in prezent traficul rutier facandu-se, ingreunat, pe un pod provizoriu. Proiectul noului pod are doua variante, cu si fara cale pietonala, avand o lungime de 30 de metri si o latime caii de rulare de 7,8 metri, respectiv 9 metri. Costurile constructiei noului pod ar fi de 44 milioane lei, varianta fara cale pietonala, respectiv 56 milioane lei, a doua varianta, durata proiectarii si executiei lucrarii fiind estimata la 12 luni. „Cand acest proiect va fi pus in aplicare, am dori ca vechiul pod metalic sa-l expunem in fata Facultatii de Constructii, peste raul Bahlui, astfel ca viitoarele generatii de studenti, traversandu-l, sa-l aiba drept reper pentru astfel de constructii si totodata, un model de ingeniozitate”, a anuntat prof. dr. ing Claudiu Cristian Comisu.

In cadrul simpozionului, ing Ioan Ciomaga, managerul general al Viacons Rutier a oferit mai multe plachete comemorative, pentru implicarea in dezvoltarea infrastructurii rutiere din judet, conducerii Consiliului Judetean Vaslui si a Institutiei Prefectului Judetului Vaslui, directorului DRDP Iasi, ing Ovidiu Mugurel Laicu, dar si mai multor primari din judet, intre care cel al municipiului Husi, Ioan Ciupilan. De asemenea, evenimentul s-a bucurat de prezenta PS Ignatie, Episcop al Husilor, care in ultima zi a manifestarii, a sfintit noul sediul al companiei Viacons Rutier.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.