Ver… trasi pe dreapta! Barladul a ramas fara transport public

0
3042

In sfarsit, la cea de-a treia sedinta din luna ianuarie, consilierii locali barladeni au aprobat in unanimitate rezilierea contractului privind transportul public local solicitata de Vertrantis SRL si delegarea gestiunii serviciului, pe o perioada determinata, prin atribuire directa. Oficial, Barladul a ramas fara transport, urmand ca Vertrantis sa mai iasa pe trasee cel mult 90 de zile de la reziliere.

Dupa o sedinta de indata, pe 9 ianuarie, si o alta ordinara, pe 21 ianuarie, in care problema transportului public local de persoane din Barlad a fost intoarsa pe toate partile fara a fi „transata” prin votul consilierilor, in sfarsit, cea de-a treia incercare a fost cu noroc. S-a intamplat la sedinta extraordinara convocata pe 31 ianuarie, in cadrul careia, dupa alte dezbateri aprinse de ambele tabere – PSD si PNL, cei 20 de consilieri prezenti au votat in unanimitate rezilierea contractului in vigoare si delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane, pe o perioada determinata, prin atribuire directa. Cu o mentiune.

Nu in cadrul unui singur proiect de hotarare, asa cum s-a dezbatut pana acum, ci in doua proiecte distincte. Primul face referire la „incetarea contractului de delegare de gestiune a serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in Barlad nr. 10.095/27.05.2016”, prin care a fost reziliat contractul incheiat intre municipalitate si SC Vertrantis SRL. Iar al doilea se refera la „delegarea gestiunii serviciului de transport public local de persoane prin curse regulate in Barlad, pe o perioada determinata, prin atribuire directa”, prin care au fost aprobate delegarea serviciului, caietul de sarcini, contractul de delegare a gestiunii serviciului, cerintele privind eligibilitatea, criteriile de calificare si selectie, criteriile de atribuire si informatiile pentru ofertanti in vederea delegarii serviciului prin atribuire directa (selectie de oferte).

Fiind vorba despre o licitatie ce se va organiza in regim de urgenta, intrucat, in mod oficial, Barladul a ramas fara transport public, firma care va castiga licitatia nu va presta pentru sase ani (atat cat prevede un contract normal), ci maximum doi ani. Si asta pentru a oferi timp autoritatilor locale sa parcurga toti pasii legali pentru o noua licitatie. Intre timp, SC Vertrantis SRL, care a asigurat transportul in Barlad in ultimii doi ani si jumatate, trebuie sa mai iasa pe trasee cel mult 90 de zile de la rezilierea contractului.

Cine va presta in urmatorii doi ani?

Potrivit anexei ce face referire la criteriile de calificare si selectie si la cele de atribuire, firmele interesate trebuie sa plateasca o garantie de participare de 10.000 de lei. De asemenea, trebuie sa depuna documente justificative din care sa reiasa ca nu are datorii la bugetul de stat si la bugetul local, precum si ca sunt legale constituite, nu se afla in situatiile de anulare a constituirii si au capacitatea de a presta acest serviciu. Totodata, operatorii interesati trebuie sa prezinte cazierul judiciar, sa faca dovada ca au prestat servicii publice de transport in ultimii trei ani, sa detina (in proprietate, leasing) 10 autobuze urbane si 6 microbuze cu norme de poluare cel putin EURO 4, inmatriculate etc.

In ceea ce priveste criteriul de atribuire, au fost stabiliti sase factori de evaluare. Acestia sunt: tariful unei calatorii (are o pondere de 25% din total, punctajul maxim acordat fiind 100 puncte), norma de poluare a autobuzului (pondere – 20% si punctaj maxim acordat – 96 puncte), vechimea medie a parcului de autobuze (pondere – 20% si punctaj maxim acordat – 100 puncte), dotarea cu instalatie de aer conditionat (pondere – 15% si punctaj maxim acordat – 80 puncte), capacitatea de transport (pondere – 10% si punctaj maxim acordat – 100 puncte) si utilizarea combustibililor alternativi (pondere – 10% si punctaj maxim acordat – 80 puncte).

Odata parcurse etapele si desemnat un castigator, firma care va intra pe trasee va suporta 50% din gratuitatile acordate pensionarilor cu pensii sub 700 lei (in limita a 30 de calatorii/luna), donatorilor de sange (in limita a 60 de calatorii/luna), persoanelor cu handicap (in limita a 40 de calatorii/luna), asistentilor personali (in limita a 40 de calatorii/luna) si elevilor cu domiciliul in Barlad (50% din valoarea abonamentului lunar, exceptie facand vacanta de vara). Nu in ultimul rand, consilierii locali au aprobat ca redeventa platita de operatorul de transport municipalitatii sa fie de 10.500 lei/luna.

Adriana Susnea

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.