Deputatul Daniel Olteanu: Banii sracilor sustin regiunile bogate

0
345

Deputatul Daniel Olteanu solicit Guvernului s identifice de urgent surse de la bugetul de stat n vederea construirii a 150 km de autostrad n Moldova, pentru a echilibra astfel alocrile de fonduri care au nedrepttit pn acum peste 25% din populatia trii. Olteanu sustine c tronsonul Tisita – Brlad – Albita reprezint prima optiune pentru un drum de mare vitez n Moldova cu fonduri de la bugetul de stat, ntruct celelalte proiecte sunt eligibile pentru a fi realizate cu fonduri europene. Investitia propus este vital pentru racordarea judetului Vaslui la un mare coridor de transport, dar si pentru conectarea celor dou capitale romnesti, Bucuresti si Chisinu.

n cadrul unei declaratii in Parlament, Daniel Olteanu a atras din nou atentia asupra politicilor guvernamentale in urma crora regiunile bogate devin si mai bogate, in timp ce regiunile srace sunt condamnate, in continuare, la srcie. Mai mult, Olteanu a avertizat membrii Guvernului c strategia actual pentru scderea decalajelor regionale este una ‘ingrijortoare’, in conditiile in care se aloc fonduri uriase pentru stimularea mobilittii, adic prsirea Moldovei, in locul fondurilor pentru infrastructur. A investi 1 miliard de euro pentru a-i determina pe moldoveni s-si prseasc locurile natale, in loc s fie alocati acesti bani pentru marea infrastructur a Moldovei, este ‘o alternativ inacceptabil nu doar pentru Moldova, ci pentru Romania’, consider deputatul independent. ‘Prin intermediul mai multor intrebri si interpelri adresate dup alegerile din 2016 atat ministrilor, cat si prim-ministrului, pot s transmit fr marj de eroare care este politica Bucurestiului in ceea ce priveste Moldova. M-au preocupat dou mari teme, pe care nu le putem separa: scderea decalajelor de dezvoltare intre regiuni si marile investitii in infrastructur. Cu alte cuvinte, oprirea acestei politici guvernamentale in urma creia regiunile bogate devin si mai bogate, iar regiunile srace continu s fie condamnate la srcie. Autostrzile din jurul Clujului si drumurile de pmant din jurul Vasluliului sunt, vreti – nu vreti, parte a aceleiasi Romanii. Ei bine, rspunsurile sunt simple. Dac e vorba de fonduri europene, Moldova nu se calific sau ar putea avea autostrzi peste inc o generatie, in ritmul actual. Dac e vorba de bugetul de stat, nu sunt bani. Romania are acum 215 km de autostrad cu fonduri de la bugetul de stat, zero in Moldova. Pentru Moldova, care ar avea peste 25% din populatia trii, dac ar reveni in tar mcar o parte din cei care au fugit de srcie, nu s-au mai gsit fonduri la bugetul de stat. Pentru zona Bucuresti au fost bani, pentru zona Cluj au fost bani de autostrzi, cu fonduri de la bugetul de stat. Un minim echilibru, nu o favoare, nu o incercare de a diminua discrepantele regionale, ar presupune identificarea urgent a surselor de la bugetul de stat pentru constructia a 150 km de autostrad in Moldova, asa cum s-a putut in celelalte regiuni’, a declarat Daniel Olteanu, care a mentionat c principala preocupare a Guvernului ar trebui s fie nu politicile de stimulare a mobilittii care duc la depopularea Moldovei, ci investitiile in infrastructura din aceast regiune. n context, deputatul a subliniat c tronsonul Tisita – Barlad – Albita reprezint prima optiune pentru o autostrad in Moldova cu fonduri de la bugetul de stat. ‘Avand in vedere faptul c Tg. Mures – Iasi si Bucuresti – Suceava sunt, conform rspunsurilor oficiale, finantabile cu fonduri europene, prima optiune pentru o autostrad in Moldova, cu fonduri de la bugetul de stat, o reprezint tronsonul Tisita – Barlad – Albita, care ar determina, pe lang racordarea judetului Vaslui la un mare coridor de transport, si apropierea celor dou capitale romanesti, Bucuresti si Chisinu. Repet, Romania a construit 215 km de autostrad cu fonduri de la bugetul de stat, dar niciun km in Moldova. Ca o ironie amar, moldovenii au construit autostrzi cu fonduri de la bugetul de stat, dar nu la ei acas. Grav este c, in conditiile lipsei investitiilor in infrastructur, alternativa pe care o exprim membrii Guvernului pentru scderea decalajelor este una ingrijortoare: fonduri pentru stimularea mobilittii. n loc s investim 1 miliard de euro in marea infrastructur a Moldovei, cheltuim 1 miliard de euro ca s-i determinm pe moldoveni s-si prseasc locurile natale, familia, poate chiar s se dezrdcineze cu totul. Pentru c nu le facem drumuri, s pustiim Estul trii! Aceast alternativ este inacceptabil nu doar pentru Moldova, ci pentru Romania!’, a sustinut Daniel Olteanu in plenul Camerei Deputatilor.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.