Asfaltarea strazilor din Munteni si Podeni va costa aproape 48 milioane de lei

2
1554

In cativa ani, barladenii care locuiesc in cartierele de case Munteni si Podeni ar putea pasi pe strazi asfaltate si modernizate, astfel ca nu s-ar mai uda pana la genunchi la orice ploaie mai serioasa, asa cum se intampla in prezent. Si asta pentru ca autoritatile locale vor sa recurga la un credit bancar pentru a putea acoperi costurile imense ale respectivelor lucrari, estimate la aproape 48 milioane de lei cu TVA. Investitia este asteptata de zeci de ani de miile de familii care stau pe cele circa 80 de strazi, cu atat mai mult cu cat, pana la finele anului, vor fi gata si lucrarile la extinderea retelei de canalizare menajera in cele doua cartiere.

In cea mai recenta conferinta de presa organizata de primarul Dumitru Boros, din ultima saptamana a lunii aprilie, edilul sef anunta ca lucrarile la obiectivul de investitii „Extinderea retelei de canalizare menajera in Munteni si Podeni” sunt in grafic si ca spera ca, pana la finele lui 2019, sa fie gata, astfel incat, ulterior, atentia sa se indrepte asupra aducerii strazilor pe care s-a lucrat la starea initiala, ba chiar sa se incerce asfaltarea lor. Cum este necesara o suma de bani prea mare pentru bugetul local al Barladului, Boros a precizat ca, cel mai probabil, se va apela la un imprumut bancar pentru a face rost de bani, cu atat mai mult cu cat gradul de indatorare al municipalitatii permite acest lucru. La acel moment, edilul sef nu a avansat o suma in acest sens, ci doar a declarat ca se lucreaza la studiul de fezabilitate si ca, in functie de concluziile documentatiei, se va decide suma necesara a fi imprumutata.

Iar marti, 7 mai, cei 21 de consilieri locali intruniti intr-o sedinta extraordinara au avizat favorabil un proiect de hotarare ce viza tocmai „aprobarea documentatiei si indicatorilor tehnico-economici (faza SF) pentru obiectivul de investitii «Asfaltare strazi in cartierele Munteni si Podeni»„. Potrivit expunerii de motive, investitia este necesara intrucat, „in urma sapaturilor efectuate pentru introducerea tubulaturii retelei de canalizare menajera, trama stradala nu a putut fi refacuta la parametri identici cu cei care existau inaintea inceperii lucrarilor”, iar asfaltarea strazilor din Munteni si Podeni ar conduce la fluidizarea traficului rutier din cele doua cartiere, dar si la modernizarea orasului.

Barladul este compus din mai multe cartiere, dintre care doua fac obiectul prezentei propuneri de proiect: Munteni si Podeni. Infrastructura rutiera din aceste cartiere este deficitara si nu poate asigura in conditii de siguranta si confort accesul locuitorilor din cartierele Munteni si Podeni la institutiile administrative, economice, socio-medicale, educationale sau de cult din Barlad si, totodata, nu asigura deservirea corespunzatoare a gospodariilor adiacente. Pentru deservirea populatiei acestor cartiere, aproximativ 29,667 km de strazi necesita a fi asfaltate. (…) In plan, traseul strazilor este caracterizat de aliniamente si curbe cu raze corespunzatoare unei viteze de 25 km/h pe cea mai mare parte a sa”, se arata in studiul de fezabilitate intocmit de SC Submit SRL Iasi.

Prin realizarea investitiei se vor manifesta urmatoarele aspecte pozitive: asigurarea accesului mijloacelor auto de interventie in caz de necesitate (salvare, pompieri, pompieri, interventie utilitati publice); cresterea nivelului de viata al populatiei; punerea in valoare a potentialulul turistic si economic al zonei; crearea unui impact pozitiv asupra mediului inconjurator; asigurarea accesului locutorilor la institutiile publice, dar si la gospodarii; asigurarea circulatiei rutiere in conditii de siguranta si confort, in special in perioadele critice ale anului (iarna, toamna – cu precipitatii abundente si de lunga durata); crearea premiselor de dezvoltare ulterioara a zonei prin rezolvarea problemei infrastructurii; protejarea retelei electrice”, se mai mentioneaza in studiul de fezabilitate aprobat in unanimitate de consilieri.

Aproape 80 de strazi vor fi asfaltate

Dupa cum se arata in acelasi studiu de fezabilitate anexat la proiectul de hotarare aprobat, in total vor fi asfaltate 79 de strazi si fundaturi din cele doua cartiere, distribuite pe 149 de tronsoane. Astfel, in cartierul Munteni, vorbim de 38 de strazi: 1877, Vasile Alecsandri, Ardeal, Simion Barnutiu, Bistritei, General Cerchez, Closca, Fundatura Closca I, Fundatura Closca II, Costache Conache, Miron Costin, Crisan, Decebal, Fundatura Decebal, Iordache Gane, Grigore Ghica, Vasile Goldis, Grahilor, Horia, Avram Iancu, Capitan Grigore Ignat, Invataturii, Luceafarului, Lunei, Petru Maior, Olteniei, Victor Ion Popa, Dimitriu Barlad, Puisor, Petru Rares, Revolutiei, Soarelui, Vornicu Sturdza, Gheorghe Sincai, Tineretii, Turda, G.G. Ursu si Virtutii.

Iar in cartierul Podeni este vorba despre 41 de strazi: Baltaretului, Alexandru Beldiman, Bogdan Voda, Burebista, Buridava, Dimitrie Cantemir, Fundatura Dimitrie Cantemir, Culturii, Alexandru Ioan Cuza, Dochia, Dumbrava Rosie, Stefan Dumitrescu, Dunarii, Elena Doamna, Fundatura I Elena Doamna, Fundatura II Elena Doamna, Fundatura III Elena Doamna, Infratirii, Linistita, Gheorghe Marinescu, Marasesti, Milcov, Motilor, Muncii, Oituz, Anastasie Panu, Pacii, Principatele Unite, Costache Robu, Fundatura Costache Robu, C.A. Rosetti, Theodor Rosetti, Rovine, Sanatatii, Ioan Slavici, Sucidava, Traian, Fundatura I Traian, Fundatura II Traian, Fundatura IV Traian, Tuchiloaia, Alexandru Vlahuta, Fundatura I Alexandru Vlahuta, Fundatura II Alexandru Vlahuta, Fundatura III Alexandru Vlahuta, Fundatura IV Alexandru Vlahuta, Fundatura V Alexandru Vlahuta, Fundatura VI Alexandru Vlahuta, Fundatura VII Alexandru Vlahuta, Vrancei si Vulturilor.

Suprafata totala a carosabilului cu tot cu rigolele de acostament si trotuarele din cele doua cartiere se ridica la 183.279,6 mp. Lungimea totala a strazilor ce ar trebui sa fie asfaltate este de 29.667 ml, iar cea a rigolelor de acostament este de 37.796 ml. Nu in ultimul rand, lungimea rigolelor carosabile este de 9.037 ml. Din punctul de vedere al suprafetei de rulare existente, strazile analizate se incadreaza in trei categorii: cu suprafata din balast, cu suprafata din beton asfaltic si cu suprafata din beton de ciment. Valoarea totala a investitiei, inclusiv partea ce vizeaza documentatia, se ridica la 47.866.828 lei cu TVA, din care suma de 42.705.944 lei cu TVA reprezinta cheltuielile cu constructii si montaj. Durata de implementare a obiectivului de investitii este de 36 de luni.

Adriana Susnea

2 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.