„Centura” Barladului, finantata prin POIM 2014-2020

2
2378

In sfarsit, la un an si jumatate de la momentul depunerii aplicatiei in vederea obtinerii de fonduri nerambursabile prin POIM 2014-2020, a fost semnat contractul de finantare pentru proiectul Varianta de ocolire a municipiului Barlad”. Din totalul de peste 186,5 milioane de lei, 85% reprezinta contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala.

La jumatatea lunii, reprezentantii Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) au anuntat prin intermediul Directiei Regionale de Drumuri si Poduri (DRDP) Iasi ca au fost finalizate operatiunile de descarcare arheologica din perimetrul viitorului santier al soselei ocolitoare a Barladului. La mijlocul saptamanii trecute, a mai venit o veste buna pentru miile de barladeni care locuiesc pe arterele intens tranzitate de traficul greu si care asteapta de ani de zile construirea soselei de centura. Potrivit unui comunicat emis de CNAIR, pe 22 mai, a fost semnat contractul de finantare pentru respectiva investitie, 85% din suma urmand sa fie alocata de Uniunea Europeana.

Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA, in calitatea de beneficiar al finantarii, si Ministerul Transporturilor, in calitate de organism intermediar pentru transport, au convenit in data de 20.05.2019 incheierea Contractului de finantare nr. 33 pentru proiectul «Varianta de ocolire a municipiului Barlad» in vederea acordarii finantarii nerambursabile alocata prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) 2014-2020 in cadrul Axei Prioritare 2 – Dezvoltarea unui sistem de transport multimodal, de calitate, durabil si eficient, Componenta 1, Obiectiv Specific 2.1 – Apel de proiecte pentru Dezvoltarea Infrastructurii Rutiere – sprijin pregatire proiecte de investitii, Operatiunea – Cresterea mobilitatii pe reteaua rutiera TEN-T globala”, se arata in comunicatul CNAIR.

Tot in respectiva informare se precizeaza ca obiectivul general al proiectului este acela de a realiza o conexiune intre infrastructura existenta la profil de drum national, cu devierea traficului de tranzit in exteriorul localitatii. In mod direct, implementarea va conduce la imbunatatirea competitivitatii economice a Romaniei prin dezvoltarea infrastructurii de transport care faciliteaza integrarea economica in UE, contribuind astfel la dezvoltarea pietei interne cu scopul de a crea conditiile pentru cresterea volumului investitiilor, promovarea transportului durabil si a coeziunii in reteaua de drumuri europene.

Potrivit reprezentantilor CNAIR, iar valoarea totala a investitiei se ridica la 186.557.576,44 lei si va fi finantata prin POIM 2014-2020 astfel: 85% – contributia Uniunii Europene din Fondul European de Dezvoltare Regionala, adica 134.296.368,18 lei, 15% – contributia proprie, adica 23.699.359,08 lei, iar restul de 28.561.849,18 lei  reprezinta cheltuieli neeligibile, inclusiv TVA.

Reamintim ca, pe 9 august 2018, a fost finalizata procedura de licitatie, oficialii CNAIR declarand castigatoare asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL. Contractul a fost semnat pe 23 octombrie, la sediul Consiliului Judetean Vaslui, iar obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia „Variantei de Ocolire a municipiului Barlad”, care este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

Durata de realizare a investitiei (proiectare si executie) este de 30 de luni de la data inceperii activitatii de proiectare / data de incepere a lucrarilor. Din total, opt luni sunt alocate pentru proiectare, aici fiind incluse atat elaborarea si finalizarea documentatiei pentru obtinerea Hotararii de Guvern privind exproprierile, cat si proiectul pentru autorizatia de construire, iar restul de 22 de luni pentru executia investitiei. Curgerea termenului de opt luni pentru proiectare a inceput efectiv pe 5 noiembrie 2018, cand la Primaria Barlad a avut loc prima intalnire intre reprezentantii constructorului, cei ai beneficiarului (municipiul Barlad) si cei ai beneficiarului finantarii (CNAIR).

Adriana Susnea

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.