Datoriile care este… nu este!

Ieri, subprefectul Ciprian Iftimoaei a mai fcut o ncercare de a demonstra c Spitalul Judetean de Urgent (SJU) Vaslui nu este chiar un „bau-bau” de nepreluat, cel putin n ceea ce priveste datoriile. Ca s prezinte situatia „real” a SJU, alturi de subprefect au fost invitati directorul financiar contabil al unittii, ec. Neculai Sorescu, precum si fostul director medical, dr. Carmen Rotaru. Concluzia celor trei a fost c spitalul are datorii care pot fi achitate fr mari eforturi, pn la sfrsitul anului, iar Consiliul Judetean (CJ) ar trebui s nteleag situatia dificil n care se afl unitatea, s o preia ct mai repede si s numeasc un manager, pentru ca activitatea spitalului s nu aib mai tare de suferit.

„Se spune c Spitalul Judetean are datorii foarte mari, dar stim cu totii c acesta este o unitate de prestigiu iar situatia financiar nu este att de dezastruoas cum au prezentat- o unii”, a spus Ciprian Iftimoaei, vorbind despre reabilitrile care au avut loc pn acum la spital, dar si de investitiile din ultimii ani. Subprefectul a continuat cu prezentarea situatiei financiare la data de 30 iulie, din care, pe scurt, reiese c din cele 9,008 milioane lei, practic doar 3,786 milioane sunt plti neefectuate n termen. Mai mult, potrivit calculelor, spitalul are de ncasat 7,212 milioane pentru servicii efectuate: o parte de la Casa Judetean de Asigurri de Sntate, cealalt de la Institutul de Medicin Legal. „Suma neacoperit la aceast dat este de 12, 2 miliarde lei vechi. Dar, pe primele patru luni ale acestui an noi am primit, potrivit actelor aditionale ncheiate cu CJAS, doar o sum echivalent cu media lunar a bugetului pe anul trecut. Dup asta, am primit cte 47 de milioane lei lunar, sum din care trebuie s stingem si datoriile acumulate n prima parte a anului. Dac acum mai avem doar 12 miliarde restante, este clar c, la sfrsitul anului, din economii, vom stinge ntreaga datorie”, a spus Neculai Sorescu, directorul financiar contabil al Spitalului. La rndul ei, dr. Rotaru, a tinut s precizeze c este pentru prima dat cnd, n calitate de sef, sau fot sef al spitalului, este chemat pentru a prezenta situatia n care se afl cea mai mare unitate spitaliceasc din judet. Aceasta a mai spus c, fr o conducere administrativ, care s coordoneze si mai ales s semneze actele necesare, spitalul se afl n deriv. „Pn acum, noi am stat cuminti si am asteptat hotrri care nu au venit. La 1 iulie, contractul ncheiat de manager cu MS s-a terminat. Noi, directorul medical, cel administrativ si directorul de ngrijiri, aveam contract de administrare cu managerul. Fr manager, nici ceilalti nu exist. S-au fcut cereri pentru a se solutiona problema, dar MS a refuzat s numeasc un manager, deoarece Consiliul Judetean trebuia s preia spitalul. Timp de o lun eu am semnat hrtiile, cu delegatie de la manager, dar oarecum ilegal, atta timp ct managerul nu mai exista. Spitalul nu e o jucric si, vznd c nu am fost preluati, mi-am zis c nu mai am drept s semnez. Am fcut cerere prin care am cerut anularea contractului si mi-am depus demisia. Acum nu mai am nici o functie, sunt doctor, si am venit aici doar n calitate de fost director medical al spitalului”, a spus dr. Carmen Rotaru. Ea a tinut s descrie si problemele care sunt si mai ales cele care pot aprea n lipsa unui manager care s coordoneze si s semneze activitatea. „Situatia la spital este din ce n ce mai grav: nu s-au terminat negocierile la medicamente, nu are cine s aprobe concediile de odihn si plata acestora, nu are cine s semneze pentru salarii si, este foarte posibil, ca n cteva zile s apar probleme cu medicamentele si materialele sanitare. Oricum, sunt sute de hrtii pe care trebuie s le semneze zilnic un manager”, a mai spus dr. Rotaru. n final, dorinta celor care au sustinut conferinta de pres a fost ca reprezentantii CJ s nteleag situatia dificil n care se afl unitatea si s semneze Protocolul de preluare a acesteia.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.