Pentru ca nimeni nu vrea sa captureze maidanezii din Barlad, edilii au majorat tarifele

Pentru ca nimeni nu si-a depus oferta la licitatia lansata de municipalitatea barladeana pe SICAP pentru delegarea prin concesiune a Serviciului pentru gestionarea cainilor fara stapan din oras, consilierii au indulcit putin conditiile din caietul de sarcini. Concret, firma concesionara nu va mai fi obligata sa faca investitii costisitoare, iar tarifele de capturare, transportare, microcipare, hranire, sterilizare si eutanasiere au fost majorate simtitor. Asa se face ca, pentru contractul ce va fi incheiat pe trei ani, barladenii vor plati de la bugetul local nu mai putin de 1.814.400 lei fara TVA, fata de 1.440.000 lei fara TVA, cat aprobasera consilierii in februarie.

Dupa ce, pe 11 martie, consilierii barladeni au aprobat in sedinta extraordinara infiintarea si delegarea prin concesiune a Serviciului public de gestionare a cainilor fara stapan din Barlad, pe 14 martie, reprezentantii primariei au publicat pe SICAP (noul Sistem Electronic de Achizitii Publice) anuntul referitor la delegarea prin concesiune a Serviciului, pentru a gasi cat mai repede o firma sau un ONG specializat cu care sa semneze un nou contract. Ofertele ar fi trebuit sa fie depuse la Registratura primariei pana pe 2 aprilie, insa nu a existat niciun doritor, cu toate ca mai multi investitori s-au aratat interesati. Cel putin asa sustin reprezentantii primariei, care au explicat ca obligativitatea investitiilor pe care trebuie sa le faca potrivit prevederilor caietului de sarcini i-a cam speriat. Asa se face ca, luni, 8 aprilie, a fost convocata o noua sedinta extraordinara, in cadrul careia a fost aprobata o initiativa privind modificarea si completarea proiectului votat pe 11 februarie.

La licitatia din 2 aprilie nu s-a prezentat nimeni si, din discutiile pe care le-am avut cu operatorii care au consultat caietul de sarcini in perioada cat a fost in dezbatere publica, a rezultat necesitatea efectuarii unor modificari la toata documentatia care sta la baza functionarii Serviciului de gestionare a cainilor fara stapan. In primul rand, vechiul caiet de sarcini prevedea obligatia operatorului de a realiza o serie de investitii, ce erau irealizabile, pentru ca nu puteau fi reflectate in pretul propus de noi. Prin urmare, modificarea consta in eliminarea obligativitatii de a face investitii, insa vor trebui sa faca doar lucrari de reparatii si intretinere a padocului, care, in aceasta etapa, necesita anumite lucrari pentru a functiona in legalitate. Totodata, pretul de capturare si gestionare a cainilor timp de 14 zile se majoreaza de la 400 lei fara TVA / caine la 504 lei fara TVA / caine. Speram ca, in aceste conditii, documentatia sa fie mai atractiva si sa se inscrie operatori la urmatoarea licitatie, iar castigatorul sa fie cel cre ofera pretul cel mai mic, a explicat ing. Olga Ungureanu, sefa Serviciului de Gospodarire Comunala si Locativa.

Obligatiile concesionarului

In noul caiet de sarcini aprobat pe 8 aprilie se precizeaza ca operatorul prestator al serviciului de gestionare a cainilor fara stapan are numeroase obligatii. Cele mai importante dintre ele sunt: sa-si deschida punct de lucru in Barlad in termen de 30 de zile calendaristice de la semnarea contractului de concesiune; sa captureze, in intervalul 1-20 al fiecarei luni, minim 100 de maidanezi; sa organizeze campanii trimestriale de sterilizare gratuita a cainilor cu si fara stapan, in colaborare cu alte ONG-uri (minim 150 de sterilizari lunare); sa furnizeze Consiliului Local informatiile solicitate si sa asigure accesul la toate informatiile necesare verificarii si evaluarii functionarii serviciului.

Tot concesionarul e obligat sa tina un registru special vizat de medicul veterinar, care va contine date detaliate despre maidanezii capturati (ziua capturarii, data si ora cazarii in adapost, caracteristicile individuale ale animalului, numarul de caini prinsi, revendicati, adoptati, eutanasiati, substanta utilizata si numele persoanei care realizeaza eutanasierea, numarul de microcip, data vaccinarii antirabice, data sterilizarii, data predarii cadavrelor la societatile de incinerare etc.). Tot in sarcina concesionarului cad si urmatoarele sarcini: sa permita accesul reprezentantilor societatilor de protectie a animalelor la operatiile de capturare, adapostire, vaccinare, deparatizare, adoptie si eutanasiere, in cazul in care se solicita; sa prezinte semestrial in Consiliul Local o informare scrisa privind modul de prestare a serviciului de gestionare a cainilor fara stapan; sa detina un site de promovare a cainilor prinsi de pe domeniul public, pe care il va actualiza zilnic cu pozele tuturor cainilor prinsi, etc.

Potrivit caietului de sarcini aprobat, ieri, valoarea estimata a contractului pe un an a fost majorata de la 480.000 lei fara TVA, cat s-a stabilit pe 11 februarie, la 604.800 lei fara TVA. In acesti bani intra capturarea, transportarea, consultarea, trierea si adapostirea a cel putin 100 caini/lunar (80 lei/bucata), microciparea (25 lei/bucata), deparazitarea interna/externa (15 lei/bucata), vaccinarea antirabica (18 lei/bucata), sterilizarea maidanezilor (100 lei/mascul si 150 lei/femela), intretinerea si hranirea in adapost a cainilor timp de 14 zile (9 lei/bucata) si eutanasierea cainilor (90 lei/bucata).

Contractul se va incheia pe o durata de trei ani, astfel ca firma specializata sau ONG-ul care va concesiona serviciul de ecarisaj va primi de la bugetul local suma de 1.814.400 lei fara TVA (adica 504 lei fara TVA / femela x 100 capete x 12 luni = 604.800 lei fara TVA / an) si, la randul ei, va plati o redeventa anuala de 2.000 lei.

Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.