Primaria Barlad va aloca bani Azilului de batrani din Tutova

1
961

• Incepand din acest an, municipalitatea barladeana va aloca lunar bani pentru ingrijirea batranilor cu domiciliul in Barlad, dar care in prezent sunt cazati in Caminul pentru Persoane Varstnice Tutova. In acest sens, consilierii locali au aprobat o conventie de colaborare.

La cea mai recenta sedinta ordinara a Consiliului Local Barlad, adica cea din 11 iulie, alesii au votat in favoarea unui proiect de hotarare ce viza „aprobarea incheierii unei conventii de colaborare intre Barlad si Caminul pentru Persoane Varstnice Tutova in scopul asigurarii cotei parti de finantare din cheltuielile aferente acordarii serviciilor sociale acordate beneficiarilor cu domiciliul in Barlad”. Asta in conditiile in care, in prezent, la nivelul Barladului nu exista un astfel de azil care sa functioneze (cel din oras e in constructie de multi ani), astfel ca varstnicii care nu au pe nimeni care sa-i ingrijeasca au apelat la serviciile celui din Tutova.

„Din pacate, in Barlad nu sunt dezvoltate servicii sociale care sa aiba drept activitate asistenta sociala a persoanelor varstnice. Momentan, in Barlad functioneaza Centrul de Ingrijire si Asistenta «Elena Farago», aflat in subordinea Directiei Generale de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Vaslui, cu un numar de 47 de locuri, insuficient pentru acoperirea numarului de cereri. Una din conditiile internarii in acest centru este obtinerea unui certificat de handicap. In Caminul pentru Persoane Varstnice Tutova sunt internate persoane care au venituri, dar care sunt insificiente pentru acoperirea standardului minim de cost prevazut. Colaboram cu aceasta institutie foarte des, din pacate, pentru rezolvarea cazurilor sociale pe care ni le relateaza Spitalul de Urgenta «Elena Beldiman» Barlad. Familiile beneficiarilor contribuie si ele la sustinerea cheltuielilor, in limita posibilitatilor, dar ramane o cota parte care nu poate fi acoperita. Astfel, intra in obligatia UAT-ului sa isi asume obligatia subventionarii acestor costuri”, se arata in expunerea de motive.

Consilierii locali au aprobat cu unanimitate de voturi aceasta initiativa a carei anexa prezinta si modelul de Conventie de colaborare. Potrivit acesteia, conventia se incheie anual, dupa aprobarea bugetului propriu, iar municipalitatea barladeana se obliga sa asigure finantarea cotei parti din cheltuielile necesare acordarii serviciilor sociale catre beneficiarii cu ultimul domiciliu in Barlad, dar si sa monitorizeze si sa verifice modul in care se utilizeaza fondurile puse la dispozitie de la bugetul local. Iar Caminul pentru Persoane Varstnice Tutova se obliga sa transmita catre Primaria Barlad, in intervalul 1-10 al fiecarei luni, pentru luna in curs, solicitarea privind plata cotei parti a cheltuielilor de intretinere, avizata de directorul si contabilul sef al caminului. De asemenea, se obliga sa colaboreze cu Directia de Asistenta Sociala din cadrul Primariei Barlad, in vederea identificarii unor solutii pentru reintegrarea in familie a acestora sau a identificarii unor apartinatori legali care au obligatia de a-i intretine, conform legii.

De mentionat ca institutia functioneaza in cateva corpuri de cladire in care, pana in 2011, a functionat Spitalul de Boli Cronice „Dr. I. T. Nicolaescu” Tutova. Odata cu desfiintarea spitalului (1 aprilie 2011), prin ordin de ministru, autoritatile tutovene au fost printre primele din tara care au accesat, inca inainte ca lacatul sa fie pus pe usa, programul „Dezvoltarea retelei de camine pentru persoane varstnice”, cu finantare integrala de la bugetul statului. Dupa infiintarea Caminului, Ministerul Muncii, Familiei si Protectiei Sociale, prin intermediul Agentiei Judetene de Prestatii Sociale Vaslui, a incheiat cu Consiliul Local Tutova un contract de finantare, toate cheltuielile de functionare fiind acoperite de stat.

In prezent, Caminul pentru Persoane Varstnice Tutova gazduieste 60 de pensionari, cu o medie de vasta cuprinsa intre 70-75 ani, cei mai multi dintre ei fiind singuri pe lume si bolnavi si nu au unde se duce sau cine sa-i ingrijeasca. Acestia sunt repartizati in 27 de camere si sunt ingrijiti de 30 de angajati (4 asistente medicale, 11 personal administrativ si 15 personal de ingrijire).

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.