Joi, 29 Iulie 2010

Alcoolul limiteaza riscul de declansare a poliartritei reumatoide

Joi, Iulie 29, 2010, 3:00
Stire din categoria Diverse Comentarii: 0 Comentarii pana acum.

Consumul regulat de alcool ar putea reduce atât riscul de aparitie, cât si gradul de severitate ale poliartritei reumatoide, o maladie cronicã care se manifestã prin inflamatii ale articulatiilor, potrivit unui studiu publicat, ieri, în revista britanicã Rheumatology. Poliartrita reumatoidã este cea mai frecventã dintre maladiile inflamatorii ale articulatiilor, cu o prevalentã estimatã la 0,25 – 0,5 % în Franta. Studiul britanic a constatat efectele benefice ale consumului moderat de alcool asupra acestei boli, fãrã sã conteste, însã, efectele dãunãtoare ale abuzului de alcool asupra stãrii de sãnãtate. Studiul a fost realizat de cercetãtorii de la Universitatea Sheffield din Marea Britanie, pe un esantion de 873 de pacienti suferind de poliartritã reumatoidã. Dosarele lor medicale au fost comparate cu cele ale voluntarilor sãnãtosi din grupul de control, care a inclus 1.004 persoane. Pacientii au fost rugati sã precizeze frecventa cu care au consumat alcool în luna precedentã si au fost supusi unor examinãri radiologice si unor teste sangvine. Articulatiile lor au fost si ele examinate. Acesta a fost primul studiu care a relevat faptul cã alcoolul, consumat cu moderatie, poate sã reducã gradul de severitate al acestei maladii, în cazul pacientilor umani. Date similare au fost obtinute pe soareci. Cercetãtorii britanici au constatat cã persoanele care nu beau deloc alcool prezintã un risc de patru ori mai mare de a se îmbolnãvi de poliartritã reumatoidã, comparativ cu persoanele care consumã alcool de cel putin 10 ori într-o lunã. Dupã aceastã valoare, riscul scade odatã cu cresterea frecventei consumului de alcool. Cercetãtorii britanici au analizat frecventa consumului de alcool si nu cantitatea ingeratã, însã rezultatele lor le confirmã pe cele ale unui studiu anterior realizat în tãrile scandinave asupra riscului de declansare a poliartritei reumatoide în functie de cantitãt ile absorbite.

Articol scris de: Monitorul de Vaslui



Posteaza un comentariu