Barladul are echipa mobila pentru interventia in cazurile de violenta domestica

0
1292

Pentru a mai tempera fenomenul de violenta domestica din Barlad, consilierii locali au aprobat infiintarea unei echipe mobile care sa intervina in cazurile de agresiune in interiorul familiilor. Mai ales ca, potrivit unui ordin emis de Ministerul Muncii si Justitiei Sociale, autoritatile locale sunt obligate sa ia masuri pentru a preveni violenta domestica.

La cea mai recenta sedinta ordinara a Consiliului Local Barlad, de pe 28 februarie, consilierii au aprobat fara sa stea pe ganduri un proiect de hotarare ce viza „stabilirea componentei echipei mobile pentru interventia de urgenta in cazurile de violenta domestica”. Cu atat mai mult cu cat, acest fenomen a luat amploare nu doar la nivel national, ci si la nivel local, si este nevoie de masuri pentru a preveni pe cat posibil agresiunile din familie.

Autoritatile administratiei publice centrale si locale au obligatia sa ia masurile necesare pentru prevenirea violentei domestice si pentru preintampinarea unor situatii de incalcare repetata a drepturilor fundamentale ale victimelor violentei domestice. Potrivit prevederilor art. 1 din Ordinul nr. 2.525/2018 privind aprobarea Procedurii pentru interventia de urgenta in cazurile de violenta domestica, interventia in aceste cazuri se realizeaza de catre echipa mobila alcatuita din reprezentanti ai serviciului public de asistenta sociala. In vederea asigurarii eficientei, operativitatii si permanentei in ceea ce priveste interventia de urgenta in cazurile de violenta domestica, consiliile locale au responsabilitatea de a organiza, coordona si sprijini activitatea echipei mobile din perspectiva alocarii tuturor resurselor umane, materiale si financiare necesare interventiei de urgenta”, se arata in expunerea de motive a proiectului votat in unanimitate de consilieri.

In acest sens, prin hotarare a consiliului local, componenta echipei mobile poate fi extinsa prin includerea unor reprezentanti ai politiei locale, serviciului public de asistenta medicala comunitara, oricaror alti specialisti din cadrul aparatului propriu, reprezentanti ai diferitilor furnizori privati de servicii sociale, voluntari, etc. La momentul stabilirii componentei echipei mobile, se va desemna prin aceeasi hotarare un coordonator din cadrul serviciului public de asistenta sociala. Din componenta echipei mobile pot face parte reprezentanti ai diferitelor culte religioase reprezentative pe plan local, precum si reprezentanti ai unor asociatii sau fundatii cu activitate relevanta in domeniul violentei domestice, egalitatii de sanse intre femei si barbati, sprijinului umanitar, actiunilor in domeniul caritabil, cu care au fost incheiate acorduri de parteneriat/conventii, voluntari”, mai scrie in expunerea de motive.

In ceea ce priveste componenta echipei mobile infiintate la barlad, consilierii au stabilit ca Directia de Asistenta Sociala din cadrul Primariei sa aiba doi reprezentanti (un coordonator si un membru), Serviciul Juridic Contencios – un reprezentant, iar Politia Locala – un reprezentant. Cat despre nominalizarea celor patru membri ai comisiei si atributiile ce le revin, acestia vor fi numiti prin dispozitie a primarului. Nu in ultimul rand, un alt articol al hotararii adoptate de consilieri prevede ca transportul echipei mobile se realizeaza cu mijlocul de transport al Politiei Locale Barlad, cre va asigura si securitatea victimei si a echipei mobile.

Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.