Primaria Vaslui, certificata ISO 9001 in domeniul serviciilor publice

0
291

A fost finalizat proiectul “Sistem de management al performantei si calitatii Primariei Vaslui”, finantat din fonduri europene nerambursabile, unul dintre cele mai importante derulate la nivelul municipalitatii din ultimele exercitii financiare. Certificatul de standardizare ISO 9001 obtinut in urma proiectului este, daca vreti, actul care consfinteste eforturile facute de ridicare a calitatii serviciilor oferite populatiei si pentru perfectionarea profesionala a personalului. Vasile Neagu, seful comisiei de audit a proiectului, a declarat ca «nu a gasit nici o primarie in care totul sa mearga atat de bine, la toate nivelele de competenta si responsabilitate, ca la Vaslui”, fapt intarit si de Violeta Sergentu, directorul general al firmei CERTIND SA, care s-a ocupat de implementarea proiectului si certificarea ISO a activitatii municipalitatii vasluiene.

Municipalitatea vasluiana a finalizat proiectul “Sistem de management al performantei si calitatii Primariei Vaslui”, proiect finantat din fonduri europene nerambursabile, in valoare de 423.805 lei, din care 8.476 lei, contributie propeie, in cadrul caruia, pe o perioada de 16 luni, 50 de angajati ai primariei, de la toate nivelele, au facut cursuri de perfectionare profesionala in domeniul administratiei publice. Proiectul a fost finalizat printr-un examen, urmat de un audit la nivelul institutiei, in urma caruia Primariei municipiului Vaslui i s-a acordat Certificatul de standardizare ISO 9001 in domeniul serviciilor publice.

Acest certificat reprezinta nu doar din punct de vedere oficial o recunoastere a profesionalismului si implicarii functionarilor publici vasluieni in raport cu solicitarile primite din partea comunitatii, ci va reprezinta cartea de vizita a municipiului, prezenta in antetul tuturor actelor oficiale emise. Consider ca acest proiect este poate cel mai important intre cele implementate de noi in ultimele doua exercitii financiare europene, fiind vorba de capitalul uman din cadrul Primariei Vaslui. Stiu un lucru: intr-o asemenea institutie, cu un impact major asupra comunitatii, nu poti realiza ce ti-ai propus fara un colectiv bine pregatit, care sa raspunda tuturor cerintelor aparute pe parcurs. Trebuie sa fii atent si sa poti raspunde tuturor solicitarilor venite din diverse medii si sa reactionezi la timp tuturor schimbarilor survenite. Am considerat intotdeauna ca avem nevoie de oameni bine pregatiti, si am acceptat ca este nevoie de perfectionare profesionala. De aceea, an de an, am alocat bani in buget in acest sens, mai ales in conditiile in care aparatul bugetar are limitele lui, inclusiv numeric, fiind nevoie de eficientizarea si interconectarea serviciilor din cadrul Primariei Vaslui, pentru a duce la bun sfarsit tot ceea ce ne-am propus pentru modernizarea orasului. Scopul acestui proiect si a eforturilor noastre a fost de a imbunatati serviciile oferite cetatenilor, servicii care trebuie sa fie nu doar eficiente, cat si in conformitate cu legislatia si procedurile in vigoare, imbunatatirea activitatii, atat ca durata, cat si ca transparenta, lucru pe care consider ca l-am reusit. Pentru a realiza acest lucru, s-a avut in vedere identificarea, analizarea si luarea rapida de decizii, iar ca scop, de a pune functionarul public pe o cale normala, pentru a nu gresi si, in acelasi timp, sa-si indeplineasca indatoririle care ii revin. Imi doresc ca, dupa ce am obtinut acest Certificat ISO 9001, sa vad un alt fel de abordare a problemelor din partea colegilor mei, pe care ii consider foarte bine pregatiti profesional, responsabili de activitatile pe care trebuie sa le desfasoare conform functiilor si pozitiilor ocupate si, nu in ultimul rand, formand un adevarat colectiv, capabil sa raspunda oricarei provocari”, a declarat primarul ing. Vasile Paval, cu ocazia finalizarii proiectului.

Marian Mocanu

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.