Soseaua de centura a Barladului, mai aproape de executie

1
1901

Edilii Barladului spera ca, in august, cand se vor fi consumat cele opt luni pentru proiectarea Variantei de ocolire a municipiului Barlad”, constructorul va putea trece efectiv la executia lucrarii. Pana atunci, ieri, contractul a intrat in etapa demararii operatiunilor de descarcare arheologica. Adica se verifica daca nu cumva soseaua va traversa vreun potential sit arheologic.

Dupa ce, pe 5 februarie, la Barlad a avut loc o a doua intalnire pe tema proiectului Proiectare si Executie Varianta de Ocolire a municipiului Barlad”, prilej cu care s-a discutat despre organizarea de santier ce va incepe in foarte scurt timp, iata ca ieri, 14 martie, investitia a intrat intr-o noua etapa. Potrivit primarului Dumitru Boros, contractul a intrat in etapa demararii operatiunilor de descarcare arheologica. Cu alte cuvinte, se verifica terenul pe care urmeaza sa fie construita soseaua de centura, astfel incat sa se afle inainte de etapa executiei lucrarilor daca se fac descoperiri arheologice de natura sa transforme zona intr-un sit arheologic si, astfel, sa incetineasca proiectul, respectiv sa schimbe traseul „centurii”.

In colaborare cu specialisti din domeniu, executantul efectueaza in acest moment sapaturi pentru descarcarea arheologica, o operatiune care a putut demara imediat ce declaratia de proiectare a trecut de Comisia Tehnico-Economica a Ministerului Transporturilor. Apoi, in circa o luna, tot proiectul tehnic poate fi depus la aceeasi Comisie, pentru aprobarea indicatorilor tehnico-economici. In paralel, am fost informat ca sunt inaintate catre toate institutiile competente documentatiile solicitate pentru obtinerea avizelor necesare investitiei. Un document important a fost trimis si la Ministerul Dezvoltarii, in vederea obtinerii avizului necesar relocarii strazii Trestiana, pe lungimea pe care se suprapune cu traseul variantei ocolitoare. Cred ca nu vor fi probleme in privinta obtinerii tuturor documentelor din aceasta faza, astfel ca, in urmatoarele patru luni, sa se incheie proiectarea obiectivului pentru a putea incepe sa discutam efectiv despre executia acestei investitii, atat de mult asteptata de barladeni, a declarat primarul Dumitru Boros.

Reamintim ca, pe 9 august 2018, a fost finalizata procedura de licitatie, oficialii CNAIR declarand castigatoare asocierea SC Tehnic Asist SRL – SC Tass Infra Logistic SRL, cu un pret oferit de 132.050.652,68 lei fara TVA (28 milioane de euro). Contractul a fost semnat pe 23 octombrie, la sediul Consiliului Judetean Vaslui, iar obiectul contractului il reprezinta proiectarea si executia lucrarilor pentru constructia „Variantei de Ocolire a municipiului Barlad”, care este formata dintr-un segment distinct si anume Varianta de Est, ce se desfasoara intre DN 24, la intrarea in Barlad, si DN 24, la iesirea din Barlad spre Vaslui. Va avea o lungime totala de 11,281 kilometri, o latime platforma de 10 metri, patru poduri, trei pasaje, doua intersectii la nivel si doua parcari. Prin executia acestui contract se va realiza decongestionarea traficului de pe raza Barladului, prin redirectionarea traficului greu in afara orasului.

Durata de realizare a investitiei (proiectare si executie) este de 30 de luni de la data inceperii activitatii de proiectare / data de incepere a lucrarilor. Din total, opt luni sunt alocate pentru proiectare, aici fiind incluse atat elaborarea si finalizarea documentatiei pentru obtinerea Hotararii de Guvern privind exproprierile, cat si proiectul pentru autorizatia de construire, iar restul de 22 de luni pentru executia investitiei. Curgerea termenului de opt luni pentru proiectare a inceput efectiv pe 5 noiembrie 2018, cand la Primaria Barlad a avut loc prima intalnire intre reprezentantii constructorului, cei ai beneficiarului (municipiul Barlad) si cei ai finantatorului (Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere – CNAIR).

Adriana Susnea

1 COMENTARIU

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.