70 de comune, investitii de 100 miliarde lei vechi!

investitiiPrimarii din judetul Vaslui au semnat actele aditionale pentru investitii de circa 100 miliarde lei vechi. Este vorba despre proiecte de ap si canal, modernizarea de drumuri, podete si alte lucrri finantate prin OG nr. 28/2013. Cum dosarele trebuie s ajung la Ministerul Dezvoltrii cel trziu mine, 9 septembrie, cele 70 de comune beneficiare s-au mobilizat exemplar. Dup o sedint de informare, ieri, primarii s-au „aliniat” si au semnat documentatiile cerute.

Zeci de primari din judetul Vaslui au trecut, ieri, pe la sediul Consiliului Judetean (CJ), pentru a semna documentatiile in vederea demarrii unor investitii. Mai precis, este vorba de parafarea unor acte aditionale aferente OG nr. 28/20113, prin care se finanteaz constrcutia de poduri, podete, sisteme de ap si canalizare etc. Operatiunea se desfsoar contracronometru, deoarece pan cel tarziu miercuri, 9 septembrie, dosarele celor aproximativ 70 de comune vasluiene trebuie transmise la Ministerul Dezvoltrii. Ieri, la primele ore ale diminetii, functionari din cadrul CJ-ului au avut o sedint de informare cu reprezentanti administratiilor publice locale, dup care s-a trecut la semnarea documentelor. Pan la aceast dat, judetul Vaslui a primit circa 350 miliarde de lei vechi, sume alocate prin inter – mediul OG nr. 28: prima trans – 250 miliarde lei vechi, iar in transa a IIa, o sum de 100 miliarde de lei vechi. „Pan la sfrsitul anului curent, este posibil s mai vin in judet o a treia trans, de vreo 200 miliarde lei vechi, cu precizarea c alocrile de fonduri sunt in functie de gradul de absorbtie, pentru lucrrile efectuate urmand s fie prezentate facturi. Aceste sume de bani se acord prin ordin al ministrului. n ultimii ani, multe santiere de investitii au fost blocate, iar in 2013 a fost adoptat aceast ordonant care a cumulat toate aceste proiecte. Au fost stabilite programele de dezvoltare care sunt prioritare si pot fi finantate. S-a decis s se inceap cu implementarea sistemelor de ap si epurare din comunittile locale”, a spus Valeriu Caragat, administratorul judetului Vaslui.

Investitii importante la Puscasi

Comuna Puscasi este una din localittile care beneficiaz de fonduri pentru dezvoltare. Comuna a primit in cursul lunii mai suma de 160.000 lei pentru sistemul de canalizare din localitate, sum care nu a fost suficient pentru a pune obiectivul in functiune pan la sfarsitul acestui an. n cea de-a doua trans, Ministerul Dezvoltrii va mai acorda comunei Puscasi inc 688.476 lei pentru finalizarea sistemului de canalizare si ape uzate. „Primarii au incheiat contracte cu Ministerul Dezvoltrii inc din iarn, privind proiectele incepute in anii ateriori, dar si lucrri noi. Este vorba despre alimentare cu ap, canalizare, epurare si modernizarea infrastructurii, fiind prinse si reabilitrile de scoli. Aceste acte aditionale pe care le-am semnat astzi (ieri n. r.) concretizeaz ce sume vor fi repartizate pentru anul 2015 cu planificri financiare si pentru 2016 (suma de 511.460 lei) si 2017 (suma de 259.264 lei). Suplimentarea de fonduri s-a fcut pe baza solicitrilor Consiliului Judetean, iar acum am primit aprobarea”, spus Neculai Ignat, primarul comunei Puscasi. Urmeaz ca toate consiliile locale din judet s adopte hotrari prin care bugetele locale s fie rectificate, iar aceste hotrari s fie transmise la Administratia Finantelor Publice Vaslui. Cand fondurile vor ajunge in judet, Finantele Publice vor face pltile cu sumele alocate pentru fiecare unitate adminis – trativ. „Noi trebuie s justificm sumele primite prin deconturi si facturi si situatii de plat la zi. Noi am primit 2,4 miliarde de lei vechi si pentru o scoal cu clasele I – VIII, unde lucrrile au fost sistate in 2008. Dar pentru c documentatia la acest obiectiv trebuia refcut in totalitate am renuntat la investitie si am directionat banii spre sistemul de canalizare”, a mai spus Neculai Ignat.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.