Sediul Politiei Locale Barlad, mutat la marginea orasului

Marti, in prezenta a numerosi angajati ai Primariei Barlad, a catorva consilieri locali si a viceprimarului, precum si a catorva zeci de lucratori ai Politiei Locale, primarul Dumitru Boros si directorul executiv al institutiei au taiat panglica inaugurala a noului sediu. Investitia s-a ridicat la circa 1.110.000 lei, din care 960.000 lei s-au alocat pentru cumpararea cladirii.

De marti, 28 mai, Politia Locala Barlad nu mai functioneaza in sediul din zona Garii, respectiv la parterul blocului G2, de pe strada George Enescu, ci intr-un imobil situat pe strada Capitan Grigore Ignat nr. 61, care a fost consolidat cu bani de la bugetul local. Este vorba despre o cladire situata la marginea orasului, mai exact in cartierul Munteni, in apropiere de blocul social in care au fost mutati acum cativa ani rromii din ghetou (blocul G1 de pe strada Vasile Parvan nr. 4, din imediata vecinatate a Casei Sturdza).

Inaugurarea a avut loc marti, la pranz, in prezenta primarului si viceprimarului, a catorva consilieri locali, a numerosi angajati ai Primariei Barlad, inclusiv sefi de servicii, precum si a politistilor locali. Panglica inaugurala a fost taiata de directorul executiv al institutiei, Vasile Chelaru, si primarul Dumitru Boros, care au tinut sa se adreseze celor prezenti inainte de a trece efectiv la inaugurare.

Cu ocazia inaugurarii acestui sediu, veti constata ca eforturile financiare si din punct de vedere fizic nu au fost inutile. Daca cetatenii Barladului vor veni sa se adreseze unui politist local si vor fi primiti intr-o institutie decenta, primitoare, cu un spatiu elegant si civilizat, atunci cred ca putem sa consideram ca acordam respectul cuvenit cetateanului. Nu am sa vorbesc despre Politia Locala si despre competentele agentilor, pentru ca sunt cunoscute, ci am sa vorbesc numai despre ce vrem sa facem. Intentia noastra e sa ne realizam misiunea asa cum ne-ati cerut, atat dumneavoastra, Consiliul Local, cat si primarul, viceprimarul si cetatenii orasului, le-a spus Vasile Chelaru celor prezenti.

Si primarul Boros a rostit cateva cuvinte, indeosebi ca noul sediu al Politiei Locale Barlad a fost consolidat cu circa 150.000 de lei alocati in 2018 de la bugetul local, dar ca inca mai sunt cateva lucrari de executat la exteriorul cladirii. A omis sa spuna insa ca, la o rectificare bugetara aprobata in decembrie 2017, s-a alocat suma de 960.000 lei pentru achizitionarea acestui imobil, dar a apreciat ca noul sediu este adecvat bunei desfasurari a activitatii acestei institutii, spre deosebire de vechiul sediu, amenajat in doua apartamente din blocul G2. In plus, s-a avut in vedere si zona unde a fost mutat sediul, intrucat la capatul strazii Capitan Grigore Ignat sunt locuinte sociale in care traiesc rromi, ce cauzeaza mereu probleme, iar politistii locali pot interveni pentru aplanarea diferitelor conflicte in cel mai scurt timp.

Dupa taierea panglicii, protopopul de Barlad, parintele Vasile Laiu, a oficiat o slujba de sfintire a imobilului, dupa care toti cei prezenti au vizitat birourile, iar apoi au mers la Sala de ceremonii Cerbul de Aur (vechea Cantina de Ajutor Social), unde au fost invitati sa ia pranzul.

De mentionat ca lucrarile de consolidare, asa cum au aprobat consilierii locali in august 2018, au vizat inlocuirea parchetului lamelar (circa 20 mp), schimbarea tamplariei existente (14 ferestre), dar si achizitionarea si montarea unei usi metalice din tabla – otel indoita la rece pentru camera de armament. Imobilul are o suprafata totala construita de 464 mp si o suprafata utila de 356,92 mp. Adica este suficienta pentru toate birourile/compartimentele institutiei respective, inclusiv pentru amenajarea unei sali pentru depozitarea obiectelor confiscate si pentru arhiva.

Trebuie spus ca ideea mutarii sediului a pornit de la mai multe solicitari facute de conducerea unitatii, intrucat cel din zona Garii, in care a functionat institutia inca de la infiintare, este prea mic si nu poate fi compartimentat astfel incat sa isi poata desfasura activitatea in conditii optime toate compartimentele. De fapt, din lipsa spatiului, intr-o singura camera de circa 12 mp, si-au desfasurat activitatea trei birouri (Ordine si Liniste Publica, Rutier si Protectia Mediului), iar sala de sedinte era folosita pentru depozitarea arhivei si ca garaj pentru cele cinci motoscutere aflate in dotarea Politiei Locale, dar si pe post de camera de corpuri delicte (obiecte provenite din confiscari). In plus, in sala de sedinte au functionat si Biroul Activitate si Control Comercial si Biroul Disciplina in Constructii si Afisajul Stradal, dar tot aici se tineau si sedintele sindicatului reprezentativ si ale comisiei de disciplina.

Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.