Taxa de salubritate creeaza noi locuri de munca!

3
2190

In cel mai scurt timp, Primaria Barlad va organiza concurs pentru ocuparea a noua posturi de casier, ce vor functiona in cadrul Serviciului Public Administrarea Fondului Locativ si Incasare Taxa Salubritate. Din aprilie, odata ce gunoiul menajer al barladenilor va fi transportat de catre noul operator de salubritate la platforma ecologica de la Rosiesti, cei noua casieri vor merge din usa in usa pentru a incasa taxa de salubritate.

In cea mai recenta sedinta extraordinara, consilierii barladeni au aprobat, printre altele, „reorganizarea Biroului Administrarea Fondului Locativ, serviciu public de specialitate fara personalitate juridica, din subordinea Consiliului Local Barlad, sub denumirea Serviciul Public Administrarea Fondului Locativ si Incasare Taxa Salubritate”. Initiativa a fost motivata de faptul ca, din aprilie, gunoiul menajer nu va mai fi colectat, transportat si depozitat de SC CUP SA Barlad, ci de SC Urbana SA Bistrita, iar taxa de salubritate va fi incasata direct la primarie, urmand ca banii colectati sa fie transferati catre firma de salubrizare pentru serviciile prestate.

Cum respectiva taxa nu va putea fi platita, luna de luna, la cele cateva ghisee ale Serviciului Impozite si Taxe de la Persoane Fizice, municipalitatea a decis reorganizarea Biroului Administrarea Fondului Locativ astfel incat sa poata incasa si tariful lunar pentru colectarea si depozitarea deseurilor menajere ale barladenilor. Si, cum nici aici nu este spatiu suficient pentru amenajarea unor ghisee pentru incasarea taxei, primaria va angaja cei noua casieri necesari si ii va trimite pe teren, din usa in usa. Adica asa cum procedeaza, in prezent, incasatorii ambulanti ai SC CUP SA.

Prin proiectul de hotarare, se propune reorganizarea Biroului Administrarea Fondului Locativ, serviciu public de specialitate fara personalitate juridica, din subordinea Consiliului Local Barlad, prin transformarea Biroului Administrarea Fondului Locativ, avand un numar de zece posturi, in Serviciul Public Administrarea Fondului Locativ si Incasare Taxa Salubritate, avand un numar de 15 posturi. Astfel, se propune desfiintarea urmatoarelor posturi de functii contractuale: un post de conducere de sef birou; un post de executie de inspector de specialitate, gradul profesional IA; un post de executie de referent, treapta profesionala II; un post de executie de muncitor calificat electrician, treapta profesionala III; un post de ingrijitor, si infiintarea urmatoarelor posturi: un post de functie contractuala de conducere de sef serviciu; un post de functie contractuala de executie de inspector de specialitate, gradul profesional debutant, opt posturi de casier”, se arata in expunerea de motive a proiectului de hotarare aprobat.

Odata cu proiectul, au fost aprobate si anexele cu numarul de personal, organigrama si statul de functii pentru Serviciul Public Administrarea Fondului Locativ si Incasare Taxa Salubritate. Statul de functii prevede un sef serviciu, un consilier juridic, doi inspectori de specialitate, un administrator, noua casieri si un muncitor calificat – instalator.

Taxa speciala de salubritate ce va fi platita de persoanele fizice, aprobata de consilieri in noiembrie, a fost stabilita la un cuantum de 8,93 lei/persoana/luna si va fi valabila pentru anul 2019. Va fi perceputa de catre Primaria Barlad de la data inceperii activitatii de colectare si transport de catre operatorul de salubrizare SC Urbana SA Bistrita. Noua taxa va intra in vigoare la data implementarii proiectului „Sistem integrat de management al deseurilor solide”, lotul 4 – Zona Barlad. In prima faza, vor trebui reziliate contractele incheiate intre SC CUP SA si cetateni, nu inainte insa ca barladenii sa-si achite restantele catre acesta, iar apoi vor fi incheiate noi contracte cu operatorul bistritean. Noutatea consta in faptul ca barladenii vor trebui sa plateasca taxa direct la ghiseele primariei, urmand ca banii colectati de primarie sa fie virati Asociatiei de Dezvoltare Intercomunitara Vaslui care, la randul sau, ii va transfera catre firma de salubrizare pentru serviciile prestate.

Pana atunci insa, barladenii care locuiesc atat la case cat si la blocuri platesc 11,5 lei/persoana/luna (cu TVA), in timp ce persoanele juridice scot din buzunar cate 100,20 lei/mc (fara TVA). Acelasi tarif este valabil si pentru colectarea, transportul si depozitarea deseurilor din comunele limitrofe.

Adriana Susnea

3 COMENTARII

  1. înteleg că plata facturii se va face la primărie.
    până acum se putea plăti factura si prin întelegere /”Debit direct”/ cu o bancă.
    prin urmare, se va putea plăti factura si prin “Debit direct” ?
    multumesc, o zi bună !

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.