Institutiile publice, obligate sa afiseze semestrial veniturile salariale

0
690

• Gata cu secretomania legata de veniturile salariale obtinute de bugetari! Potrivit art. 33 alin. (1) din Legea 153/2017 privind salarizarea personalului platit din fonduri publice, toate autoritatile si institutiile publice enumerate la art. 2 alin. (1) si (3) vor publica la sediul propriu si pe pagina proprie de internet, in datele de 31 martie si 30 septembrie ale fiecarui an, si vor mentine publicata o lista a tuturor functiilor din autoritatile sau institutiile publice respective ce intra in categoria personalului platit din fonduri publice.

Asa cum se arata in cele doua alineate, aici intra personalul din autoritati si institutii publice, respectiv Parlamentul, Administratia Prezidentiala, autoritatea judecatoreasca, Guvernul, ministerele, celelalte organe de specialitate ale administratiei publice centrale, unitatile teritoriale, autoritati ale administratiei publice locale, alte autoritati publice, autoritati administrative autonome, precum si institutiile din subordinea acestora, finantate integral din bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale.
De asemenea, este vorba despre personalul din autoritati si institutii publice finantate din venituri proprii si subventii acordate de la bugetul de stat, bugetele locale, bugetul asigurarilor sociale de stat si bugetele fondurilor speciale; personalul din autoritatile si institutiile publice finantate integral din venituri proprii; persoanele care sunt conducatori ai unor institutii publice in temeiul unui contract, altul decat contractul individual de munca; persoanele care ocupa functii de demnitate publica.
Nu in ultimul rand, intra in categoria personalului din sectorul bugetar personalul incadrat pe baza contractului individual de munca, personalul care ocupa functii de demnitate publica numite sau alese si personalul care ocupa functii asimilate functiilor de demnitate publica, magistratii, precum si personalul care beneficiaza de statute speciale, inclusiv functionarii publici si functionarii publici cu statut special.
„Lista trebuie sa cuprinda urmatoarele elemente: salariul de baza, solda functiei de baza/salariul functiei de baza, indemnizatia de incadrare sau indemnizatia lunara, dupa caz; tipul, baza de calcul, cota procentuala, valoarea bruta a sporurilor, compensatiilor, adaosurilor, primelor si premiilor eligibile pentru fiecare functie, precum si baza legala a acordarii acestora; valoarea anuala a voucherelor de vacanta care urmeaza sa fie acordate pentru o perioada lucrata de un an, precum si baza legala a acordarii acestora. De asemenea, trebuie sa cuprinda si valoarea anuala a indemnizatiei de hrana care urmeaza sa fie acordata pentru o perioada lucrata de un an, precum si baza legala a acordarii acesteia; orice alte drepturi in bani si/sau in natura, daca este cazul, precum si baza legala a acordarii acestora; orice informatii cu privire la posibile limitari ale venitului salarial, precum si baza legala a acestora”, se arata intr-un comunicat al Inspectoratului Teritorial de Munca (ITM) Vaslui.
Potrivit reprezentantilor ITM Vaslui, verificarea respectarii acestei obligatii intra in competenta Inspectiei Muncii, iar nerespectarea prevederilor legale mentionate mai sus atrage raspunderea contraventionala a conducatorului autoritatii sau institutiei publice in cauza si se sanctioneaza cu amenzi cuprinse intre 5.000 si 10.000 lei.
• Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.