Barladenii nu vor merge cu autobuzele Unistil! Oferta a fost respinsa!

La exact o luna de la deschiderea si verificarea singurei oferte depuse la Primaria Barlad pentru delegarea transportului public de persoane prin atribuire directa, autoritatile au publicat, din nou, anuntul prin care cauta transportator. Dupa nenumarate clarificari si solicitari de noi documente, in final, oferta depusa de SC Unistil SA, care s-a asociat cu alte doua firme de transport din tara, a fost respinsa. Asa ca procedura a fost reluata.

Desi barladenii asteptau ca, din moment in moment, sa se parafeze un nou contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public de persoane intre Primaria Barlad si SC Unistil SA, care a mai desfasurat transport local de persoane in Barlad intre 2005-2016, iata ca nu a fost sa fie. Oferta depusa de transportatorul barladean pe 27 februarie la Registratura primariei, prin care isi manifesta intentia de a reveni pe traseele din Barlad, a fost respinsa de comisia de evaluare din cadrul Primariei. Si asta dupa exact o luna, timp in care membrii comisiei au solicitat de mai multe ori documente care sa ateste ca cele declarate in oferta initiala sunt conforme cu realitatea si respecta conditiile impuse prin caietul de sarcini. Motivul: Unistil nu detine cel putin zece autobuze si sase microbuze cu norme de poluare cel putin EURO 4, asa ca s-a asociat cu alte doua societati de transport din tara care dispun de respectivele mijloace de transport, insa asocierea nu era legal constituita, asa ca oferta nu a putut fi luata in calcul.

Oferta depusa de SC Unistil SA a fost respinsa din motive juridice. In Legea 92/2007 a serviciilor de transport public local exista o prevedere potrivit careia operatorii carora li se delega gestiunea transportului trebuie sa fie autorizati pentru a desfasura aceasta activitate. Iar ei, ca si operatori de sine statatori, erau autorizati, dar ca si societate (asocierea formata din SC Unistil SA si alte doua firme din Magurele si Bucuresti, n.r.) nu era autorizata ca operator. Ca si asociere, aveau in regula autobuzele si microbuzele prevazute in caietul de sarcini. Tocmai din acest motiv s-au si asociat. Insa asocierea nu putea sa faca transport in comun, ne-a declarat Aurelian Raducu, secretarul comisiei de evaluare din cadrul Primariei.

Procedura de selectie de oferte, reluata

Asa se face ca, ieri, 27 martie, a fost publicat, pentru a doua oara, anuntul publicitar de cumparare directa prin selectie de oferte, prin care primaria isi propune sa gaseasca o alta firma cu care sa incheie un nou contract de delegare a gestiunii serviciului de transport public de persoane, prin curse regulate, in Barlad. Operatorii interesati isi pot depune ofertele la Registratura Primariei Barlad cel tarziu pana pe 4 aprilie, ora 10.00, urmand ca plicurile cu oferte sa fie deschise in aceeasi zi, la ora 12.00. Potrivit anuntului, valoarea totala estimata a contractului se ridica la suma de 7.865.546,22 lei fara TVA (9.360.000 lei cu TVA), transportatorul declarat castigator fiind obligat sa efectueze serviciul de transport public de persoane cu autobuze si microbuze pe o perioada determinata (cel mult 2 ani), conform prevederilor caietului de sarcini din documentatia de atribuire.

Cine va presta in urmatorii doi ani?

Ca si la selectia de oferte demarata in cursul lunii februarie, potrivit conditiilor prevazute in documentatia de atribuire, se pot inscrie numai firmele care platesc o garantie de participare de 10.000 de lei. De asemenea, operatorii interesati trebuie sa depuna documente justificative din care sa reiasa ca nu au datorii la bugetul de stat si la bugetul local, precum si ca sunt legal constituiti, nu se afla in situatiile de anulare a constituirii si au capacitatea de a presta acest serviciu. Totodata, transportatorii trebuie sa prezinte cazierul judiciar, sa faca dovada ca au prestat servicii publice de transport in ultimii trei ani, sa detina (in proprietate, leasing) 10 autobuze urbane si 6 microbuze cu norme de poluare cel putin EURO 4, inmatriculate, etc.

In ceea ce priveste criteriul de atribuire, au fost stabiliti sase factori de evaluare. Acestia sunt: tariful unei calatorii (are o pondere de 25% din total, punctajul maxim acordat fiind 100 puncte), norma de poluare a autobuzului (pondere – 20% si punctaj maxim acordat – 96 puncte), vechimea medie a parcului de autobuze (pondere – 20% si punctaj maxim acordat – 100 puncte), dotarea cu instalatie de aer conditionat (pondere – 15% si punctaj maxim acordat – 80 puncte), capacitatea de transport (pondere – 10% si punctaj maxim acordat – 100 puncte) si utilizarea combustibililor alternativi (pondere – 10% si punctaj maxim acordat – 80 puncte).

Odata parcurse etapele si desemnat un castigator, firma care va intra pe trasee va suporta 50% din gratuitatile acordate pensionarilor cu pensii sub 700 lei (in limita a 30 de calatorii/luna), donatorilor de sange (in limita a 60 de calatorii/luna), persoanelor cu handicap (in limita a 40 de calatorii/luna), asistentilor personali (in limita a 40 de calatorii/luna) si elevilor cu domiciliul in Barlad (50% din valoarea abonamentului lunar, exceptie facand vacanta de vara). Nu in ultimul rand, firma care va fi declarata castigatoare va plati municipalitatii o redeventa de 10.500 lei/luna, respectiv 126.000 lei/an.

Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.