Serifi la japca

Soseaua Vaslui – Bacu, trecerea la nivel cu cale ferat, iesirea din oras; loc blestemat pentru unii, din cauza lipsei barierelor… loc si prilej de bucurie pentru altii, care si fac norma de permise. Aici si-au pierdut viata cteva persoane n ultimii 5 ani; unii s-au sinucis iar altii, din cauza vitezei si a lipsei rbdrii, au sfrsit n tragice accidente. Nu stiu de competenta cui tine instalarea unor bariere la acest nivel de trecere de cale ferat, dar am s m ocup personal de aceast problem si s merg pn n pnzele albe pentru instalarea unui asemenea sistem… recurgem si la petitii dac e nevoie. Revenind la locul cu pricina, iat c pentru UNII din agentii politiei rutiere Vaslui, mai tineri si mai cu exces de zel, ca orice novice, acest loc e prilej de perfectionare a aptitudinilor de „jpcar”. Un gest rusinos, la care doar oameni mici se pot preta, si, din pcate, ctiva agenti o fac, iar dup ce te prind, dintr-un gest de mrinimie exacerbat si ca o disculpare, te ajut cu sfaturi cum s ti recuperezi permisul, ce pasi ai de urmat… Ct bunvoint!!! Dup ce am fost ptit n locul respectiv si mi s-a luat permisul, mam hotrt s stau, de curiozitate, s privesc acest fenomen („japca”)… si fenomenul exist. Acolo, trecerea la nivel se face usor, n niciun caz n vitez, mai ales dac ai o masin cu amortizoare mai slabe. Durata de traversare ia cam 8 secunde, timp n care chiar dac te-ai asigurat si ai prins alb, ct esti pe linie, se poate s te prind rosu lejer. Ciudat este c agentii stau si te iau din fat, chiar daca pozele sunt incerte, c nu se vede clar dac erai trecut sau erai nc pe linie. De ce nu stau cu radarul nainte de calea ferat, s te ia din spate? Pentru c nu ar mai avea ce prinde, ns asa, din fat, e mai usor s cazi LA JAPC. Si s nu ne ascundem dup deget, asta se cheam japc pe fat… cel mai mizer mod de a face treab n politia rutier. Asa am procedat si eu… binenteles asigurndu-m nti (fiind constient c radarul e acolo si observndu-l totodat)… dar, pe parcursul traversrii, m-a prins culoarea rosie pe linie. Repet: radarul era n fata mea, astepta, asa cum o fcea n fiecare dimineat si sear n locul respectiv. Eu nu bnuiam nimic, pentru c semnalul sonor l-am auzit abia dup ce am traversat. n fine, dup predarea permisului, am urmrit cteva zile ocupatia agentilor prezenti aproape zilnic la „pescuit”. Nu mare mi-a fost mirarea, ntr-o zi, s vd un domn mai n vrst cu o Dacie tot n vrst, n timp ce traversa calea, s l prind rosu, iar politia s intre n actiune cu sunete si girofaruri ca la un urmrit general. E de rsul curcilor!!! Nu am mai privit hilarul teatrul, dar sigur omul a rmas fr permis. Si nu e singurul care a ptit asta n ultimele luni. La nftisarea n instant, m-am plns de fenomen, iar cuvintele judectorului au fost urmtoarele (mot-a-mot): „Pe mine nu m intereseaz abuzurile pe care le fac cei de la rutier… ai probe?” Da, sta e termenul: ABUZ. Nu-l gseam. Am pierdut procesul, din cauza lipsei de probe si c m-am delsat, scrbindu-m nc o dat de sistem. Cnd am cerut proba video si nu poze dup proba video, mi s-a rspuns c „nu avem timp s ne uitm la filme”. Greseala mea c nu mi-am luat avocat. Cu prere de ru, nteleg c trebuie s si fac si ei normele, agentii, dar s si caute locuri cu probleme adevrate… oare chiar nu sunt drumuri unde nebuni gonesc peste sut n oras, lovesc oameni si nu-i ia nimeni n colimator? RUSINE!!! cu „R” mare de la elefant! Sper ca apelul s fie nteles si repercusiunile s fie favorabile! Dac cuvntul „HONOR” (ONOARE) de pe ecusonul politiei mai are vreo conotatie, asteptm o schimbare n bine n cazul relatat! Si sperm si ca autorittile responsabile cu amplasarea de bariere n asemenea locuri s ia si ele msurile necesare spre amplasarea unui asemenea sistem, scutind astfel unele familii de parastase nedorite, taxe de nmormntare si alte lucruri nedorite.

6 COMENTARII

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.